Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-01 19:23:39 följande:
När ni män får komplimanger så...?
Stämmer det att ni män nästan aldrig får komplimanger av kvinnor?
Om du skulle få en komplimang hur skulle du reagera då? Tänkte mest hur du reagerar inombords inte så mycket på om du säger tack men berätta båda aspekterna om du vill.
Skulle du tro att en kvinna flirtar med dig bara för att hon ger dig en komplimang?
Vad skulle du tänka om kvinnan som ger dig en komplimang?
Om vi bortser från
Yrkes och fixarkomplimanger som bra "bra presentation", "snygg altan du byggt" och
sånt som sägs av någon som står mig nära typ "kom hit med din sexiga nakna kropp" utan mer saker som sägs om mitt utseende.
I mer vardagliga situationer har jag hör saker som "nyklippt? Blev snygg?" "Snygg kavaj", " "Du har gått ner en del i vikt och tränat?! Det klär dig verkligen"
Jag tar inte det som en flirt utan mest som en trevlig komplimang som jag tackar för. Är det någon jag känner släpper jag det där. Är det någon mer okänd kanske jag fortsatt kontakten och dialog över tiden plötsligt leda till något mera.
I en annan kontext, där flirtande är mer ok, krogen tex, har jag också fått en del komplimanger men där ser jag det som ett kontaktförsök och känner jag för det fortsätter jag