• HeWe

Tilles tråd

Ååå, kära vännerna mina, gofamiljen.
    Såååå otroligt fint det blev på 4:an... jag grät å grät.... sååå vackert.
    Har redan hunnit se om det FLERA gånge, hoppas det går att spara sändningen...
    Njut nu av dagen som är kvar...Hoppas ni får se soola idag.
    Kramar i massvis, tänker på er...vänner.
    TilleVännen Helén.
  • HeWe
    Hej lillvännen...

Nu är det snart dags för jobb för mig, du var såååå fin på Tv... riktig SuperStar, min fine vän.  Du är väl å ränner runt å kollar in vad mamma Goos å pappa mys gör nu, de är väl ifarten... kollar in jobben åså...
    Jag kikar in till dig en sväng när jag kommer hem från jobbet.
    Hörde du sååå fin sång den där tjejen skrivit till dej, jag grät floder när jag hörde den, bara Din Sång, älskade vän.
    kramas å puzzas på kind, vi ses... min vän, min hjälte...Tille "TwinkleStar". Miss You! Vännen Helén.
  • HeWe
    Hej Mina GooaFina vänner.. familjen Kärlek å Omtänksamhet.

Nu har jag inte kunnat vara inne sen igår fm, för jobb, jobb... å det har INTE känts bra alls..men nu är ja här, äntligen.

Ser att ni haft en mysig kväll i "Las Vegas" ... roligt att få känna sig lite spelsugen ibland.
    Sååå fina ni var i rutan igår, gooa fina ni, allt var såå vackert. Tårarna strömmade, såå fint.
    Längtar tills hels programmet ska visas i Maj, tur man har video så man kan banda det... å sparas förevigt. De hade verkligen fått till reportaget bra, å den är såååå fin Tilles nya sång.

Therese ... finns den att lyssna på Tilles låt som den där killen hade skrivit, eller var den utan musik? Skulle vara roligt att få ta del av den me.

Jaa, då är det snart Valborgs... då blir det väl endel korvar på pinne kring elden, såå mysigt. Då vet man att det ABSOLUT är Vår...
    Hoppas ni har TilleStrålarna hos er me idag, här är de varma å gooa, så jag hoppas på en fin helg. Men Tillemann gör ju givetvis så Ni får fint Lilla-gooa, fina familjen kärlek.
    Han sitter nog där uppe å täljer lite småstickor som han ska ha till brasan, så de kan elda länge.... elden ska ju räcka länge och för många småänglar. Han ser nog till så att alla de andra har de bra, han får ju vem som helst att må bra när man ser på hans "underbart vackra djupa blååå"
    Jaa, sen så blir det väl en lite korvbit eller två, så man riktigt välkomnar våren..det ska bli sååå gott.
    Nu är det snart matdags här i huset..blev hungrig när vi pratar om grillkorv, å som vanligt är man lika fundersam över VAD man ska göra för mat...jaa, det dyker väl upp nåt som man är sugen på.

Nu får lilla gooafina kärleksfamiljen ha en jättefin kväll, som bra som bara NI mina vänner kan. Kanske man hinner in en sväng ikväll, tänkte nog iväg å träna på gymet, få lite rotation på benen åså...å kanske lite bättre kondition..inte illa.
    Tillemann där uppe i Nangijala har det sååå bra, mamma goos å pappa goos, ska inte vara oroliga, en underbarare värld finns nog inte än Nangijala, han får ju vara med Gammelmormor å gammelmorfar, andra änglar åsså lilla runda gubben Arne.... han sitter nog bara å ler från sitt mjukizmoln å tittar ner på sin underbara familj så kärleksfullt. Mamma å pappa... han har det bra, så får vi se det.
    Njut nu av kvällen, njut av varandra, kramaz, mys och var så kärleksfulla som bara Ni kan, gooa lilla familjen.
    Massvis me kramizar i stora famnen till er mamma Therese, pappa NIcklas, TigerLiam-Storebror som håller vakt, å skyddar... Fina Sessan Dea- som pysslar om å finns till. Å Älskade Tillemann min vän... slängisarna..Dina..som vanligt. Från Er vän.. Tillevännen Helén
  • HeWe
    Tack, tack goooa fina lilla Therese för ditt snabba svar... du är fantastisk.
    Kramar i massor till Dej ...Årets förälder 2006.
    Kram vännen Helén.
  • HeWe
    Hejhej lilla familjen kärlek...

