Tilles tråd
Ok, jag är lite tidig, men jag har ju inga äkta ballonger heller...
Ok, jag är lite tidig, men jag har ju inga äkta ballonger heller...
Det går så bra så. Delar *gärna* med mig!
*Nu börjar jag snyfta igen...*
.......(~~~~)-...........,~'`-....
....,~'`~~'~)~)......._(~~~~_)~)..
...(~(~~.--.===.--.....(~~`~~~~'~)
......./%%.;::|888.#`\...`-'`~~=~'..
...../%%/::::|8888\##\...............
....|%%/:::::|88888\##|................
....|%%|:::::|88888|##|...............
.....\%%|::::|88888|##/..(~~~)......
......\%\::::::|88888/#/...(~`'~~)..)...
........\%\:::::|8888/#/.(~~,~~-'`-...).
........,`%\::::|888/#'....(~~~~~')~)..
.(~~)~)_`\__|__/'........`~=--~~='...
(~`~')~~).[VVVV].................
(_(_.~~~'....\|_|/....hjw...........
..................[XXX]..................
...................`"""'..................
.....................................
Jag skickar dig en luftballong du kan flyga runt med, tillsammans med dina små vänner!
(Hoppas det syns vad det är)
Sådär lille gubben! Då har du inget som binder dig fast här längre. Nu kan du njuta fullt i ditt hus med dina vänner och av allt bus! Tåget kommer ofta ofta att komma in med nya små vänner, och nu när du gjort dig riktigt hemastadd där, nu är det du som får välkomna dom. Så kan ni segla, åka skidor, plocka smultron och körsbär och bygga kojor!
Du kan väl skicka en fjäril ibland, när du hinner mellan alla äventyr!
Hej Familjen! Vilka vackra blommor! Vad skönt att höra att att söndagen gick bra den med. Och Thailand är bara otroligt härligt. Vi var i Hua Hin och Bangkok för ett par år sedan, och jag vill väldigt gärna tillbaka nån gång.
Tille-killen, igår. när vi jobbade i trädgården, kom en jättvacker nässelfjäril och satte sig att sola framför oss. Var det nån av dina vänner, tro? Varje gång jag ser en fjäril nu så tänker jag på dig och dina fjärilsbarnskompisar...
Nu har jag på allvar kommit igång med att skissa hur jag tror din drömvärld ser ut. Undrar om det inte är så att det är dit man kommer når man sover, att alla våra drömmar utspelar sig nånstans i ditt land... för jag tycker jag känner igen mig!
Fjärilspussar från ett ösregnigt Linköping!
Jag missade också blomorna, men jag skickade en liten teckning/skiss istället...
Buketten var verkligen otroligt vacker. Ett jättefint initiativ!
Godmorgon! Hoppas du kan ta dig ur sängen idag Therese! Vet hur fruktansvärt ledbruten jag blev efter första träningspasset...
Jag förstår hur slut man kan känna sig tillbaka på jobbet. För er måste det ju vara ett slags besök i ett tidigare liv på nåt sätt. Personligen skulle jag nog inte ska satsa på fullt ut heltid från första början, men det är ju helt upp till dig att avgöra, men man kan nog behöva trappa upp lite försiktigt...
Du har kanske skrivit det tidigare, men vart i Thailand är det ni satsar på? Vi har som sagt varit i Bangkok (fullt ös från första stund och otroligt hett och fuktigt men en väldigt faschinerande stad) och i Hua Hin som jag älskade från första stund. Svärmor har varit i Chang Mai ett par gånger. Hon har bekanta som mer eller mindre flyttat dit, så de har ju rest på egen hand en hel del.
Kolmården är mysigt! (Men man brukar behöva flera dagar för att hinna med allt!) Personliga favoriter är girafferna och Terrariet. Vi hade tänkt åka dit med vår Mathilda i sommar. Då är hon ett-å-ett-halft och kan nog uppskatta att titta på en del av djuren iaf. Klappa söta getter och lurviga hönor tex. Så får man ju ite missa lille Enzo om han vill visa sig! Och Liam och Dea kommer nog att gilla stället. Ska ni bo på Vildmarkshotellet? Det ska visst vara väldigt barnvänligt och ha ett bra kök!
Ni är hjärtligt välkommna ner ytterligare några mil om ni vill se Gamla Linköping och shoppa på Chokladboden (Cloettas chokladfabriksmuseum). Säg bara till så bjuder vi gärna på middag! Då ska nog vår altan vara färdig, den som vi har pysslat med att bygga i helgen och som har gett oss rejäl träningsvärk!
Kramar!
/Anna
Tille-fjärilen, idag är du nog som sagt på Åland med dina fjärilsvänner, för här är det inte något väder för små fjärilar idag. Grått och trist...
Men igårkväll målade jag en hel del. Du kan väl flyga förbi mitt matsalsbord och ta en lätt kik på mina bilder. Har jag missuppfattat nåt så ge mig en liten vink!
Fjäderkittlingar!
/din ank-kompis
Cineline: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,814013,00.html
Den här Haikun hittade jag och skrev i Kristoffers tråd. Här är den till dig också, Tillman, och till din familj och alla vänner:
(Här hittade jag den
home.swipnet.se/haddis/HAIKU/haiku3.htm)
Kände passade in på dig och alla andra små fjäriljsbarn...
En stilla fjäril
beundrad i handflatan
spred sitt stoft av guld.
Strök över ögonlocken
sparade flykten en stund.
hillson och solrosen, när beställde ni?
Då borde min också komma strax...