• HeWe

Tilles tråd

Hejhej..nu börjar småtimmarna krypa sig sakterligen fram igen...å de e snart nattinatti...iaf för småtroll..å gooa FjärilsÄnglar...

Har er dag varit bra?...de får ja hoppas...kom den där solen fram som jag skickadet till er...några strålar skickade jag iväg fort som attans i morse...men de kanske landade på annan ort...ett gott försök iaf.
    Nu vill ja bara önska er en superduper fint avslut på kvällen å en gooer natt...många gooa fina drömmar...åsså önskar vi väl oss en dag till me vacker sol å en himmel så klar, för imorgon tar mina tjejer examen...

Tillemann gooe vännen...nu har jag kollat till blommorna ute hos min lille far....de kan du hälsa...åsså ska jag imorgon å kolla in några i fina färger...hoppas ni ser dom från ert lilla moln. Sussa nu så sött...ängen den finns ju kvar me finaste sommarblommorna, som jag pratade om igår...snart ska mina tjejer, om än de är så stora, springa ut ur skolans stora portar, å kasta sig ut i det fria........
    ÄNTLIGEN SOMMAR! Nu ska de äntligen få en välbehövlig semester..om än bara för ett litet tag..för de ska ju sommarjobba...

MammaMyz, PappaGoooz å TigernLiam...ja önskar er en fin natt...kramaz å myz...å bara VAR...Snart får ju StoreLiam ett fint sommarlov, fyllt me massor av roliga saker..å samma för SessanDea...Lycka till på examen...stiliga unge man...Tigern...Nattinatti..kramar å tankar så varma från Helén.
  • HeWe

Goo förmiddag på er familjen Kärlek....

Idag blir det till att klä upp sig för Examen...såå fina alla kommer att vara.

Själv har vi examen ikväll...Sista året för Sofie i Grundskolan...sååå skönt.

Å TigernLiam, kan se hur stilig du kommer se ut...gooa fina killen...

Tillemann kommer givetvis att vara med er på avslutningen, han måste ju vara me när storebror tar sin semester...eller hur? 

Inget öga torrt när de fina barnen kommer utspringandes för en lång ledighet...SOMMARLOOOOOOV! En sån vacker syn...Sommarängen nästa!!!

Hoppas nu att ni får en lugn å fin dag, massor me glada skratt...många kramar å fina minnen.

Å kom ihåg nu att VINKA när ni passerar Piteå...inte långt från E4:an finns jag...tuta,  så vinkar jag tebax. Det blir en liten dryg resa, men de är de väl värt, få träffa Gooa Kristoffer, Kerstin, Gunnar å André...de längtar säkert att få krama om er...å rå om er några dagar. Ge dom en stor å varm kram från mej me...tänker på er alla sååå mycket...

Nu ska jag iväg å fixa ett träd till Sofies spec.lärare...de ska hon få som present för allt jobb å slit, all hjälp å stöd som hon gett Sofie under alla hennes 6 år på denna skolan...Vad tycker du Tillemann...ska ja ta körsbär eller äpple...de e ju goda båda två...hm, de får väl bli blommorna som avgör kanske..

Lycka till nu då, me allt ni tar er för idag....kramaz å myz...en stor kram till Tigern på hans STORA dag...kram kram Helén.

• HeWe
    Skoj att ni me fått fin examens-sol...här e de strålande.
    Det är nog en jättebra bearbetning för er att läsa boken, nu har ju som de mesta hunnit smälta in lite mer... Ha de bra på skolavslutningen...snart bär de av för oss me...kram Helén.
  • HeWe
    Hejhej...trevlig blev avslutningen...å nu är ni snart på G norrut..
    Såå trevligt me ett litet stopp här i mitt Piteå..eller mitt å mitt..men min hemstad...
    Hoppas ni får skoj på badet, joodå, det är nog kanske kallt där.. men de ska ju vara tempererat på Äventyrsbadet, men de var såå längesen jag var där, så jag minns inte. Man är ju sällan på såna ställen mer, då tjejerna vuxit upp..Nu far de själva om de ska badas...
    Vi var mycket på NordPoolen i Boden förut, å där e de fint, de har ju även en vanlig pool om man vill simma längd åså..men de finns inte här hos oss..bara en massa snurriga rutschbanor å spiraler å Piteälven å forsar å vad de då heter...Hoppas ni får skoj där iaf... så sänder jag er en supervarm kram när ni ändå är här...

