Tilles tråd
Hej hopp,
nu har jag fått information om när vi ska vara med... ca 0745 ska vi vara med. Dokumentären går ju nio på kvällen.
Groden78: Jajamensan, svenska spel blir det. Vad har du för Alias?
Therese
Hej hopp,
nu har jag fått information om när vi ska vara med... ca 0745 ska vi vara med. Dokumentären går ju nio på kvällen.
Groden78: Jajamensan, svenska spel blir det. Vad har du för Alias?
Therese
Hej hej,
Alltså vi är med live på morgonen på TV 4a i nyhetsmorgonen. Där ska vi prata om dokumentären som går senare på kvällen. Det på morgonen är live och dokumentären är inspelad sedan en längre tid tillbaka.
Jag heter Therese669, för man fick inte ha så många tecken så det räckte till 6699.
Då kanske vi syns något där då tjejer : )
Tjillevipp!
Therese
Hej hej, jo det är skönt att vara hemma igen. Vi mår nog rätt bra ändå. Men sinnesstämningen ibland är väl lite sorgsam en gång till annan. Det håller ju inte i sig hela dagar. Men det kommer till och från och ibland är det inte en jobbig sorg utan mer en ljus sorg och ibland är det lite jobbigare.
Det är på onsdagmorgon vi ska vara med i nyhetsmorgon och vi kommer vara med ca 0745. Dokumentären går också på onsdag klockan 21.
Kramisar
Therese
Godmorgon... nu är det lite stressigt här. Vi ska skicka iväg Liam till skolan. Sedan ska vi åka hela vägen ned till Stockholm igen*pust* Så vi hinner träffa dokumentär filmaren och se på dokumentären. Efter det ska vi träffa mina bröder och käka middag på kvällen och då kommer bokförläggaren med ett ex av Tilles dagbok. Och sedan blir det ju upp tidigt och vara med på TV, huvaligen! För att sedan gasa hemöver igen och hämta Dea.
Malinmys: Jo det har kommit fram och det var kanonfin teckning. Den står bredvid min dator. Tyvärr har vi inte hunnit skicka ut tackkort för det som vi fick innan vi åkte. Men det kommer : ) Krama din dotter ifrån oss.
Therese
Hej hej alla!
Nu har jag kommit hem och suttit och läst igenom gästboken, inboxen och tråden. Det tog ett tag : )
Jag kommer uppdatera bloggen om allt som har hänt sedan igår.
Nicklas och jag har inte heller sett inslaget ifrån i morse och det verkar inte funka att se det ifrån TV4a heller. Men det kändes rätt lugnt att vara där. Jag var faktiskt inte alls nervös. Men jag fick bita ihop lite efter att ha sett det lilla klippet på Tille. Det berör så.
Dokumentärfilmaren var här veckan innan Tille dog och filmade ett tag. Så allt ni ser i levande bilder är ifrån veckan innan han gick bort.
Tilles resa går ju klockan nio ikväll med repris den 4:e juni någongång mitt på dagen.
Men nu ska jag in och skriva i bloggen, då kan ni få höra om hur det har varit i Stockholm.
Kramisar
Therese
Godkväll mina vänner!!!
Jag är för närvarande jättetrött. Det blev ju tidigt imorgon och sedan körde jag ju bil en hel del, det tillsammans med direktsänd TV gör ju att man känner sig lite seg... Ikväll blir det en tidig kväll. Dokumentären tycker jag är jättebra, precis som vi ville att den skulle bli... lärorik, vacker och lite rolig. Det behövs för att uppväga det sorgliga i det. Jag hoppas att ni alla kommer tycka den är fin. Allt som är filmat på Tille "in real life" är filmat en vecka och en dag innan han dog. Dokumentär filmaren var bara här en gång medan han levde. Intervjuerna med oss är ifrån då och sedan veckan efter han dog.
Mirre2: var det Visslan du hade kontakt med?
Godnatt alla!
Vi hörs imorgon!
Kram
Therese
Berkemo: det kan vi nog ordna. Bäst att knäppa fort så hon inte hinner stöka ned : )
Nu ska jag gå ifrån datorn.. men vi hörs ju imorgon alla vänner!
Trötta kramar
Therese
Godkväll, nu sitter jag här mot bättre vetande när jag egentligen borde sova : ) Men jag var lite spänd över vad ni skulle tycka om dokumentären. Men nu kan jag andas ut.
Den går i repris den 4:e Juni.
Nu måste jag sova.
Kramar
Therese
Godmorgon... Nu har jag sovit en lång och bra natts sömn. Det behövde jag verkligen.
Jag såg ju såklart dokumentären en gång till igår och då hade jag lite lättare att verkligen se "allting" när vi såg den i förrgår så kunde man inte riktigt ta in allting.
Den kommer att gå i repris den 4:e juni också, det var någon som undrade det.
Mamselansen: Det är bara moderatorer som kan ta bort ditt inlägg. Jag kan tyvärr inte göra det.
Det är många som frågar om böckerna. Dagboken kan man beställa hos nätbokhandlarna nu. Exempelvis www.exlibris.se//Product.aspx?KeyValue=85749 eller www.bokus.se eller något annat nätbolag.
Tilles liv kan ni fortfarande beställa genom att skicka ett mail till tilleboken@gordinegenbok.se.
Pinsen kan ni beställa via mig. Vi har fått ett lass på 400 stycken. Men det kommer att gå till dom som har beställt för längesedan. Men vi väntar på ett lass till.
Nu ska jag faktiskt ut och spela en golfrunda. Det är jättefint väder här. Nicklas ska ta med sig barnen och handla lite saker till deras rum och dom ska förbi och hämta upp en kompis till Dea som hon ska vara med idag. Ikväll ska vi bjuda på middag, Nicklas syrras familj kommer hit. Det blir roligt!
Kram
Therese
Goddag: Nu har jag kommit hem ifrån golfen och det gick kanske inte så bra : ) Men jag är nog bättre nästa gång*ler*
Det är så skönt att ni verkar tycka att dokumentären är fin. Jag var ju väldigt skeptisk till den. Men det är jag inte nu. Peter har gjort ett kanon jobb!
När det gäller smalheten så syntes det inte i ansiktet förrän dom sista dagarna. Dock var han ruggit smal på kroppen. Men det ville vi absolut inte visa.
Dokumentären går i repris den 4:e juni mitt på dagen ungefär. Det har kommit in ca 535 000 kronor till EB föreningen.
När det gäller nya barn så väntar vi på tid ifrån KK. Så vi får väl se hur det går.
Nu måste jag upp och göra lite mat, vi har ju middagsfrämmande : ) Grillad oxfilé blir det, lite lyx.
Kramisar
Therese