Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Godmorgon alla Flare. Idag känner jag mig lite mossig. Men det blir nog bra när jag kommer igång lite granna. Idag ska jag ha lunchmöte med min gruppering på jobbet.  Vid ett tiden kommer det en byggmänniska hit. Vi funderar på att bygga ett sadeltak och en till våning på huset nästa sommar. Så vi får se vad han säger om det.

• Therese6699

Viktoranton: tyvärr har inte pinsen kommit så det ser ut som om vi inte kan skicka ut dom förrän efter thailandsresan. Jag vet att det är många som har fått vänta länge. Men tyvärr så kan inte vi göra något förutom att lova att vi skickar dom så fort vi får hem dom.

Kramisar
    tHerese

• Therese6699

Goddag på er, hann bli lite nervös idag att jag inte skulle hinna få mitt pass innan helgen. Men det hade kommit idag så det var lugnt *pust*

Babylover: Tanken är nog att jag ska börja med 50%, jag vill så gärna göra en massa saker, men jag känner att energin inte riktigt räcker till och det är nog på grund av att vi har levt under så hård psykiskt press under rätt lång tid. Så jag tänkte för en gångs skull försöka skynda långsamt.

Klatermaja: Nja jag tror att jag har kontroll på läget i alla fall. Men jag måste även göra saker. Jag gjorde en himlans massa saker innan Tille föddes också så det jag gör nu är egentligen bara en bråkdel. Ni skulle antagligen bli helt förskräckta om ni hörde vilket tempo jag hade innan :)

Safari: Nu är ju vi så lyckligt lottade att man pappa äger ett sågverk så vi köper virka därifrån med en rätt kraftig rabatt : ) Annars vet jag faktiskt inte hur vi hade gjort.

Nu ropar Nicklas att det är mat så då är det bäst att rusa.
    Stora kramar!

Therese

• Therese6699

Hej hej alla mina bästaste kompisar... det vet ni att ni är va??? Allihopa! Det har på något sätt blivit en del av Nicklas och mig nu. Jag kan inte riktigt beskriva, men så är det i alla fall.

Snart får vi några av Liams kompisars föräldrar hit på besök. Dom ska komma med en present till Liam och så hade dom gjort en insamling till Tille- Lille fonden. Jättefint av dom.

Ni får väl se senare om jag överlevde innebandypasset. Jag tror det slutar vid halv elva så jag vet inte om jag orkar gå in och skriva något om det ikväll.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Hej alla. Jag känner att jag måste göra ett förtydligande efter att ha fått ett mail ifrån Aftonbladets reporter som i sin tur hade fått mail ifrån någon som tror att pengarna till Tille-Lilles fond går till oss och till en provrörsbefruktning.

Alla pengar som går in till Tille-Lille fonden hamnar rakt in till EB föreningen PG och det är dom som förvaltar pengarna och ser till att pengarna hamnar hos kompetenta forskare.

Ingenting som Nicklas och jag har varit inblandade i har gått till något annat än till Tille-Lille fonden som förvaltas av EB föreningen och där varenda lite krona kommer att gå till forskning eller till nyföddhetsjouren.

Syftet med artiklarna var hela tiden att det skulle komma in pengar till Tille-Lille fonden.

Therese och Nicklas

• Therese6699

Godkväll på er... Jag har kommit hem ifrån innebandy och som ni förstår när jag är här och skriver så överlevde jag spektaklet. Det gick faktiskt helt okey. Kanske inte snabbast och yngst där. Men några gånger kunde man allt få iväg bolluslingen. Dock vet jag inte hur läget ser ut imorgon : ) Kan vara svårt med musklerna kanske. Dom nya skorna jag hade köpt var hur bra som helst. Inte ett skavsår och som sprang kanske inte som en hind åt mig... men i alla fall som en giraff och det är mycket bättre än en flodhäst.

Månsi: Programmet sänds den 24:e maj klockan 21 i fyran.

Guttemamma: Jag är inte säkert på att jag kunde tyda alla frågorna korrekt. Men jag svarar på det jag tror att du frågade så får du ställa om frågorna om du inte har fått svar på dom.

Varför hade han mindre sår på slutet? Jag skulle kunna tänka mig helt enkelt att det inte fanns någon vätska att trycka ut i blåsorna vilket gjorde att det inte kom några nya blåsor. De befintliga såren läkte lite i taget och på slutet hade han inte alls så mycket sår utvändigt.

Kommer våra nästkommande barn bara kunna få Herlitz? Ja, vi har just den gendefekten så vi kan inte få några barn med andra varianter av EB utan det är just Herlitz våra barn kan få.

Om vi gör en PGD kommer barnet ändå kunna vara anlagsbärare? Jo, det är endast sjuka barn embryon man tar bort. Är barnet anlagsbärare så är det ju helt friskt.

qramiz: Min halsonda är faktiskt borta och jag är inte snorig. Det var någon som undrade om jag var allergisk. Men inte mot något sånt som jag kan bli snuvig av vad jag vet i alla fall.

Familjen A, jag är faktiskt anmäld till vårruset här i stan. Det är någongång i slutet av maj.

Kram
    Therese

• Therese6699

Hi, I haven't heard anything from the German book company. But I know that Kerstion001, tanslates the diary. So maybe you can speak with her?

• Therese6699

Godmorgon, den här strålande dagen började med huvudvärk. Antagligen har jag fått i mig alldeles för lite vatten nu när jag har börjat träna. Jag hoppas jag kan stävja det med några hinkar vatten.

På söndag så åker vi och det känns jätteskönt att få komma bort. Jag känner inte av någon resfeber. Men det brukar jag inte göra. Jag ska åka ned på stan idag och köpa lite böcker som jag kan ha med mig så jag har något att läsa. Jag blir väldigt lätt rastlös när jag ska ligga och slappa, det är liksom inte riktigt min grej. Men vi har funderat på att snorkla en del och på att rida på elefanter. Så jag hoppas att det blir jätteroligt.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost.

Ha det så bra idag.

Therese

• Therese6699

Goddag, goddag. Helt otroligt fint väder här nu faktiskt. Ska försöka lura med mig Nicklas ut på en promenad. Kan tro att han hellre vill åka ned till gymet. Men jag har tränat så mycket nu så det räcker med promenad för mig idag känns det som.

Vi har inte varit i Thailand förut så det blir första gången. Vi vet att det är lite lågsäsong. Men vi resonerade som så att det är varmare än här och vi får chansen att bara slappa. Men jag har ingen aning om hur vädret är på Koh Samui just nu. Mmmmm kanske ska gå in på sidan och kolla.

Men nu ska jag ta och trampa ut en sväng i solen.

Kramisar
    therese

• Therese6699

Goddag, jag är inne en liten snabbis bara. Det är helt underbart väder ute. Tänkte ta med mig lite småplock och sitta ute på framsidan. Undervart underbart. I morgon kommer Emil hit så då ska vi vara hundvakt och världens sötaste lilla gosigaste hund. Synd att inte katterna tycker likdadant : )

Kram
    Therese

Svar på tråden Tilles tråd