Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Godmorgon: Vi kommer åka till thailand den 7:e maj. Det ska bli skönt. Jag ska ta och köpa lite böcker så jag har något att läsa. När vi var till Cypern med barnen i en vecka så läste jag ut tre böcker 1200 sidor : )

Berkemo: Nej det är inte en övervägande del killar som drabbas. Men precis som allt annat så är det slumpen som träder in ibland. Under fjolåret var det väldigt många herlitzbarn i Sverige och bara killar. Men nu kanske det blir lugnt i flera år och bara tjejer i fortsättningen. Rent statistiskt så drabbas ca 1 barn/år och det är 50% sannolikhet att det bli en kille och 50% sannolikhet att det blir en tjej.

Nu ska jag ta och avsluta här. Ska ta och packa ihop lite saker innan jag ska iväg på jobbet.

Nicklas ska på sitt jobb idag på eftermiddagen.

Kramisar
    Thererese

• Therese6699

Hej hej på er, det var ju bra att ni verkade tycka inslaget i  TV4 var bra. Det är nästan klart till hundra procent att TV4 den 24:e maj klockan 21.00 kommer sända en 1h långt program om Tille. Alltså dokumentären som vi pratade om. Nicklas och jag har inte sett den än, men om dokumentärfilmaren har gjort det lika vackert som den snutten vi fick se så kommer vi tillåta att det visas.

AiramE: Mmmm jag kan inte säga så mycket om Cypern för vi bodde på ett hotell med barnen och där var vi i stort sett hela tiden. Det var superstor pool och nära till havet och många restauranger. Eftersom vi åkte dit för barnens skull så fick dom bestämma vad vi skulle göra och då blev det bad av för hela slanten. Vi åkte till ett terrarium. Barnen tyckte det var bra. Men det var lite slitet om man är van vid skansen och kolmården och såna ställen.

Annca: Hade du beställt via Nicklas? Om du har det så kan det nog kanske vara läge att skicka ett mail till [email protected] och höra om dom har med ditt namn i beställningarna.

Mamma69: Jag är 32 och Nicklas är 31.

Pofia: Fläskboken är egentligen tänkt för mig och några av mina kompisar som hjälp för vi tänkte försöka bli av med lite fläsk här under några månader.

MammaPetra: Sången kan man ladda ned ifrån Camillas sida. Tyvärr har jag inte länken själv. Men det är säkert någon här som kan lägga in den.

Kapet: Jag brukar oftast läsa deckare eller kriminalromaner. Grishams böcker brukar jag läsa, Dean Koontz (vet inte hur det stavas), Tolkien har jag läst. Sedan gillar jag Da vinci koden och andra liknande böcker.

Nu ska jag ta och skriva lite i bloggen.

Kram
    Therese

• Therese6699

Hej hej, ett sista litet inlägg från mig innan jag hoppar in i duschen. Dokumentären kommer visas i rikstäckande TV4a.

Kram
    Therese

• Therese6699

Hej hej, goddag på er. Nu har jag kommit hem ifrån mitt möte på jobbet. Det gick bra. Men jag blev väldigt trött efteråt.

Både Kristoffers och Berats föräldrar har jag telefonkontakt med, så det är inga nya fall för mig. Men det är helt korrekt att det har varit många fall på slutet. Men det är ju slumpen som faller in så tyvärr kan det bli så här ibland då.

Skrattig tjej. Vilka fina bilder!

Angående böckerna så finns Tilles liv redan och den kan man beställa genom att skicka ett mail till [email protected] den kostar 279 kr +39 kr porto. Den här boken är egentligen en bok som jag har gjort till oss som minne av Tille. Den innehåller inte ett ord om hans sjukdom utan bara massa ljusa minnen i hans liv.

Sedan kommer Tille-Lille, dagboken om ljuset som aldrig slocknar. Den kommer i slutet av maj och den kan man förbeställa genom att skicka mail till [email protected] den kommer kosta caa 60 kronor och där går behållningen till Tilles fond. Dagboken innehåller förutom dagboksanteckningarna även om tiden innan dagboken. Där kan nog många pusselbitar falla på plats för dom som har läst dagboken sedan 1 februari. Den här boken kommer även ut i bokhandeln.

Malla Tony 30: Jag har satt upp er på pins listan. Men det kan ta några veckor innan ni får den.

MalinH. Om ni har skickat adress till Nicklas inbox så har han satt upp er på listan. Det är bara det att han är inte lika duktig som mig på att svara.

