Inlägg från: Amorella |Visa alla inlägg
  • Amorella

Tilles tråd

Tarjas:
    Man kan anmäla sig själv och be att de tar bort inlägget genom att t.ex. skriva att man inte visste att inlägget inte var tillåtet. Då klickar man på den röda handen som är i ens inlägg. Jag tycker egentligen inte att de enstaka inläggen är SÅÅ farliga; det är mer när det blir så jättemånga som jag tror de kan reagera...

Samma borde gälla informationen om hur man köper boken. Jag tror inte man får skriva ut det. Man kan fråga i tråden och så kan man svara privat. Detsamma när någon frågar hur man kan sätta in pengar till fonden.

• Amorella
    BEllens mamma skrev 2006-04-12 16:25:48 följande:
    Therese... jag funderade på en sak... jag hörde att EB förekommer oftare i de norra delarna av Sverige. Vet man varför?
    Jag har också tänkt på det. Eftersom det är en ärftlig sjukdom så antar jag att det helt enkelt är så att de som har den genetiska defekten främst är norrlänningar. Alltså inte att det påverkas av miljön, utan att sjukdomen förekommer främst hos vissa familjer och de bor i Norrland. Det är ungefär som skelleftesjukan som ju är väldigt koncentrerad till Skellefteå och Portugal. Det var en portugisisk sjöman som fick barn med en skelleftekvinna för ett par hundra år sedan - så kom sjukdomen till Sverige. Men skelleftesjukan kan ju ärvas av bara en förälder, så den är ju mycket vanligare. Tilles sjukdom måste ju ärvas av båda föräldrarna. (Nu finns det ju inga likheter mellan skelleftesjukan och EB - det var bara ett exempel på en annan geografiskt begränsad sjukdom.)
  • Amorella

Jag har precis tagit mig upp till jobbet i snöyran, för jag är tvungen att sitta och skriva lite idag. Jag kommer titta in här då och då för att se hur det står till med Tille...

Inte roligt att läsa att det inte är så bra... Hoppas du i alla fall slipper ha alltför ont, vännen. Man brukar ju säga lite ironiskt att gräset alltid är grönare på andra sidan, men nog är det ändå sant i detta fallet? Gröna ängar där solen skiner och med små kaniner som skuttar runt och leker och små duniga kycklingar som pickar och piper lite... Slippa ha ont - och slippa detta eländiga slaskiga väder.

Önskar er i alla fall en så trevlig långfredag som går utifrån rådande förutsättningar. Många kramar, och mina tankar finns hos er.
  • Amorella

Hilla:
    Anmäl ditt eget inlägg så slipper du få en varning!

• Amorella

Glad påsk, Tille! Tänker på dig även idag.

• Amorella

Tittar in en andra gång idag... Hemgårn, så härligt du skriver!

Här har vi firat en liten ettåring idag. Väldigt stillsamt, eftersom släkten bor långt härifrån och det är svårt att bjuda hem folk på påskafton... Jag känner mig väldigt nostalgisk och känslosam idag när jag tänker tillbaks på hur det var för ett år sedan med en nyfödd liten flicka. Vilka små mirakel de är ändå, våra små barn. Och definitivt ingenting man ska ta för givet - varken att de ska vilja komma överhuvudtaget eller hur länge de stannar hos oss.

Hoppas ni har en riktigt fin påsk. Många kramar! Jag tänker på er.

Svar på tråden Tilles tråd