• ThisIsMe

    Stickningar i kroppen...

    Hejsan TS,
    Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag har också haft såna stickningar till och från i några år. Har också problem med nacken, inte så mycket att det gör ont mer som en konstig känsla som om det pirrar/kryper i nacken eller som ett illamående i nacken (vet, det låter knäppt men det är bästa sättet att beskriva det). Jag har bröjat tro att det har något med nervsystemet att göra, att det är överaktivt på nåt sätt. Tror det eftersom jag även har andra symptom från nervsystemet, tex att jag är väldigt kittlig, känner smärta väl, kan irritera mig väldigt på svaga ljud och ljus ibland samt att jag ofta känner att jag bara måste rycka till med en muskel, oftast i armarna (nån slags tics antar jag). Har du också några sådana symptom?

  • ThisIsMe

    Ja, precis så kan det vara för mig. Det känns som nålstick. Ibland blir det bara ett stick medan det andra gånger blir fler och ibland hoppar dom runt lite på kroppen. Nej, jag har faktiskt aldrig varit orolig att det skulle vara nåt allvarligt. Fundera på om det uppstår tillsammans med något annat, trötthet, huvudvärk, ja vad som helst. Eller om det kan ha nåt samband med typ stress, nåt du ätit eller så. Visst, stickningar finns nog som symptom för en hel rad sjukdomar, men det betyder ju inte att alla med stickningar har en sjukdom. Lång därifrån skulle jag tro. Men om du är orolig så tycker jag du ska kolla upp det.

  • ThisIsMe

    Tillägg:
    Kalium är ett jätteviktigt ämne för nervsystemet och har man brist kan man få alla möjliga symptom. Prova att ta tillskott och se vad som händer (när jag tänker efter så borde kanske jag också göra det med tanke på alla mina symptom från nervsystemet).

Svar på tråden Stickningar i kroppen...