Mm, tacokväll, jaa, här blev de me tacos idag, såååå gott...
    Hoppas er kväll blivit fin, å mysig.. men vart än ni är så blir det nog fint å mysigt... sån utstrålning som ni bär med er....
    Ni kan vara sååå stolta för den fina lilla familj som ni är... jag är såå imponerad av er, såna förebilder å hjältar...
    Nu får ni ha en fortsatt jättefin kväll, kramizar i stora famnen till er fina lilla ni, å Tillemann får givet... slängisarna. sussa sött...mina vänner. Tillevännen Helén.

ps..hörde att nåt fint fanns i lådan idag.......hihi. // kram vännen.
  • HeWe
    Gomorron gooa rara lilla Therese Å Nicklas...

Här skiner solen å alldeles klarblå himmel, precis som lilleTillemann.

Jag vill bara säga att det är absolut INTE Ni som ska tacka oss....
    Vi tackar er från djupet av våra hjärtan för allt som ni har gett oss,
    såååå otroligt mycket... genom att dela med er utav er vardag i er Fina familj, och att vi fått följa älskade lillegooos Tille, varje dag, både era glada och sorgsna stundet... Sån styrka och omtänksamhet, så enormt Stort...

Ser fram emot att (kanske) få en glimt utav hur häftet blev...Malin Å Therese har varit duktiga som hållit i det hela...( textningen för hand = Jag.) 

Hoppas att det kommer väl till pass...och att Liam å Dea blir glada över deras presenter... det tror jag säkert att de blir.

Vad för skoj kan då kommas på under denna dag,  månne tro....
    Jaa, här gäller städning... Det är ett måste. 
    Er dag kommer säkert att bli bra, vad än ni bestämmer er för att göra... å ideér verkar ni inte ha problem med, sånt engagemang, helt otroligt.

* Therese.... hur går det med fläskboken då? 
    * Är det hårt schema du följer, eller är det mest för att komma ut å träna åså?
       Du är strong du...å ingen bulldozer inte. Lycka till med träningen åså.

* Jag lyckades gå ner 34 kg en gång, efter jag fick flickorna... gick tyvärr alldeles för snabbt, men sen började jag om att jobba på GB-Glace, hm,  då började jag sakta, så sakta smyga mej uppåt igen...men lyckades ändå hålla det i 6 år. VARFÖR är glass såååååå gott, det bästa som finns.. 
    Nu är jag tyvärr en bit ovanför där jag var innan de 34 kg, så nu är det väl bara träning som gäller igen då.
    Men har man bara en vilja så stor, så går allt... fast jag tycker att du ser fin ut som du är...men sånt måste man ju få känna själv, eller hur?

Nee, nu är det bara å dra tjuren vid hornen...här dansar inte dammråttorna ut genom dörren, av sig själv, tyvärr.
    Hoppas nu att ni får det bra idag, å massor med ömma gooa kramar å en klapp på axeln för ditt tränande, å Nicklas tränande,  det här kommer gå bra, du fixar allt...Å även Nicklas.
    Vi hörs sen, kramgooa kärleksfamiljen omtänksamhet...
    slängisarna till lilleTillemann som nu har fullt upp med att stråla  med sin charm, däruppifrån nåt fint litet mjukizpluffzigt moln...kikandes ner på mamma å pappa kärlek och han leeeeer så sött.
    kram Tillevännen Helén i Piteå.

• HeWe
    ThereseGumman... hej igen!

joo, Givetvis förstod jag att du tränar för det, hoppas inte du tog illa vid på nåt sätt... jag tycker du ser fin ut som du är..och det är sååå skönt att känna att man får upp flåset, å att få mer energi i kroppen....
    det var min anledning me när jag gick ner, för att bygga upp å stärka musklerna å flåset, åsså blev jag så att säga varnad av min barnmorska eftersom vi har så mycket hjärt/kärl, högt blodtryck i familjen.. 

