är det nödvändigt med snuttefilt?
Har era barn sånt?
Oscar har inte det.
Jag tycker många barn verkar ha det, han är 15 månader och ammar men om han inte ammade kanske han ville ha det, jag vet inte.
Har era barn sånt?
Oscar har inte det.
Jag tycker många barn verkar ha det, han är 15 månader och ammar men om han inte ammade kanske han ville ha det, jag vet inte.
Nä, inte är det nödvändigt....Alma hade aldrig nån sån eller ett speciellt gosedjur eller nåt...Rätt bra tycker jag för man behöver aldrig riskera att tapp bort "snutten".
Vi har precis skaffat en till Theodor.
Han vägrar napp, men ligger alltid och drar i täcket och gnuggar det i ansiktet när han e trött, så vi tänkte att han kanske vill ha en särskild filt. Får se om han gillar den..
Men vi tycker det kan va bra med nån tröstgrej eftersom han varken gillar napp eller tumme och inte har nåt speciellt gosedjur när han ska somna.
Jag tycker hon kommer till ro bra själv när hon har sin snutte. Tror att hon sover lättare med snutten när vi är någon annanstans än vad hon hade gjort utan. Jag har sytt flera likadana snuttar ifall en kommer bort.
Adam har det. han har från början somnat lättare med nån typ av filt över ansiktet. han måste inte ha den för att sova, men den underlättar. han har även napp när han ska sova. men snutte ger också trygghet och jag ser hellre att han har den än nappen under dagtid. Adam är snart 1, slutade amma själv vid 10½ månad.
Agaton har inget speciellt. Han har napp när han ska sova, men det är allt. Han har ett par filtar och en hel arme gosedjur, men ingen är speciell favorit. Faktiskt rätt skönt då man slipper känna stress för att det ska komma bort eller det blir panik när det måste tvättas.
ilon har tutte o det hade alvin också, men ingen av dem har nått specielt djur eller finl.. det händer att alvin vill ha ett mjukdjur i sängen men det olika vilket han väljer.
tycker också att dte är gasnka skönt så tappar man inte bort det.. tuttar ka man ju köpa nyavarsomhällst så det blir som inet samma grej!
(jag har bara ammat dem tre veckor styck så det har inte med det att göra)
Nej, inte måste barn ha snuttefiltar Sonen har väl kanske mig som snuttefilt?
Skulle skriva att jag slutade amma straxt innan han blev 9 månader.
Det är inte alls nödvändigt, men skadar ju inte heller.
Min dotter som är 2 år har aldrig haft varken snuttefilt eller gosedjur, och inte sugit på varken napp eller tumme... Vi erbjöd allt möjligt när hon var bebis, men hon var helt enkelt inte intresserad. Först när hon var ca 18 månader och hennes mormor köpte en gose-Ior till henne, så ville hon ha den när hon sov. Det blev som en trygghet på dagis i början också, men nu bryr hon sig inte särskilt mycket om den heller längre
Nu har hon "Bamsen" under armen nästan jämt istället, bara för att hon älskar Lotta på Bråkmakargatan!