CamoMillan: Mmmmmmmm i gamla krypinet hade jag närmare 300 000 besökare i alla fall.

Sandy85: Jo begravningscermonin hade vi förra fredagen och vi hade en minnesstund för kompisar i söndags.

• Therese6699

Hej hopp, det verkar som om TV4 funderar på att sända nyhetsinslaget riks också. Det hade varit en strid ström av besökare på TV4s sida så kan tro att det är därför dom funderar på det. Jag tycker det känns underbart att vår lilla älskling kan beröra så många människor.

HeWe: Nej, den finns inte att lyssna på än. Men vi får se om det kommer att bli det lite senare. Texten är i alla fall jättebra.

Kram

Therese

• Therese6699

Hej hopp,
    Antagligen mängrabatt. Det har nog blivit några böcker : )

Therese

• Therese6699

Hej hopp, det blev inga skor idag. Jag var så trött efter mötet på jobbet att jag gick och la mig en sväng. Vi skippar gymet idag, vi får ut och går istället. Våra stackars kroppar tycker nog att en promenad fungerar bra : )

Det är i stort sätt säkert att dom kommer visa dokumentären på TVn men det är inte klar än och Nicklas och jag vill se den först innan vi säger helt OK. Men jag tror inte det blir några problem. Dokumentärfilmaren verkar vara duktig på att göra vackra dokumentärer.

Nu ska jag åka och handla. Det blir tacofredag ikväll : )

Stora kramar till alla på FL

• Therese6699

Godkväll....
    Ja, jag vet inte vad jag ska säga och det kommer inte finnas ord att försöka förklara vad jag känner för alla på hela FL.

Nicklas och jag fick ett rekommenderat brev idag med ett innehåll som vi fortfarande nu inte riktigt kan smälta. Jag tycker att jag alltid har ord att förklara mina känslor för det mesta, men nu kan jag tyvärr inte finna ord i en stund när jag verkligen skulle behöva dom. Vi kan inte i vår vildaste fantasi komma på ett sätt att tacka så att ni verkligen förstår vad ni betyder och hur mycket det här betyder för oss. Jag tycker hela tiden att vi har fått vara priviligerad att ha sådan enormt stöd som vi har haft och det har hjälpt oss i många svåra stunder.  Jag vill egentligen bara åka till var och en av er och ge er en stor kram och få fälla en liten tår av glädje för er omtanke. Någon dag så kanske vi kommer på ett sätt att tacka er. Men ikväll får det räcka med dom här orden.

Kärlek och kramar
    Therese

• Therese6699

Nu är det mitt i natten och jag borde verkligen ligga och sova. Men jag har fortfarande inte riktigt smällt det fina paketet idag.
    Jag har läst igenom dikterna flera gånger och varje gång så har jag gråtit floder stora som mississippi. För er som inte vet vad som vara i paketet så var det ett otroligt fint och välarbetat dikthäfte med bilder och kort och med namn på alla FLare som har varit med på presenten. Jag förstår att Visslan och LillemanTösa har haft fullt upp. Bara tiden som ni har lagt ned på detta måste vara många timmar. Det var även med små paket till Liam och Dea. Det får dom öppna sedan när dom kommer hem hit igen. Sist med definitivt inte minst så fanns det en postväxel med en summa pengar. Vi kommer aldrig att kunna göra oss rättvisa för det paket vi fick idag. Men vi ska nog lyckas klura ut något sätt att tacka på. Ni får hålla ögonen öppna framöver.

Lilla Citron: Du får krama om dina kompisar ifrån oss. EB föreningen vet inte heller hur dom ska hinna tacka alla som skänker pengar. Men dom är i alla fall otroligt tacksamma, det vet jag för jag pratar med dom rätt så ofta. Dom har precis börjat skicka ut förfrågningar om vilka som har kommit en bra bit på väg på forskningen så dom vet vem vi ska skänka Tille-Fondens pengar till.

När det gäller Tille-Lille dagboken så kan jag säga att över 600 stycken har förbokat den boken så förhoppningsvis kan forskningen gå framåt så pass snabbt att det i alla fall inom en överskådelig framtid finns hopp för andra föräldrar till Herlitz barn.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova gott och länge. Imorgon ska vi åka ut till minneslunden, det ska bli riktigt skönt. Det var någon som frågade förut i vilken minneslund han ligger. Jag kom inte riktigt ihåg om jag svarade på det. Men minneslunden är belägen vid Hässjö kyrka. Det ligger mitt i mellan Härnösand och Sundsvall.

Godnatt på er alla!

Svar på tråden Tilles tråd