• HeWe

Tilles tråd

Hej goofina vännerna våra...Therese å Niclas..
    Såå trevligt å mysigt ni verkar ha det.. å Liam å Dea klarar sig sååå fint här hemma...så skönt å höra.
    Haha..han verkar allt vara en liten buse..Liam...haha..stackars xtraMormor..haha.
    Men Therese...givetvis har NI vårt fulla stöd den 24 maj..givetvis..skulle aldrig låta bli att se å stötta er...MITT/VÅRT FULLA STÖD...ALLTID!

Nu gäller maten igen...hm, men jag har ju lovat å ta me Tillemann på lite mjukis..å de äventyret kommer när som helst..ikväll ska han få va me mej på kalas...låter väl gott..mmmm, kanske glasstårta..vem vet.
    Jaja..men ja kommer in till er lite senare...massvis me styrkekramizar till er mina gooavänner...saknar er...å Tillemann min vän..kram Helén.
  • HeWe
    hej lillegooe vännen min...jag tassar så sakta å tyst nu, för jag tror nog att de flesta sover...eller hur?

Jag måste bara få berätta för dig..min gooe vän, Tillemann....du vet kalaset...som vi skulle på idag...
    min svåger fyllde ju år..men då skulle hans lilleknatte..Hampus 4 år, springa ikapp me våran gooe Lowiz..å han flög i en stolpe å slog upp en stor bula i pannan, så den sprack lite..fick fara på akuten å blev omplåstrad...huvva, huvva...stackars liten...men han var sååå duktig å stark...som spiderman som han hade på sin pyjamas...
    ser du såna tokiga saker som kan hända..nya äventyr varje dag...
    Men tårtan å fikat var jättegott...åsså bjöds de på vin om man ville de..så då fick gamla tanten Helén ett glas...ojojoj...lite yr i mössan..needå, inte det...men de var ju gott me kaffe å tårta...mmmm...men jag saknade ju glassen...å dej förståss...
    Nästa äventyr...vad kan de tänkas bli???...alltid spännande...man vet ju aldrig, men den dagen får vi se..
    Nu får du sussa sött...kramizmjukisar till dej gooe Tillemann...vi hörs imorrn...din gooe vän Helén...SagoTanten...

Ps..vi hälsar gonattinatti till fingooa mammaMys, pappaGooos å Liam å Dea me...vi saknar er...kram.
  • HeWe
    Hejhej...gooavänner...
    Låter ju helnajs där ni är...å motionen slapp ni inte undan märker jag...men såå skönt efter att man kämpat sig upp å nerför deras underbara natur..
    Fortsätt njut av er tid i Thailand...njut för oss me..som är kvar hemma...
    vi hörs senare idag..måste städa klart..kramiz vännen Helén.
  • HeWe
    Heiiij, gooefine Tillemannen..min vän..
    Nu ska vi snart på äventyr igen..på stan..de e cruising..vi ska kolla in fina gamla bilar...de e väl nåt för en liten goograbb som...
    så gör dig klar..kramiz vännen Helén.
  • HeWe
    Hejhej rara nii..skickar lite kyliga vår hälsningar från Piteå...mys å gooas i värmen...
    Såå fina bilder ni tagit..ser såå härligt ut..Lycka till på alla era utflykter...passa er för krokofanterna..Tur att ni har me er Ängeln Tillemann...överallt..Ingen krokofant rör mammaMys å pappaGoos när han e me.
    Mys å gooas..slappa å läs..traska upp å traska ner.. många meter blir de...
    Ha de gött..kramizar från er vän...Tillevännen Helén.
  • HeWe
    Nattinatti till er i paradiset...kram helén me familj.
  • HeWe
    Hej gooafina lilla familjen....mammaMys å pappaGoos..
    Vad har denna dagen å bjuda på då...mycket fina upplevelser givetvis..om än de blir en riktig lugn dag å slappa vid poolen eller fara ut på sightseeing..vilket som..man kan väl inget annat än att bara njuta i den fina miljö ni omges av.
    Jag har skrivit en liten dikt idag...1 månad sådär..efter att lillvännen tog Påskharen i dens vita sammetsmjuka tass å vandrade till Nangijala.. här kommer den....

...GOSSEN FRÅN FJÄRILSLANDET...

Vackra fjäril, djupt mörk, så blå, så blå...
    Flyg över sommarängar, vaka över oss stora som små.
    Din tid på Jorden, en så makalös gåva..
    djupa avtryck i mitt hjärta, så stora å varma, de vill ja lova.
    En dikt, en saga, om vad ditt liv skulle kunna ge..
    vi saknar dig så, men vi  får dej ej tillbaks..så vad gör de......
    hur än vi önskar, när jag ser dej le så glatt..
    du var din familj blott till låns,
    en kort tid....en underbar skatt.

