Inlägg från: Björnes |Visa alla inlägg
  • Björnes

Tilles tråd

Till Therese och Nicklas!

Tårarna kan inte sluta att rinna. kan inte acceptera och vill inte. Vet att det är egositikt. Han kämpade ju så länge....För hans skull var det ju det bästa som kunde hända, men jag ville det inte!
    Tänker på er hela tiden. Önskar så att ni inte skulle behöva gå igenom detta. Har haft besök ikaäll och kunde inte gå in och läsa tidigare, nu önskar jag att jag inte hade gått in alls.

Tille kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Han var en riktig fighter! F_n vad det här är jobbigt.

Vet att han har det mycket bättre där han är nu. Nu behöver han inte ha ont mer.

Finns inget som mn kan säga för att ni skulle må bättre. Sörj och låt det ta den tid det behöver. Vi finns här!
    Ni har gett så oerhört mycket av er nu är det dags för oss att ge er något tillbaka.

Tille, vår lille goding, hoppas att du har det bra där du är. Vi kommer alltid att sakna dig. hoppas att vi möts en gång!
    Kram Erika

• Björnes

Till Therese och Nicklas

Jag hittade en dikt ur "Barnens versbok" för några dagar sedan som jag tyckte var fin. Så här lyder den:

Gråt inte för att jag ä död

Gråt inte för att jag är död
    jag finns inom dig alltid
    Du har min tröst
    den finns i dig
    den kan du höra
    när du vill
    Du har mitt ansikte
    min kropp
    Jag finns i dig
    Du kan ta fram mig
    när du vill
    Allt som finns kvar
    av mig
    är inom dig
    Så är vi jämt tillsammans

Skriven av Barbro Lindgren

Tårfyllda kramar Erika

• Björnes

Beundrar er, underbara människor. Tur att lille Tille fick ha er som sina föräldrar. Ni är så goa!

Hoppas att ni kann sova något!
    Kramar
    Erika

• Björnes

Tille!

Du fattas mig. Har inte kunnat sova inatt. Hoppas verkligenatt mamma och pappa har gjort det. Trots att jag inte kände dig känns det tomt, så tomt, men jag kommer att leva. Du hann att åstadkomma så mycket på dina 6 månader och tre veckor, som jag ännu inte hunnit med. Du var en Kämpe, en riktig Fighter. Du gav så mycket Kärlek och fick så oerhört mycket Kärlek tillbaks. Mamma Therese och Pappa Nicklas, fortsätt att Älska,så som ni alltid har gjort.

Tille nu får du äntligen sova i frid. Du slipper ha ont. Tänk så mycket roligt du nu ska få vara med om. Magnus har ju skrivit om en massa äventyr som du ska ha.

Tille, Tille en sådan Fighter du var.
    Du mot din sjukdom Kämpade så
    Nu finns Du inte längre hos oss kvar
    Du följde Ängeln som kom och knackade på.

Tille, Tille, nu Du slipper att så oerhört ont ha
    Även om tårar rullar ner på våra kinder sååå,
    vet vi alla; att Tille nu har Du det mycket bra
    och mor och far slipper att se Dig så dåligt må.

Tille, Tillle, Du världens goaste lille kille
    Jag lovar, Vi kommer alltid att Dig minnas
    Du kom, Du stannade ett tag, Det var så mycket du ville.
    Du Log, Du berörde, Du älskade, innan Du vände om.
    Jag läste, Jag grät, Jag tog dig till mitt hjärta,
    där Du, Tille alltid kommer att finnas
    Sov gott!

Jag kommer alltid att vara mycket mer glad för det jag har idag. Det har du lärt mig du lille prins. Du världens goaste lille Kille, Tille. Vila nu i frid och lek med de andra små änglagossarna och änglatöserna som nu hos dig finns.

Snusningar, eller massor av bamsekramar, nu när du inte längre har så ont Tille
    Erika med familj

• Björnes

Hej Therese!

Läste just det som du skrivit i dagboken. Säger det igen. Jag beundrar dig sååå. Du har sådan styrka och är så klarsynt. Du visste att denna dagen skulle komma och att Tille nu har det mycket bättre... Ni gjorde hans liv här på jorden underbart. Det var därför som han stannade kvar så länge och inte ville släppa taget. Ni är verkligen familjen som Älskar precis som LillemanTösa säger. Fortsätt med det.

Vi kommer att finnas här för er om, eller när, ni känner att ni behöver oss

Varma styrkekramar till världens bästa Therese och Nicklas
    Erika

• Björnes

.....^?...
    ..../..\.....
    ...(....)?...
    ...,~~,?...
    ....|...|?...
    ....|...|?...
    ....|...|......
    ....|__|.....
    ...(___)...
    ..(____)..
    Tänder ett ljus för er, Underbara Nicklas, Therese, Liam och Dea
    Tille har det bra nu.
    Erika

• Björnes

Tack du underbara Therese. Är så oerhört tacksam för att du har låtit mig få vara med och ta del av er lille prins sista stund här på jorden. Jag kommer att forsätta att skriva på denna tråd om det är ok. Ni har betytt och betyder så oerhört mycket för mig, trots att jag aldrig träffat er.

