• annca

Tilles tråd

Godmorgon, här oh så grå och trist...

Jag förstår att de måste ha kännts som om gamla sår slitits upp på nytt, att få höra att Berat somnat in. Speciellt om han för bara ett par dagar sedan var relativt bra... Men det var ju en sak som var oundviklig, och vu vet ju att nu har han inte ont längre lille gubben. Men det hjälper ju inte tårarna från att trilla Ögon lika vackert mörka som Tilles var underbart blå har släckts. Skickar kramar, sådana jag kan, genom cyberrymden. Det är svårt att koncentrera sig på jobbet idag...

Tillevännen, idag vet jag nog vad du gör. Du väntar på att Berat ska komma iordning i stugan, så att du kan gå dit börja visa honom alla de ställen du upptäckt och de lekar du lärt. Men du är också ledsen, för du vet hur mycket hans familj saknar honom. Jag tror nog att du kan gå dit nu redan. Han skulle nog gilla lite sällskap av en liten buskille och lite tröst från någon som vet hur man ser ner till familjen, där i spegeln vid regnbågens slut! Så mycket du har att visa! Du har ju svårt att sitta still ju! Packa ner lite kakor och saft och kila över nu vännen, så hörs vi av ikväll!
    Dunpuss
    ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • annca

En bild jag ritade, som exempel på min stil till Hemgårn egentligen, kände jag att jag ville lägga till lite text till, och kan nte låta bli att lägga in den här också...

• annca

Godmorgon!

Hur känns det idag? Har det sjunkit in att Berat också är hos Tille nu? Såg vad mjukt ST hade skrivit...

Att jobba 25% tror jag är en bra start, och kan du själv få styra över tider och dagar skulel det ju vara suveränt, Therese! Hur gör Nicklas? Ska han börja hundra, eller tar han också en lugn upptrappning? (Det kanske du svarat på tidigare iofs, bara jag som inte sett)...

Vilket jättejobb att posta alla pinsen! Kan tro att affären inte var riktigt beredd på att alla kuvert skulle gå på en gång! Vilken energi ni ändå verkar besitta. Jag är förundrad och lita avundsjuk på just det! Tänk, här sitter nämligen vi och kommer aldrig igång med det vi ska göra, vad det än må vara... !

Kram på er, från Linköpings regntunga skyar!

Tillegubben, har liten Berat börjat känna sig hemma i sin stuga? Satt ni framför brasan igårkväll och berättade historier och drack varm choklad? Kan tänka mig att han har myckat han undrar över. Sån tur att han har dig där, som kan hjälpa till och visa runt och trösta! Du får ta med honom till slutat av nästa regnbåge så han kan få spana ner på sin älskade familj...

Vad ska ni göra idag? Vädret verkar ju inte vara det roligaste, men att hoppa i pölar, det är ju kul! Och sen komma in i en troor och varm och gosig stuga och mysa ihop på fällen framför en brasa, men en mjuk filt över axlarna och en kopp varm choklad och en nybakt bulle!

Jag tror att min mormor har börjat packa sin resväska för att komma till dig snart. Jag hoppas ju att hon inte har för bråttom, men när hon kommer, en liten rund tant som lagar jättegod mat, och när hon flyttat in i sin stuga nere i byn, då kan ni väl ta och gå ner dit och hälsa på. Och hälsa så mycket från mig och Mathilda!

Jag hörde också att lille katten Lilleman flyttat upp till dig. Undrar om det inte var så att han ville bo in sig i Berats stuga så han kunde hälsa honom välkommen. Purra så gott vid fotändan av sängen på natten och vara någon för lillkillen att tröstkrama...

Nej, vet du vännen, nu måste jag ta mig i kragen och jobba lite!

Jag vinkar i kväll som vanligt!

Dunpuss!

ankkompisen

• annca

Tänk Tilleman, nu tror jag att Berat gjort sig hemastadd, och att tårarna hans inte trillar lika tätt längre, för här är strålande solsken, och det måste ju betyda nåt! NI har säkert nåt bus i kikarn idag, det känner jag på mig! Jag menar, med så mycket att upptäcka och så mycket du har att visa så måste det vara full fart från morgon till kväll! Tänker du ta med honom till kojan idag? Glöm inte flaskan med hemkokt körsbärssaft bara!
    Dunpuss
    ankkompisen

• annca

Hoppas det gått smidigt och bra på f-kassan, Therese!
    Och att ni har lika vackert soligt där uppe i Sundsvall som vi har här nere!
    /Anna