Så var det den låååånga resan upp till Boden, men med många stopp, så känns de nog lugnt..Å Liam verkar ju vara en sån cool kille, så honom tror jag ingen träsmak från bilresan biter på.
    Nu får du en natt utan småkissarna i sängen...känns nog konstigt, de e ju för söööta, Ewald å Lill-Elsa...fin ras.
    Nu säger jag nattinatti...Tillemann hänger ju me på resan, givetvis, han får sig nog ett myzigt gott skratt när han får se papz å mamz å Tigern snurra runt i centrifugen på "Äventyrsbadet" på PiteHavsbad...de blir nog en upplevelse, tror jag, oooiiiiiiiiiiiii!
    Å du, Tillemann...de där trädet vi snackade om för nån dag sen, som jag skulle köpa till Sofies fröken...det blev ett fint äppelträd.."Silva" heter det, å det ska trivas här uppe, för jag har ett sånt me..å jag får massvis me äpplen på mitt 3 åriga träd..mumzzzzz. Så hon blev jättenöjd över vårt beslut.
    Trevlig Bodentripp nu då, blir de kanske att gå å kolla på BodenTravet, visst var ni lite TravIntresserade eller?  De ligger jäms me stora vägen in mot Boden, på vänster sida..så nu vet ni.
    Ha de nu så jättebra, önskar er massor me trevligheter i helgen...å många minnen att samla på...krama Kristoffer, Kerstin, Gunnar å André från mej, å tutelituuuuuta i Pite..kram Helén.

• HeWe
    Hejhej...ser att ni kommit er fram...å resan gick bra...
    Blev det något stopp i Piteå...ingen skymt av er..å jag som var i farten heeela tiden...Inga härliga skratt från ovan...när ni skulle åka centrifugen på Äventyrsbadet...men iof...de har ju blåst sååå kopiöst idag, så vinden överröstade väl det...förmodar jag.
    Hoppas ni får en fin stund me era vänner i Boden...lycka till me det...
    tänker på er alla sååå mycket...
    nu e man såå knäckt här efter all studentfiranden idag...så nu e de bara å ladda tills min stora tjej tar studenten nästa år...ojojoj...nyss var hon liten juh.
    Ha de så bra..kramaz å myz...hoppas att Kristoffer kan vara hemma me er alla i helgen och att han blir bättre i halsen åså...Hälsa alla där borta!
    kram å varm tanke..från Helén.
  • HeWe
    Heeeej fina gooa vänner....

Skoj att resan gått bra..kanske en lätt känsla av träsmak i baken då du kört hela vägen till Boden...men de avvekas väl snabbt när du satt löpdojorna på..haha.
    Så nu ska ni dra ut Gunnar på en runda...blir värsta VårRuset i Boden då..gooa familjerna lunkar på, Boden runt...sååå härligt å nyttigt.

Blev det något stopp i Piteå..ett dopp på badet eller så..inte i själva havet eller men på temp.badet kanske..

Nog tror jag att Kerstin å Gunnar känner stort stöd i er, som varit i samma sits...ni har ju liknande känslor å tampas me, å de stödet kan man ju inte få av någon som inte har varit där...så de e ju bra att ni har varann..

Nu ska jag ut i den vackra solen, så bra att den äntligen kommit, värmen å solen, men de blåser lite, det kan vara skönt de me...
    Ha de nu så bra å ta väl hand om varann..finns för varann..kramaz å gooas..jag tänker på er..alltid...å Tillemann är alltid i mitt hjärta..
    Ge gooa Kristoffer en fjäderlätt snuzning på gookinden från mej, å kramar å tankar sänder jag till er alla..kram Helén.
  • HeWe
    Låter ju helmysigt där uppe i Boden, åsså har ni me hunnit vara å kolla på studenter....å såg såå fina alla var.
    Hm, klart du e slut å knäckt, benböj me Nicklas på ryggen...ojojoj...så du kör hårt, haha. Så nu har Liam tagit sitt sommardopp...i kalla Luleälven, hutter, hutter..
    brrrr... förstår att de var kallt...men barn brukar ju inte vara såå brydda av sånt..de e coola..som Tigern. Fortsätt nu ha en supermyzig helg me Krille-familjen, krama alla å hälsa.. Nu ska man kolla in slutet på matchen, fast de just nu ser ganska mörkt ut...Heja Sverige!

