Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Just det, angående nyhetsmorgonen så är det rikstäckande nyhetsmorgon. Jag vet inte vilken tid det blir där än. Men någon gång på morgonen den 24:e. Jag skriver något när jag vet mer. Dokumentären går ju på kvällen klockan nio.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Klatermaja: Vi berättade inte förrän nu ikväll faktiskt. Tog med mig datorn och visade lite bilder. Vi har inte funnit någon anledning att göra det innan. Men nu kändes det okey att göra det. Så vi har haft en liten kortvisning nu vid middagen.

• Therese6699

Antitanti... vilken häftig bild du har gjort.

• Therese6699

Goddag... nu har vi haft värsta tränar förmiddagen. Det var halv storm här i morse när vi klev upp. Men blåsten la sig efter bara en timme så då resonerade vi som så att när det är mulet så kan vi ta en träningsdag. Så nu har vi gått två gånger upp för hela berget, en helt otrolig bedrift om man för ca 5 dagar sedan knappt tog sig upp en. Sedan har vi lekt med några pudlar som hotellägaren har här. Små sötsnosar är dom allt! Ikväll ska vi ned till Chaweng och äta middag. Vi ska gå förbi skräddar pojkarna också. Säga hej då. Dom var mega trevliga!

Allt som allt så ska det ändå bli rätt skönt att komma hem. Ska bli roligt att se Dea och Liams ögon när dom ser vad vi har köpt till dom. Det blev ju en hel del med tanke på att det är så billigt här!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan ska jag läsa slutet på den 4:e boken jag har hunnit med här : )

Förresten, jag hade fått mail ifrån EB föreningen och nu hade äntligen pinsen kommit. Vi får dom i början på nästa vecka så jag ska ta och anlita lite kompisar så ska vi förhoppningsvis få ut dom i slutet på nästa vecka. Jag vet dock inte hur många dom skickar. Vi har säkert 2000 beställningar men vi skickar till så många vi bara kan, sedan beställer vi fler.

Kramisar
    therese

• Therese6699

Godkväll... här är det snart natt igen. Vi har precis kommit tillbaka till hotellet. Vi var ned på Chaweng och käkade. Vi stannade först till hos våra nyfunna vänner. Dom vill helst att vi hittar på något att göra här så vi kan flytta hit : ) Skulle tro att Nicklas inte har något emot det, sommar människa som han är. Men jag skulle faktiskt aldrig flytta ifrån Sverige. Jag trivs bra där jag...  Slutade i alla fall med att dom ska komma förbi hotellet igen alldeles strax och säga hej då. Väldigt trevliga killar faktiskt.

Annars så har dagen avlöpt väldigt lugnt faktiskt. Vi satt och spelade kort. Jag lyckades tygla mitt humör när jag förlorade... men men man måste ju bli bättre på det någon gång : )

Men nu är jag faktiskt riktigt trött. Hoppas det inte blir lika sent den här gången. Iofs ska vi inte göra något speciellt imorgon. Men jag skulle vilja få en god natts sömn innan vi åker hem. Vi ska ju köra ifrån Stockholm också.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Godmorgon. Vi har precis ätit lunch här och nu ska vi ta och läsa lite. Vi har hunnit med lite träning och lite gullande med pudlarna. Två av dom hade kläder på sig idag, skitsöta var dom allt.

Jo, vi kommer nog sakna några av våra nyfunna vänner. Men vi spinner lite på planer att bjuda hem dom. Skulle vara jätteroligt om dom kunde komma hit och då helst under vintern så dom fick uppleva snö. Men det kanske blir för mycket för dom stackars liven. Jag ska sätta in kort på skräddarna när vi kommer hem så ni får se dom : ) På hundarna med kläder också!

När vi kommer hem så ska vi se hur långt det har gått med kopplingsanalysen inför PGD. Skulle vara trevligt att kanske få ett barn snart igen. Men men, det blir som det blir. Blir det inget så får det också gå bra så klart.

När vi gick i backen idag så kändes det en del i rumpan och insidan låren. Var nog utfallen som vi gjorde som tog skruv. Men det är bara skönt att känna att man har lite muskler.

Jag skriver lite mer senare.

