Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Desse: Vi har faktiskt inte haft problem någon gång under tiden att träffa andra kompisar som har barn som är lika gamla som Tille. Och det är tur för det var rätt många av våra kompisar som fick barn kring när Tille föddes. Vi har heller inte haft tankarna om hur han skulle vara om han var i livet för vi har vetat en lång tid att vi bara skulle få ha honom till låns en kort tid. Den tiden försökte vi ta vara på så gott vi kunde. När/om vi får ett till barn så hoppas vi ju förstås att vi ska få "låna" det barnet en mycket mycket längre tid.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Nu är jag hemma ifrån min lilla joggingtur igen och det går faktiskt bättre och bättre måste jag säga.. nu var jag inte blå i ansiktet av syrebrist när jag kom hem utan härligt rödblommig : ) Jag kan ju inte springa fort och långt, men längre och fortare än förra veckan.

Just nu sitter jag och försöker stävja att Ewald biter mig i hakan. När han blir sådär jätte jättego så vill han sitta i ens knä och slicka en på hakan. Men så efter ett tag så vill han liksom ta ett litet "love bite" i alla välmening. Men det är inte så skönt... 

Just nu ligger han på mitt bröst med en tass på varsin sida av mitt huvud. Jättemysigt.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Aloris: Precis så tänker jag... Träningsvärk kanske gör lite ont, men det är bra för kroppen.

Nu håller jag på att städa upp lite granna här innan Liam kommer hem. Vi ska ju ha skämma bort Liam dag på lördag så vi får väl se vad han vill göra då.

Vi ska i alla fall köpa en ny cykel till honom för någon snodde hans gamla. Fast den var nästan för liten så det gjorde inte så mycket. Men det är lite tråkigt att människor inte kan låta bli andras saker. Får väl hoppas att dom tyckte den var värd att sno : )

Kvällen kommer bli välidigt väldigt lugn, det ska bli skönt. Veckan innan vi ska åka till Thailand nu kommer bli lite hektiskt. Men sedan får vi ta det lugnt i några dagar så det blir nog bra : )

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Toblerone: Jo det har ändrat oss som människor. Vi har väl alltid varit rätt realistiska och positiva. Men vi har liksom fått ännu mer djup i våra känslor. Och just det att inte ta något för givet. Vi tyckte inte att vi gjorde det innan heller. Men så här i efterhand så var det ju precis vad man gjorde ibland, tog saker för givet. Andra saker vi känner är att man måste ta till vara på varje stund i livet och göra just den studen så ljus som möjligt. Livet är för kort att gå och grubbla och haka upp sig på småsaker.

Nu har Liam kommit hem och det känns jätteskönt att ha honom hemma igen. Han hade haft det jättebra hos sin mamma och det är roligt för oftast så brukar han längta hem efter några dagar. Men nu tyckte han att det var okey och då lättar en sten ifrån bröstet. 

• Therese6699

qramiz: Jag tyckte det var jättefint skrivet i alla fall : )

emilsson: Jo, han blev nog mest glad och det var ju ändå dags för en ny.

Kram

Therese

• Therese6699

Hej hej igen. Liam ska inte följa med till Thailand. Han ville hellre följa med när vi åker till Gröna lund och Legoland :)

Nu ska jag ta och duscha och lägga mig tidigt för en gångs skull!

Kramisar
    therese

• Therese6699

Kerstin001: I don't really know if they put the program on the net. But I can ask them next time I speak with them.
    We are goin to be two weeks in thailand.

Olivettan: Om vi blir med barn utan provrörs befruktning så är risken 25% att vi får ett barn med defekta gener igen. Iofs kan man i vecka 11 göra en fosterdiagnostik som är färdig i vecka 13 om barnet är sjukt eller inte. Men med tanke på hur lång dom två veckorna kändes när vi väntade på Tilles provsvar så vågar jag inte ens tänka hur lång tid 3 månader skulle kännas som.

• Therese6699

Godmorgon allihopa. Nu ligger vi i startgroparna för den här dagen. Vi ska åka iväg med bilen på service och sedan tänkte vi ta en tur förbi gymet. Efter det blir det en sväng på stan och försöka fixa med nya gympadojor och lite solskyddsfaktor.

Kramisar
    therese

• Therese6699

Hej hej!!!
    Nu är vi hemma ifrån vår lilla tränings och handlingsstrapats.

Klatermaja: Jag tror att det är tacos eller en jättegod lax jag brukar göra i ugnen.

Anne B: Jag vet faktiskt inte riktigt hur dom gör. Men jag tror dom har som standard att sätta tillbaka två. Jag skulle inte ha något emot tvillingar men Nicklas skulle nog bli rätt blek i ansiktet : ) Liam och Dea skulle antagligen bli överlyckliga.

Nu ska jag nog spela lite poker. Jag har precis testat svenska spels site.

Kramisar
    tHerese

• Therese6699

Godkväll: Tänker snart ta och krypa ned i sängen för jag börjar tyvärr att känna av en förkylning. Men hellre att den kommer nu så den förhoppningsvis hinner gå över innan Thailand. Än att den kommer i Thailand.

Desse: Jo det är ju de invärtes såren som gör att dom till slut inte kan ta upp näringen. Alltså organen blir mer och mer påverkade och till slut så fungerar inte de inre organen som dom ska. Antagligen ska jag tippa på att det funkar på insidan som på utsidan att det kommer sår och ibland läker dom, men då blir det stället ännu skörare och ännu lättare att få sår på.

Rosse: Liam har varit borta ifrån skolan i två veckor. 1 veckas påsklov + en vecka hos sin mamma.

Madd3: I de flesta fall så brukar man säga att de dystrofiska formerna är dom allvarligaste därför att blåsorna sitter längst ned i huden. Det gäller i stort sett i alla fall förutom i Herlitz formen. Herlitzformen är alltid dödlig. De dystrofiska varianterna som den finns massor av olika varianter av kan också vara dödlig i spädbarnsålder och många av dom ger handikapp hela livet och leder också till en för tidig död. Oftast då pga komplikationer och sekundära infektioner pga såren. Nu vet jag att läkarna först trodde att Mike hade Herlitz och att det var därför dom gav honom ett halvår. Men sedan visade det sig att han hade en recessiv dystrofisk variant. Samma som John kennedy hade, han som dom har visat dokumentär om "pojken utan hud" tror jag den hette. Han levde tills han var 36 år gammal. Om man ser till den Junktionala varianten så finns det 2 styckna i Sverige (möjligtvis 4:a) som har en variant av Junktionalis som inte är Herlitz. Det vill säga inte dödlig. Resten av dom junktionala varianterna har tyvärr visat sig vara Herlitz. Hoppas att du förstår lite mer : )

Yahoo: Vi ska till Koh samui.

Kapet: Det gick bra först. Sedan gick det sämre. Men jag gick 300 kronor + i alla fall och det är klart godkänt.

Jonalv: Jag har tyvärr inte hört hur det gick för henne.

Socka: Bildspelet har S N A F U satt ihop till oss och vi har fått det utbränt på en CD så det finns inte vad jag vet någonstans på nätet. Men du kan ju alltid fråga honom.

Nu ska jag nog ta och krypa till kojs.

Sov så gott!

Svar på tråden Tilles tråd