Tilles tråd
Godmorgon, här oh så grå och trist...
Jag förstår att de måste ha kännts som om gamla sår slitits upp på nytt, att få höra att Berat somnat in. Speciellt om han för bara ett par dagar sedan var relativt bra... Men det var ju en sak som var oundviklig, och vu vet ju att nu har han inte ont längre lille gubben. Men det hjälper ju inte tårarna från att trilla Ögon lika vackert mörka som Tilles var underbart blå har släckts. Skickar kramar, sådana jag kan, genom cyberrymden. Det är svårt att koncentrera sig på jobbet idag...
Tillevännen, idag vet jag nog vad du gör. Du väntar på att Berat ska komma iordning i stugan, så att du kan gå dit börja visa honom alla de ställen du upptäckt och de lekar du lärt. Men du är också ledsen, för du vet hur mycket hans familj saknar honom. Jag tror nog att du kan gå dit nu redan. Han skulle nog gilla lite sällskap av en liten buskille och lite tröst från någon som vet hur man ser ner till familjen, där i spegeln vid regnbågens slut! Så mycket du har att visa! Du har ju svårt att sitta still ju! Packa ner lite kakor och saft och kila över nu vännen, så hörs vi av ikväll!
Dunpuss
ankkompisen