Therese...Nu har jag ÄNTLIGEN kunnat få fram en riktig order på Tille-Lille boken, från Bokus, så den ska nog komma till veckan sa de..
    Men gordinegenbok, vet jag inget av ännu...de är mailade till iaf några gånger...
    Vi hörs..kramaz å myz...bara VAR..kram Helén.
  • HeWe
    Hejhej på er...där uppe i Boden...

Ni verkar ju ha de helmysigt me varann...å badat å lekt...spelat poker å kollar kort..såå trevligt. Förstår att de kommer kännas trist å åka hem när ni fått så bra kontakt...men ni lär nog träffas mer..de e ja säker på..

Dessa två 2 SuperHjältar", Tillemann å Krllemann...har tvinnat ett sånt band mellan era familjer, så de  går inte, att "INTE" träffas.
    Njut av den här kvällen å morgondagen som ni e kvar me era vänner...krama allihopa,
    Åsså du, lille Tillemann...ser du så bra mamz, papz å Liam  har det me era vänner i Boden...de e glada å stöttar varann i alla stunder. Du behöver inte vara orolig för dom...du finns ju i närheten, i deras Tankar å Hjärtan..alltid, alltid!

Nu får ni ha en mysig kväll...kolla på kort å må väl...nattinatti till Tigern å Tarzan me...tuffingarna...Kram Helén.
  • HeWe
    Hejhej gooe rara ni....

Lycka till på färden hem...å ni...Vi har strålande soooool i Piteå..ifall ni vill göra ett stopp när ni ändå kör förbi..
    Ha de så bra..tänker på er..i hjärta å tankar...å Tillemann så goo å varmt i mitt hjärta..kram helén i Piteå.
  • HeWe
    Hejhej kära gooe ni familjen kärlek...

Hoppas hemresan gått bra...stekandes hett i bilen, kanske...men då får man nog stanna oftare istället..men de har ju varit kollosalt varmt idag..
    Tusen, tusen tack för de gooevännen Tillemann....solen som aldrig slocknar...
    för mej e du även ...värmen som aldrig slutar värma...
    Såå roligt ni verkar ha haft det i Boden...å skönt måste de kännas att ha nån att prata me som förstår ens innersta känslor på nåt sätt..som varit å är me om samma saker..ni verkar ju ha fått en otroligt fin vänskap...de känns bra.

Tillemann, min vän...hur e de där uppe i Nangijala..ser du till så att Berat har de bra me...ni e ju Fjärils-Änglavänner ni 2... Du e säkert den killen som är såå poppis där uppe bland allihopa...ingen kan väl undgå att älska dina djupa blå ögon...så e de...dom föll jag för me...såå underbart vackra min vän..
    Nu ska sagoTant försöka krypa i säng, vad tror du om de..en ny dag imorrn, så får vi pratas vid mer...jag vinkar ju ofta till dej, du ser mej väl...vinkevink...åsså när jag påtar i min rabatt..måste ju se om dina å papz fina blommor..såå fint.
    Nu får du gå å krypa ner hos dina gooa vänner där uppe bland de dunmjuka molnen...krama gooe bamzesnutten, lilla runda gubben å Berat från mej, jag saknar er sååååå mycket..kram från din vän..SagoTant..Helén.

MammaMyz, PappaGooos å TigernLiam..nattimatti...sov ut länge imorrn, ni har hållt er på vägen såå länge, så ni får allt ta er en välförtjänt sovmorgon..kram er vän Helén i Piteå.
Svar på tråden Tilles tråd