Therese

• Therese6699

Hi everyone.. I am on a internet cafe at the time so it have to be english again. I have updated the blogg. And new pictures will appear tomorrow. We havn't any electricity at our hotel today because they are doing som construction work. So I don't know if I can write anymore today.

My legs and but are a bit stiff today..but it is nice to feel that the muscles have to work and doing something hard.

Goodnight

Kramar
    Therese

• Therese6699

Hej hej,
    nu är vi hemma igen.. Vi ska iväg och träna lite nu. Men jag skriver mer senare ikväll efter hockeyfinalen : ) HEJA SVERIGE!

PGD = Preimplementorisk genetisk diagnostik. It is kind of a test tube where you can see if the genes have this illness or not. If it is OK they put it back in. Mmmmm a bit hard for med to explain that in english.. hope you understand anyway..

Therese

• Therese6699

Hej hej, Nu har jag varit inne och skrivit i bloggen. Jag blev något så fruktansvärt trött igår så jag orkade helt enkelt inte skriva. Nu är jag dock pigg igen : )

Jo, jag får skämmas som inte har berättat om Liam och Deas present. Dea får inte sin förrän nu på onsdag. Liam fick ju sin innan vi åkte och han blev så himla glad. Han har haft på sig halsbandet sedan dess. Vi har satt på hänget ifrån det halsbandet som han fick av oss i julas där det på ena sidan står " Vi älsklar dig" och på andra sidan står det Pappa, Therese, Dea och Tille. Alla vi har såna halsband i familjen. Det var en sak vi bestämde att vi skulle ha som minne av Tille. Så nu hänger båda dom jättefina hängena på samma kedja.

Det är några som har frågat om vi är bruna. Nicklas ser förstås ut som en pepparkaka. Jag är rätt brun på kroppen som vanligt. Men jag blir inte så brun i ansiktet så dom flesta som ser mig tycker nog inte att jag är så brun om dom bara kollar på ansiktet.

Det har i alla fall varit en underbar resa, men det känns skönt att vara hemma igen även om det på ett sätt även känns jobbigare. Svårt att förklara, dom första dagarna jag var i Thailand saknade jag Tille så oerhört mycket, sedan blev det bättre. Och nu känns det som om det är samma sak. Nu när jag är hemma igen saknar jag Tille så mycket. Men jag undrar om det blir samma sak som i Thailand att det är för att man ändrar på rutinerna igen.

Måste i alla fall tacka för alla fina kort och paket vi hade fått när vi var borta. Vi har fått lite fjärilar som vi kan sätta i trädgården och på kylskåpet. Sedan har vi fått så vi ska köpa ett träd och plantera till minne av Tille. Det var en himla snäll tanke. Vi ska åka och köpa ett idag! Jag sätter in kort på det sedan.

Och förhoppningsvis så kommer pinsen idag eller senast i morgon så vi kan börja skicka ut dom.

Men nu ska jag fixa frukost'!

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Hej hej på er!
    Det är klockan 21 på onsdag kväll dokumentären är. Sedan så kommer vi sitta i soffan på morgonen. Men jag vet inte någon tid ännu. Vi får reda på det ikväll eller imorgon. Jag har inte sett reklamen för dokumentären och vi har inte fått sett dokumentären än heller. Jag hoppas verkligen vi får den ikväll så vi hinner se den innan vi sitter i soffan.

Nicklas har kanske ännu mer ups and downs än mig. Men det är mest för att när han inte tänker på Tille så gör han inte det. Medans när han tänker på honom så gör han det väldigt mycket. Jag är väl mer "jämn". Jag tänker väl mer på Tille under en dag. Men jag blir inte lika ledsen när jag väl tänker på honom... Ähhh svårt att förklara! Vet inte riktigt hur Nicklas känner med jobbet än. Han ska in nästa vecka och checka läget.

Ikväll har Nicklas fotbollsträning så då tänkte jag försöka spela en del poker : )
    Sedan åker vi till Stockholm i morgon på dagen.  Vi tänkte försöka gå ut och käka middag med mina bröder och deras tjejer och mina kusiner. Får se om vi får ihop allihopa. Det ska bli mysigt förhoppningsvis. Sedan är det väl risk att vi måste kliva upp jättetidigt på onsdagen.

Vi hämtar ju upp Dea på vägen hem. Det ska bli jätteroligt!

Kramisar
    Therese

Svar på tråden Tilles tråd