Inlägg från: Björnes |Visa alla inlägg
  • Björnes

Tilles tråd

Hej Therese!
    Beundrar er så!!! Jag skulle vilja köpa boken som ni har gjort, men jag vet inte hur jag ska kunna beställa den. Hur gör jag?
    Bra att ni inte lägger ut nya bilder på er lille prins, nu när han inte är så kontaktbar. Vill minnas hans otroliga glöd i ögonen.
    Orkar du så svara.
    Många kramar
    Erika

• Björnes

Hej Therese!
    Jag hoppas att du får sova inatt och att lille Tille inte har så ont utan att han också får sova lite.

Här hemma brinner ljuset för dig Tilleman. Jag vet att du har kämpat länge nu. Kanske är det dags för dig att släppa taget. Du har gjort ditt nu och ska inte behöva lida mer. Du är och förblir en underbar liten kille. Många, många kommer att ha kvar dig i sitt hjärta. Vi vill inte att du ska vandra vidare, men vi vill inte att du ska lida mer heller.

Var inte rädd för mörkret,
    ty ljuset vilar där.
    Vi ser inga stjärnor,
    där intet mörker är.

I ljusa irisringen
    du, Tille, bär en mörk pupill,
    ty mörkt är allt, som ljuset
    med bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret, Tille
    ty ljuset vilar där,
    Var inte rädd för mörkret
    som ljusets hjärta bär.

Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta lille Tilleman. Dina fina blå ögon kan man inte glömma! Tänk så mycket du har hunnit med på så kort tid lille vän. Så många månniskor som du berört. Tårarna rinner min lille vän. Fast att jag inte känner dig är det svårt att låta dig gå.....

Sov så gott lille Tilleman, allas vår lille hjälte!

Många kramar Erika med familj

• Björnes

Godmorgon vännen!

Hoppas att lille Tille och ni har fått sova i natt. Har varit inne och läst på forumet nu under morgonen. Det är verkligen många som bryr sig. En del kanske lite får mycket när det gäller att dela ut en massa goda råd, men det är säkert i all välmening.

Skulle sätt in en bild, men fick det inte ritigt att fungera, så det fick vara. Är hemma denna veckan, (eleverna har påsklov), så jag kommer att följa er kamp varje timma.

Ha nu en skön dag och hoppas att Tille får njuta av denna dagen utan att känna en massa smärtor.

Massor av bamsekramar till er och en liten lätt fjäderpuss i pannan på pannan till Tille
    Erika, Wilma och Alice

• Björnes

Hej på er igen!

Jag läste nyss ditt senaste inlägg i din dagbok. Kul att ni har haft lite besök idag. Jag är stum av beundran. Ni är helt underbara! Den styrkan som ni har är otrolig.

Har varit ute med mina båda döttrar och plockat lite påskris idag. Här i Västergötland lyser solen. När vi kom in igen var jag tvungen att gå in och titta om det fanns något nytt från din familj.

Jag tycker att det är så trevligt att läsa denna tråd då så många skriver så mycket fint och skickar så många fina bilder till er lille prins. Det var ett fint kort på er i AB idag!

Jag har också försköt att skriva några radert till lille Tille, men inser att någon diktförfattare är jag inte. Det är så mycket jag vill förmedla, men det mest är redan sagt här i tråden.

Så Tille, vår lille prins. Denna är till dig!

Jag läste en dag om en liten kille,
    han är mycket sjuk och heter Tille.
    Jag kom att älska denne lille kille,
    som mot sin sjukdom kämpar så.
    medan mamma och pappa bara får titta på

Tille, jag har sett hur dina stora blå ögon lyser,
    när du med mamma, pappa och Liam myser.
    Det är så svårt att förstå att du inte kan stanna kvar,
    och jag vet att du nu din resa mot himlen börjat har.
    Men Tille du han kämpat mot din sjukdom så långe så
    och mamma har sagt till dig att det är OK, Du få nu gå.

Så Tille, slut dina stora ögon blå,
    och följ med ängeln som knackar på.
    Hon är god och ska dig mot ljuset ta
    hon lovar dig, nu ska du få ha det bra

Vi kommer alla att sakna dig så när du bestämt dig för att gå. Jag kan inte sluta gråta. Det känns som att jag känner dig, trots att vi aldrig träffats. Jag vet, det är helt skumt....
    Men jag är nog lite skum.
    Njut nu din sista tid här på jorden med mamma, pappa och dina syskon.

Många lätta fjäderpussar till dig Tille och bamsekramar till mamma, pappa och brorsan
    Erika

Såg att jag lyckats lägga in det förra gången utan att vara inloggad?!
    Bra jobbat!

• Björnes

Hej Therese!

Säger det igen. jag är så oerhört imponerad avdig! var får du all styrka ifrån. Läste nu att er lille Tilleman ser ut som ett litet spöke. Usch, jag tycker verkligen synd om honom. Han verkar inte vilja lämna er ännu. Vem skulle vilja det med den kärleken som ni visar?!

