Tilles tråd
God natt lille Tilleman! Hoppas du hinner träffa syrran din...
God natt lille Tilleman! Hoppas du hinner träffa syrran din...
Vilken fin bild! Ögonen är fortfarande lika vackra, lille Tilleman!
AdWi: du skrev precis vad jag tänkt skriva! Magnus, du skulle göra en bok av dina fina berättelser!
Nu tror jag änglabarnen varit här och busat med databasen igen!
Jag vet ju hur min dotter älskar att dra i salddar och trycka på knappar, klart att de också vill ha lite kul med elektroniken vi är så faschinerade av...
Kommer snart att åka iväg över påsk och kommer inte att kunna titta in här till dig på ett tag, lillkillen. Kanske kan slinka in en liten sväng ikväll eller imorron. Jag undrar så om du kommer att vara med oss när jag kommer tillbaka efter helgen... Du har fått uppleva en jul, med tomtar och änglar, nu kommer en påsk också, med harar och kyllingar. Du som nästan är en liten kyckling själv, så lätt och skör och söt och får nästan rum i ett påskägg. Jag skickar dig en liten dunig kylling här. Hoppas att det syns vad det är!
.....--=-...............
..../.........\.............
../_..0......|..........
.....\...........``-......
......,`...._........`,
.....|...'....`-. ....,'...
......\.`-.....,'.;..,'...
........\ `...`~~'........
.......7`""""'.........
.....,/|..../............
.........../\...........
Du har världens bästa familj, lilla vän, och har fått så otroligt många vänner här ute. Vänner du aldrig träffat, men som känner så mycket kärlek för dig ändå! Som har så blandade känslor i sina hjärtan, som inte vill att du ska ha så ont men som kommer att känna sådan sorg när din ängel har hämtat dig till ditt Nangijala.
Hoppas ni får en lugn och fin påsk, familjen!
Drar en dunig mjuk påskfjäder över din panna, lille Tille!
Tack för svaret om forskningen Therese. Vet inte om det var min eller någon annans fråga, men svaret sökte jag iaf. Tänkte nog att det är så, det brukar vara Tyskland England och USA som har mest resurser och flest forskare. Hoppas de snart kommer fram med något bra. OM det bara redan hade hänt, OM det ändå redan funnits något bot... Det skär så i hjärtat att se hur liten du blivit på så kort tid vännen. Men jag är så förundrad över din styrka ändå!
Vi köpte en trisslott på kontoret idag, vi brukar göra det, och har sagt att om det är någon vinst, hur stor (eller liten) den än är kommer vi att sätta in det på EB-fondens konto. Så håll tummarna alla vänner för att vi skrapar fram något bra! (Själv åkte en hundring från oss var i familjen in på det kontot i veckan.)
~Änglar finns! Jag tror de bor i Vilhelmina...~
pinsen: skicka ett meddelande till tillespappanicklas, så talar han om hur du ska göra!
Stora kramar till hela familjen! Kanske speciellt till storebror Liam. Du måste vara en av de tappraste och bästa storebröder någon kunnat ha!
Vad ni har gått igenom, familjen, det är svårt för oss andra att riktigt företsälla oss. Vi kan bara försöka...
Lilla Tille, så många vänner som du fått kan knappast någon annan bebis någonsin ha haft!
Undrar om den citronfjäril som kom fladdrande och vilade en stund på Mathildas vagn på påskafton var en liten hälsning från dig... Jag tänkte ialla fall på dig när jag såg den och undrade om du fått somna in nu. Mathilda verkade tycka den var väldigt vacker i alla fall!
Nu sitter du nog tillsammans med många små vänner på en vacker äng och tittar förundrat på duniga humlor och förgglada fjärilar och mjukt doftande blommor. Jag hoppas min morfar fick trolla för dig när han kom förbi och klippte biljetten på tåget...
Det här är ingen dikt, men en liten vacker text...
Mamma, jag har det bra nu
pappa, här har jag inte längre ont.
Syster och bror, jag är ledsen att jag inte kunde stanna och leka
men här där jag är nu är det alltid sol.
All kärlek jag fick gjorde resan så lätt.
Här orkar jag leka, här kan jag gå!
Här tittar jag på blommor
här viskar jag till en fjäril,
ber den landa på ditt hår
med en liten hälsning från mig.
Här sover jag på en kudde så mjuk som ett moln
här har jag ett hus där vi alla kan bo
när ni kommer, jag väntar på er
men jag väntar så gärna, ta tid på er
här märker jag inte att tiden går.
Här orkar jag skratta igen
och jag har så många lekkamrater,
och när ni kommer
kan vi leka kurragömma och segla på sjön.
Och när en humla leker titt-ut,
när fjärilen smeker en kind
då vet ni att det är en hälsning från mig!
/Anna
I torsdags skrev jag att vi skulle donera ev vinst från "månadens avdelningstriss" till fonden. Nu blev det inte så mycket, men vi skrapade iaf fram 25:- som jag ska sätta in när jag kommer hem till internetbanken!
Och som Klatermaja frågar undrar jag också. Skulle så gärna vilja skicka någonting...
Här är vädret lite som jag känner mig inombords - regn och solsken om vartannat. Som ett av kusinbarnen uttryckte saken när hon såg söndagslöpet: hjärtat mitt är lättat men ögonen är fulla av gråt fortfarande. (han är 15, lillkusinen)
Den kan ju få flera undetitlar! Det lär finnas en riktigt stor mängd förslag där!
(Så skönt att kunna skriva en "glad gubbe" i den här tråden där jag sååå ofta velat kunna göra en liten gråtare...)