• annca

Gomorron!
    Ja, ni verkar vara så där aktiva som jag bara önskar att vi hade en bråkdel av energin till här hemma... Allt går så trööögt! Nåja, till slut blir ju saker gjorda, för när man väl kommer igång, då kan vi vara riktigt effektiva!
    Lite avundsjuk på biobesöken - har inte varit på bio på ett par år nu. Det senaste jag såg var Fantomen på Operan, samma kväll som Gudrun drog förbi här nere...!
    Förstår att Liam vill ha en till lillebror, han har ju visat sig vara fantastisk som storebror! Leverandstiden kan kanske vara lite svår att greppa när man inte är äldre, men han verkar vara en klok pojk, så att vänta på nåt gott och så...
    Så härligt att ha "fått" ett altandärck! Vi håller på att jobba med vårt! Men nu är det inte långt kvar faktiskt, så snart snart är det grillinvigning!

Tillepojken liten, jag har inte skrivit till dig på ett par dar nu. Men jag har pratat med dig på kvällarna, och vinkat i fönstret vid balkongen!
    Vad har ni pyssklat med då, små busänglar? Jagat moln? Spelat boll på ängen? Det tror jag ni gjort, för det är sånt som små pojkar (och stora) brukar älska. Små flickor också! Du skulle se hur kul vår lilla Mathilda tycker det är när fotbollen kommer ut på gräsmatan! Och nu har hon lärt sig sparka på den också! Tjoff! säger det, så ligger bollen mitt i rabatten så mamma får klättra in mellan rosor och tistlar och hämta! Lillkillen, du tar väl hand om lill-Berat och tröstar när han längtar efter mamma? Det är jag säker på att du gör! Och att du kommer lära honom att skratta så där härrligt kluckande!
    Nu ska jag jobba lite till, men jag vinkar i förnstret som vanligt ikväll!
    Busiga dunpussar
    ankkompisen!

• annca

Ett körsbärsträd! Så mysigt och så vackert på våren! Passar ju lillkillen perfekt, tror jag!

Nu har jag en pin på varenda ytterplagg jag äger tror jag! Plus på handväskan!

Hur har det gått med lilla misse-damen? Gjort sig ordentligt hemastadd än? Verkligen en jättesöt dunboll!

Så skönt att du mått bra med att vara på jobbet idag. Måste kännas skönt att inte deppa ihop alltid... (Konstig formulering, men jag hoppas du förstår bvad jag menar, Therese).

själv vet jag inte riktigt varför jag känner mig så overksam och nere idag. Har egentligen ingen anledning... Nåja... Det går väl över. Åska i luften kanske, elelr nåt sånt.

• annca

Gomorron (eller snarare goförmiddag - jag blev lite sen iväg idag. Min jämrans magkatarr är tillbaka:()!

Så roligt att höra av dig igen, LillemanTösa. Kram på dig, jag tror du behöver det!

Så det blir Boden till helgen! Hälsa såååå mycket, och en liten nätt snusning till Kristoffer från oss alla! Det går säkert bra, även om det är en rätt lång resa. Det är duktiga juniors ni har!

nan999: så härlig liten historia! Men jag är säker på att de där små kan se saker vi inte ser med sina oförstörda ögon, så det var säkert änglalek han jublade åt!

Tillekillen, vad blir det för äventyr idag då? Jag undrar om det inte blir upptäktsfärd i skogen bakom stugorna. En djungelutforskning! Tänk, vilka vilda djungeldjur kan man hitta i "skogsdjungeln" bakom stugan tro? Det får ni utforska idag!
    Dunpussar!
    ankkompisen  

• annca

Stor kram på dig Therese!
    Förstår att det gör ont! Men som du säger, det är nog bra och nyttigt.

• annca

Gomorron gomorron!

Åh, hoppas verkligen att Kristoffer inte blivit sämre igen, lille sötnosen.

Tänk, "finfrämmande" från Sundsvall!

Hoppas nu resan går bra. Men det gör det säkert. Liam kan nog förströ sig. (Tänker på alla turer till fjällen vi gjorde när jag var i hans ålder...) Många sträckapåbenen-stopp, så!

Tillekillen, har du sovit gott inatt? Blir det mer jungel-expedition i skogen idag? Du och Berat och så kissen Lilleman tassande bakefter. Undrar om katten Katten tänker komma fram och hälsa på er idag? Han som bor för sig själv inne i skogen där. Han tycker jättemycket om att bli kliad på magen när han ligger i knäet och spinner så gott. Och om ni vill bjuda på nåt gott, så är gröna ärtor med vitlökssås favorit!

Nej, nu måste ni nog packa matsäksryggsäckarna, så jag ska inte störa. Ha så jättekul i skogen!

Dunpussar

ankkompisen

Svar på tråden Tilles tråd