Hoppas att han trots allt får somna in snart. Vill inte att han ska lida mer. Tänker på er hela tiden. Skönt att ni har varandra och lille Liam.

Ni har verkligen fått mig att vara mer tacksam för livet och inte klaga på småkrämpor som barnen ofta råkar ut för. jag skäms för hur jag har varit.

Hoppas att ni får en mysig kväll ihop med Tille. Kanske blir det er sista, även om jag inte vill tänka så.....
    Ge Tille, allas lille goding, fjäderlätta pussar i pannan.
    Kram på er och tack för att ni låter oss få vara med.
    Erika

• Björnes

Hej Therese!

Jag är verkligen imponerad av dig. Hur stark är du? Själv sitter jag här och verkligen bölar när jag läser det som du nyss skrivit här i Tilles tråd. Jag är så tacksam för att vi har fått vara med och ta del av Tilles kamp.

Ni har verkligen en underbar liten krabat. Jag förstår att nu är slutet nära. Hoppas att han inte får så ont utan att han bara kan få somna in. Jag tycker så fruktansvärt synd om honom. Vad har denne lille ängel gjort för att få gå igenom detta, eller ni för den delen?! Livet är verkligen inte rättvist!

Jag har gått och intalat mig själv hela dagen att nu är slutet nära och att det är bäst för lille Tille, men ändå blir det så fruktansvärt jobbigt när man förstår att så är fallet. Hur ska då inte ni känna? Jag har full förståelse för att Liam kommer att bli mycket ledsen. Samtidigt har jag full förståelse för att ni inte vill se er lille prins lida mer bara för att ni ska få ha honom kvar.

Jag hoppas att ni får en lugn natt. Mys mycket med Tille.
    Många basekramar till världens bästa föräldrar!

• Björnes

Godnatt Therese!
    Hoppas att ni får sova lugnt i natt och att Tille inte har ont.

"Lilleman Tösa"
    Så oerhört fint du skrev. Själv sitter jag bara här och gråter, vilket jag gjort mycket den senaste tiden.
    Erika

• Björnes

God morgon på er!

Har sovit fruktansvärt oroligt inatt, säkert inget mot vad ni har, men, men...

Läste ur din dagbok Therese att Tilleman fortfarande är med oss fast mycket svag. Han är verkligen en fighter er lille prins. Jag skulle lägga in en bild till Tille, men inser att jag inte behrskar denna sida så bra ännu för jag kan inte få det att fungera. Ni finns hela tiden i mina tankar oavsett bilder eller ej.

Hoppas att badet går så bra det kan och att han inte somnar in där.
    Säger det igen, beundrar er såååå. Tack för att ni delar med er av fjärilspojken Tille, vår allas lille goding.

Har läst i tråden nu under morgonen. Det är verkligen många som bryr sig om er lille prins. Det skrivs så mycket fint och skickas så många fina bilder. Hoppas att ni känner stödet från oss alla, även om att det stundtals får en att gråta och känna frustration.

Ha nu en underbar dag. Här i västergötland skiner solen. Hoppas att den gör det i Sundsvall också.
    Jag kommer att titta till er snart igen.
    Bamsekramar till er och fjäderlätta pussar till Tilleman

• Björnes

Hej Therese!

Nu sitter jag här igen och tårarna bara sprutar. Det kanske är som "Moa ochj Max" säger. Tille väntar in Dea så att han kan säga farväl tlll er alla.
    Går det att få någon kontakt över huvud taget med Tilleman eller sover han hela tiden nu? Du behöver endast svar om du orkar. Det är egentligen inte viktigt. det som är viktigt är att ni får vara tillsammans nu den sista tiden. Mys så mycket det bara går. Han är så oerhört vacker er lille prins. Dessa ögan kommer man aldrig att glömma, även oma tt jag vet att de har svalnat en del nu.

Min dotter på 6 år kom in till mig när jag satt och läste om er nyss. Hon frågade varför jag var ledsen så jag förklarade. Vi har även tittat på bilderna som ni lagt ut i bildgalleriet. Hon sa att hon tyckte att han var söt och så undrade hon varför han hade blivit så sjuk. Så sa hon; "Det är så orättvist mamma att han inte får bli så gammal som jag och kunna spela fotboll och cykla. Måste han dö?"
    Ja, vad säger man. Livet är verkligen inte rätttvist........

Tänker på er!
    Stora styrkekramar till er alla
    snusningar till lille Tilleman

• Björnes

Jag säger det igen. Jag är så imponerad av er.
    Spill ingen tid på at svar på konstiga frågor. Lägg ingen kraft på det. Vi förstår hur mycket detta måste tära på er, att se sitt lilla barn så litet och sjukt.

Ska åka och hälsa på min farmor, barnens gammelfarmor nu. Känns konstigt att hon är mer pigg än er lille prins. Återkommer när vi varit där.

Under tiden mys så mycket ni bara orkar. Tack för att du tog dig tid och svarade på min fråga Therese.
    Tänker på er hela tiden!
    Krmaisar till er alla och en liten lätt smekning i pannan på Tilleman.

Svar på tråden Tilles tråd