Men det rusade alldeles för fort för mig, tyvärr.... och jag körde ingen direkt bantning heller... men jag blev skitskraj där ett tag å fick ta å lugna ner mej, det kändes så obehagligt...
    Å sen spinna 4 ggr i veckan å styrketräning, blev ganska mycket. Nu tränar jag mest för att stärka min rygg (svank), mina axlar å nacke, eftersom jag har ett ganska tungt jobb, så behövs det.
    På den tiden jag jobbade åt GB, så var det sååå monotont jobb, så man fick fort förslitningar, då kändes det såååå skönt att få töja på musklerna, hm, de dolda..haha.
    Nu får det ta den tid det tar, jag tränar på å man känner ju att de kommer sakta men säkert..

Ok, ååå, jag tackar sååå jättemycket... å Malin å Therese har gjort ett fint jobb... så
    bra.

Så nu blir det lunden idag... ska tända mina ljus för Er å Tillemann som vanligt här idag... å tänka på er, som alltid, ni har verkligen fått mej å inse livets gooda stunder, att man ska ta vara på varje stund... har verkligen ändrat min inställning att bli en bättre människa å förälder. Finns alltid här för er, sååå fina goooa vänner, fiina lilla Familjen kärlek...kramar till er, Therese, Nicklas, Liam å Dea, å puzzarna på kind till goooeTillemann... ha en bra dag..vännen Helén.
  • HeWe

Hej igen gooaFamiljen kärlek...

Sån värme å ära att få vara med och bidra till nåt sånt fiiiint. Tårarna trillar åter igen... 
    Jag vet att Tillemann skulle bli en helt otroligt, enormt fin storebror, å han kommer att hålla sina underbart djupblåa vackra ögon vakandes över det syskonet me, som han gör för Liam å Dea.
    Som vanligt så kommer alltid så förnuftiga beslut från er... å jag vet att det kommer gå väl.

Ha en skön å lugn kväll nu kära vänner... var i varandras armar, kramas å mys... bara VAR..

Styrkekramizar i Stora famnen... till er..Therese, Nicklas, Liam å Dea......å jag blåser upp miljoners slängpuzzisar till LilleGoooeTillemann upp i det blåå, där han sitter på sin stjärna , eller hoppar på sina moln... och ler såååå sött, å mår som en prins.
    Vi hörs..kramiz Er vän..Tillevännen Helén.

• HeWe
    Hejhej gooa lilla fina familjen....

Ville bara önska er en fin kväll å natt...ifall vi inte hörs mer ikväll.
    Hoppas ni inte är helt knäckta efter joggingturer och goomiddag och allt vad ni hittat på idag.
    Men det kan ju även kännas skönt att få "STUPA" i säng också...
    Jaa, nu ska jag ut en sväng med lillvovven min, ska kolla om jag ser  nån liten Tillemann sittandes på en fin klar stjärna...
    Men här är det ju fortfarande såå klart på himlen, så ja får kanske vänta med det.
    Ha nu en goood natt, tänker alltid på er mina vänner...kramizar till er å gooobarnen...slängpussisarna till Tillemann....från Er vän...Tillevännen Helén.
  • HeWe
    Gomorron GoooMysiga familjen Kärlek....

Ja, ni är helt Otroliga, som jag sagt förut....
    Som ni fixar å donar... Liam å Dea måste känna att de är Såååååååååå bortskämda av kärlek å engagemang  när de är hos er, alltid..alltid.
    Det går väl inte å få det bättre..

Så då blir det till å vara barnVakt idag....så roligt. Jaa, bättre barnvakt kan man väl inte fåå..... 
    Har ni fint väder där nere i Sundsvall då?  Här Strålar solen, och det är nästan vindstilla, så det blir till att vara ute, ska ta en långpromedad med vovven, blir sååå skönt.

Jag får önska er lycka till med dagens sysslor...
    Njut av varann, kramas å gooas, å äntligen imorgon kommer GoooaFina lille LIam hem, förstår att det måste kännas tomt när han varit borta så länge, och han ser säkert fram emot att äntligen få komma hem igen, hem till Sin Dag, eller Sina Dagar med er, och bara få Vara, Vara med er...gooa fina Lilla rara älskade Familjen Kärlek..

Nu ska jag bege mig ut, innan jag blir dator-försoffad... vi skrivs å hörs sen..
    kram Er Vän...Tillevännen Helén.
Svar på tråden Tilles tråd