Inlägg från: qramiz |Visa alla inlägg
  • qramiz

Tilles tråd

Hej igen
    Kan inte låte bli att gå in här, har just lunch på jobber men kan inte äta..känns jobbigt att se Tileman så lite och späd, samtidigt fasineras jag av hans styrka att orka.Han kommer att somna in när han känner att ni är riktigt redo...
    ...En liten sång bara:
    Sov nu lilla "Tille"(gubben) min sätt i munnen tummen din , len som siden är din kind lilla Tille min..

När man är liten och trött behöver man nån som stoppar om en och kramas lite gran för ibland är man rädd ,det känns ensamt och då är det skönt att få hålla nån i hand..
    Vílken underbar familj ni är.
    Tittar in senare igen....bara måste det / lilla jag

• qramiz

Titta, kom och titta
    kom sätt er här omkring
    Det dröjer säkert ännu en stund
    innan sömnen kommer med John Blund
    han vill visa oss någonting

Sedan, genast sedan
    när sagan tagit slut
    Då lovar vi att sova så sött
    efter dagen är man ganska trött
    men först tar John Blund med oss ut

Läggdags, det är läggdags
    för klockan slagit sju
    Vi träffas säkert åter en dag
    då vi roar oss igen ett slag
    Sov så gott godnatt med er nu
    qramizar

• qramiz

Godnattoch och gott och mys massor- det låter helt underbart!!

• qramiz

Nu är jag här igen....En liten kille så späd med vackraste ögon jag sett..har etsat sig fast i mitt hjärta....så lillgammal blick och fundersamma tankar...ohh, vad ont det gör att inte kunna göra någonting för er lilla söta familj...
    Orättvist - helt klart -VARFÖR?, men ack vad många som stannat upp i sin vardag och börjat tänka om... Med andra ord Tack för allt du oss givit under din korta tid här, många som levt ett låångt liv har absolut inte åstakommit så mycket som du Tille änglabarn.

• qramiz

Tycker det är härligt när så många engagerar sig, i vår så trasiga värld....det
    finns ett litet hopp ivarje människa och det är det sista som överger en.
    Hur är det med er Therese och Nicklas ni tar väl hand om varandra och kramas några gånger per dag, precis som jag tidigare uppmanat er att göra. Finn styrka i varandra.Hoppas samtalet oxå gick bra och ni fick ventilera er orderntligt.
    Ps, har oxå lagt in 30 guldtior för några dagar sedan var bara tvungen och det kändes skönt efteråt....blir säkert fler. Måste foska och hjälpa varandra!! QRAMIZZZ

• qramiz

Något har hänt . svårt att komma in..
    Lille -Tille .Du har stulit alla våra hjärtan och det med storm.
    Vilken charmig kille- fantastisk du är, önskar dej inget mer än att du ska må bra..
    Du är en riktig fighter.....men snälla drick lite vatten och spara det i din lilla, lilla kropp, det för att du ska orka när du nu ännu vill vara med oss.....
    Vårvindar och snusningar till dig.......äppelträden står i blom i Nangijala alltid....Tänk vad fint!!

• qramiz

Herrgårn, du är fantastisk, klumpen imagen växer.....värmen stiger i ansiktet dax att försöka tänka på annat igen.annars faller det en tår som många gånger förut....

• qramiz

Mina ögon kan glittra (tille)
    mina läppar kan le, men
    gråten i mitt hjärta kan ingen se...
    Ses ikväll.Qramiz

• qramiz

Svarta rosor
    Säg, varför är du så ledsen idag,du som alltid är så lustig och glad? ,och inte är jag mera ledsen idag än när jag tycktes dig lustig och glad
    Ty sorgen har nattsvarta rosor
    I mitt hjärta där växer ett rosenträd, som aldrig nånsin vill lämna mig ifred och på stjälkarna sitter det tagg vid tagg och det vållar ständog sveda och agg,
    Ty sorgen har nattsvarta rosoriMen av rosorna blir det en hel klenod,än vita som döden, röda som blod.
    De växer och växer.Jag tror jag förgår i hjärtträdets rötter det rycker och slår
    Ty sorgen har nattsvarta rosor...

• qramiz

Natti natti gossiga familj önskar jag kunde komma och ge er en varm och gossig kram till hela familjen...Förstår Tille att det är svårt att slita sig från mamsen och papsen, men tror att det tär på dom att se dig sååå liten och svag, även att dina ögon är nyfikna så finns det en massa fint du kan spana på i äppeldalens land där rosor och lek aldrig dör...
    Önskar som många andra att det fanns bot och hopp,.....Idag var jag förtvivlad förbannad på all orättvisa, grät som ett litet barn, ville gå ut och sparka på ett träd- men vad hade det hjälpt som min sambo sa- då är det du som får ont.........???

"du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår"......

Svar på tråden Tilles tråd