Nu mår du bra, å du trivs som en prins...
    men för mej är du en "Kung" för Fjärilslandet...
    den största som finns.
    En glimt utav dig, du ger oss..å vi är dig så trogen...
    vi vet ju att du finns där var stund då tiden är mogen.
    Ett liv som kämpat, så starkt och jobbat på...
    små fina händer och goooa fötter så lena å små.
    Vi såg inte såren som du på kroppen bar...
    för en inre Kärlek större plats i Våra Hjärtan tar..

Nu En Månad gått av oändlig saknad stor,
    en saknad av vår gooe vän, vår son och lillebror.
    På Våra Äventyr du följer överallt,
    Vi testar mycket..både sött, surt å en gnutta salt.
    Nu ser jag, Du har skoj...skuttar runt å ler...
    du vill på äventyr, vi skyndar oss, på En Gång, du ber..
    Iväg går LilleTillemann å hans SagoTant Helén, hand i hand..
    för att möta världen från en FjärilsÄngels ögon...på Tu man Hand.

En liten dikt..mina tankar..en saknad sååå stor..
    han var Stor..blir bara Större..er son å lillebror..
    massor me saknad i hjärtat efter lilleTillemann, min stora hjälte, största som skådats..nu är han me er i alla stunder..överallt..å en dag..en dag kommer ni att återförenas..Tillemann..mammaMys å pappaGoos..de vill ja lova, de är menat så.

Fortsätt å njut av er dag...ni finns med oss varje dag..hela tiden...i våra tankar..i våra hjärtan..såå varmt å tryggt..såå otroligt mycket å länge.
    Varmaste kramizen till er...Therese å Nicklas..TigerLiam, såå duktig å busig hemma med xtramormor..å GooaSessanDea..men mamma såå snäll..å goo.
    Mysas å gooas..öm kärlek å omtanke..de e ni sååå bra på vänner...
    Nu ska SagoTanten Helén göra nya äventyr..å en liten snack me Visslan..så rar..
    ha de bra..världens största kramar till er...er vän..Tillevännen.. Helén.
  • HeWe
    Therese å Nicklas....lycka till på fiskefärden..all fiskelycka till er...gooa niiii.
    kramiz Tillemanns SagoTant..Helén.
  • HeWe
    Hej å hå..gooafina familjen kärlek å mys....

Njut av er fina fisketur..lycka till er..å många fina firrar på ert bord..de hoppas ja ni ska få.
    Hopps ni inte e allt för trötta, då ni stigit upp låååångt före tuppen...somna inte ute till havs..så alla firrarna spelar er ett spratt..
    Här skiner soolen..Tillemann kommer å värmer oss i ett annars ganska snålblåst Piteå..
    Fortsätt goo å fin dag...njut av dagen..av varann å de ni har...sååå speciellt..
    även de stunder Nicklas blir tokig när du retas me dina ben på honom...haha..
    tålamodet e en fiskares bästa vän...så även då... men de e ju sååå kul å retas..förstår de.
    Nu väntar gooa kudden ett tag...nattskiftet blev extra tungt me lite sömn..så nu tar ja igen det..tänkte jag.
    Tillemann..du e min stjärna på Nangijalas fina himlavalv...så fin å så klar..jag har din närvaro i allt som jag gör....våra äventyr blir fler...var så säker på det.
    Nu väntar JohnBlunds visa...den spelas i mitt lilla huvud nu..så ja får passa på å pysa till kudden då..gruset i ögonen börjar göra verkan..
    Ha nu en superduper fin dag..mys å gooas...vännerna mina..å Tillemann lille...min goois där..vi träffs snart..äventyren..min vän...äventyren..
    Nattinatti för en stund..kramelipuss..alla mina vänner...er vän ...Tillevännen Helén.
  • HeWe

Men sååå trist me bara regn...men tur att de håller sig till att regna på  natten.

Jasså du Therese..."Tålamodet..en fiskares bästa vän", haha...hur vare me de..hihi.

Nicklas verkar ju hållt igång spöet ett bra tag iaf... synd att de var trög-nappade de små firrarna..hoppas ni får en liten goo matbit på bordet iaf.. men de e ju såå vänliga de Thailändska folket...sägs de.

Therese å Nicklas.... hur många timmar ligger ni från Sverige..har ni kväller nu me andra ord... de borde de väl bli???

Okidoki...ni är riktiga äventyrare ni...å roligt verkar ni ha...blir kul å se vad ni tänkt för skoj för nästa dag... man vill väl hinna me så mycket som möjligt när man är där nere..kan ja förstå.

Å allt går väl bra för TigerLiam å SessanDea? ..givetvis...de e ju såå duktiga.
    Hoppas ni får en mysgooig kväll... å regnet öser väl ner när de väl regnar där.

Kramar i massor...tänker på er..Tänker på vännen Tillemann...varje dag..så goo, så fin, så mjuk å rar...dansandes i det fina landet Nangijala...å han skrattar å ler. Mamma...han ser att ni mår bra..han är såå glad. 
    Kramelihugg i massor...å slängpuzzizen till goovännen min Tillemann...
    er vän, SagoTanten Helén.

Svar på tråden Tilles tråd