Ni är underbara. Ni har sådan styrka och kärlek till varandra och omgivningen. Tänk om alla vore som ni.... Se vad ni har åstadkommit här!

Er lille prins kommer alltid att finnas i mitt hjärta. läste om honom på AB och grät så klart massor igen. Jag vet att han har det bra där han är nu och att ni kommer att klara det här. Det kommer att bli tufft emellanåt, men ni har varandra, Du, Nicklas, Liam, Dea och resten av era vänner och släkten.
    Dessutom kommer vi att finnas här precis som ni har funnits för oss.

Tack och åter tack!
    Jag kommer säkert tillbaka senare
    Stora styrkekramar
    Erika

• Björnes

.....^....
    ..../..\...
    ...(....)...
    ...,~'~,...
    ...|.....|...
    ...|.....|...
    ...|.....|...
    ...|___|...
    ..(____)..
    .(_____).
    ¨
    God morgon!

Hoppas att ní har kunnat sova inatt. Var inte hemma igårkväll, så jag kunde inte gå in och läsa då. Det har jag gjort nu under morgonen. Tog ett tag.... Fortfarande många människor som vill visa att de bryr sig. Ännu rinner tårarna när jag läser allt fint som skrivs. Han var en kämpe er lille prins.
    Har namngett en stjärna till Tille jag också... "Fjärilsängeln Tille"
    Tille kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta.

Läste att ni ska till begravningsbyrån i morgon. Hoppas att det går bra. Två olika cermonier,det blir säkert bra.
    Säger det igen, beundrar er för all kärlek och styrka ni har inom er. Ni kommer klara detta. Låt det ta den tid det tar. Tille kommer alltid att finnas hos er ändå. Han har det bra där han är nu, den lille fightern.

Ha en så bra dag som bara ni kan!

Massor av styrkekramar ger jag er!
    Erika

• Björnes

Hej Therese!

Skönt att höra att så många har varit hos er och hälsat på idag. Fika är alltid gott.

Läste om er i Aftonbladet idag. Jag har sagt det så många gånger tidigare, men kan nog inte säga det snog många gågner. Jag beundrar er sååååå!

Kul att Aftonbladet har skänkt 50000 kr. Hoppas att jag fick skriva det här....

Läste att du skulle vara själv nu ikväll. Jag antar att snart kommer säkert Nicklas hem igen, men du har väl fått rå om dig lite själv iallafall. Ibland kan det vara ganska skönt. Läste att nicklas skulle spela match. Hoppas att de vann.

Ska försöka gå och lägga mig tidigt idag. Börjar jobba imorgon igen. Har ju varit ledig en vecka nu eftersom barnen haft påsklov. Känns lite tungt att behöva gå upp så tidigt imorgon. Men vad gnäller jag för.... Snacka om bagateller!

Vet du om "Sundsvallstidningen" går att komma åt på nätet? Jag skulle väldigt gärna vilja läsa er annons om er lille prins. Såg att den skulle stå på onsdag.

Hoppas att du får en skön kväll och att du hittar någon dikt som du vill ha.

Många styrkekramar till dig, Nicklas, Liam och Dea
    Erika

• Björnes

Hej Therese!

Tog ett tag att läsa igenom inläggen idag. Har börjat jobba igen och idag har jag inte kunnat sitta framför datorn någonting. Inte ens på lunchen. Då risade vår kaffeautomat ihop, så det blev att leka reparatör. Fick iordning på den, men det tog ju lite onödigt mycket tid...

Tusen tack för att du talade om hur jag skulle kunna läsa annonsen om Tille imorgon. Har lagt in den bland mina favoriter.

Så skönt att hör att det gick bra hos begravningsbyrån. Jag tror inte att jag har fattat vilken oro ni måste levt med det sista, när ni hela tiden tänkte på om det hänt Tille något. Bra att ni känner att det är trevligt att vara ute och träffa människor.

Känner verkligen med Nicklas. Inte kul att bli skadad. Svårt att hålla igen när man ska spela. ville inte inse att man kanske är lite otränad....

Här hemma har solen skinet mellan riktiga störtskurar. Nu ikväll skiner solen, men det blåser mycket kallt. Vill verkligen att våren ska komma nu. Är inte van vid så mycket snö som vi har haft i år.....

Pratade med eleverna om Tille idag. De flesta hde följt artiklarna om er i AB. En kille som har två sma tvillingsyskon tyckte att det har varti lite jobbigt. Han tyckte så synd om er och Tille när han tittade på bilderna. Tror att han tänkte på sina småsyskon, som är ungefär lika gamla som Tille var. Som du säkert har förstått hade jag svårt för att hålla tårarna tillbaka. Jag som inte kände Tille saknar han såååå...

jag kommer att köpa boken när den kommer ut. Jag har sett att den går att beställa på nätet. Är det bättre att göra det än att vänta tills den kommer ut i bokhandeln. Hörde att de skänker vinsten till EB vilket är helt underbart!!

Hoppas att ni får en skön kväll tillsammans!
    Njut av vårsolen och blotta tanken på att er lille prins har det bra vart han nu befinner sig. Stjärnorna tycker jag låter alldeles utmärkt!

Många styrkekramar till er alla!
    Erika

Svar på tråden Tilles tråd