Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Neelah: Usch det lät ju riktigt hemsk. Vi gjorde också grön potatis mos med korvar. Dom drack "blod" som var sockerdricka och röd karamellfärg och så hade jag köpt plast spindlar och ögon och lagt i. Till efterrätt fick dom glass med Blod och snorsås (jordgubbs och fructis sås).. Jätteäckligt, men uppskattat. Jag gjorde benknotor av trolldeg och la på borden.

Vi lekte mumieleken där vi delade upp barnen i två lag och så fick dom massor med toapapper och så skulle dom göra en i laget till en mumie. Det gick lite toapapper kan jag säga... men katterna var glad ett tag sedan. Sedan hade vi Kapten Rödskäggs skattjakt, där Nicklas var utklädd till Rödskägg och drog värsta rövarhistorien om att Rödskägg minsann tog alla barns leksaker och godis och gömde dom i skogen och att det fanns en skatt karta så man kunde hitta dit. Jätteuppskattat även fast några tyckte att det var lite läbbigt : )

Heheheh nu blev det nästan barnkalas tema.

Therese

• Therese6699

Hejsan alla. Här har det varit sol idag, men lite blåsigt. Liam och jag har varit ut i spåret och sprungit det var roligt. Vi körde utfallssteg och grodhopp : ) Vi såg nog rätt lustiga ut i spåret. Nu håller vi på att ladda inför temamiddagen. Det ska bli trevligt.

Kramis
    Therese

• Therese6699

Godnatt alla, är och uppdaterar bloggen.

Frippa: Vi väntar på och se om det går att göra en PGD, alltså provrörsbefruktning där dom kollar ägget inom dom sätter in det om det har sjukdomen. Det är inte säkert att det går att göra en PGD och då får man göra en fosterdiagnostik i vecka 11. Så vi får se. Vi vill ju gärna ha ett barn. Men vi får se när det blir.

Kram
    Therese

• Therese6699

Godmorgon: Nu har vi varit uppe och fixat och donat... Det är kanonfint väder ute jag hoppas verkligen att det håller i sig.

Det kommer bli många känslor ikväll när vårdpersonalen kommer. Men det ska bli så himla trevligt och vi vill ju göra något för dom för dom har stöttat oss så himla mycket under den jobbigaste tiden i vårt liv. Har fixat smörgåstårta till en hel tomtearmé så jag hoppas dom är väldigt hungriga när dom kommer : )

Jag har lagt upp lite fler bilder på Lill-Elsa för er som är intresserade av katter. Hon är en liten tuffing. Inatt var första natten som både hon och Ewald sov med mig. Det gick jättebra.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Nu ligger det en ny bild på Tille i bildgalleriet. Det var Liams morfar som var här med det. Det är taget när han var ca 2 månader gammal. Han var så himla snäll den kvällen. Så himla roligt att Inge kom hit med det.

• Therese6699

Goddag, nu ska vi snart åka ned på stan och handla kläder. Jag hoppas det finns något fint som Liam kan ha på skolavslutningen. Men det var som någon sa. Det finns inte så mycket roligt till killar.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Hej hej,
    nu har vi varit och handlat kläder till Liam. Jättefina och inte blev det dyrt heller : )

Vilken fin bild Antitanti...  Liam och Dea fick paketet idag. Dea får sitt när hon kommer. Liam blev kanonglad och satt på sig tröjan direkt. Han lär ha den i några dagar nu*ler*

Kapet: Jo det är första gången vi träffar många av dom. Men vi har pratat med dom på telefonen. Den enda som inte kunde komma tror jag var psykologen. Det var ju lite synd, för han har varit ett otroligt stöd.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Solrosen 74: Mmmmm svårt att säga vad som har blivit fel. Men du kanske kan skicka en till din mamma? Jag ska kolla upp om hon finns med på listan. Det är ca 2000 namn där. Så det är inte helt lätt att få det rätt.

Malin: Du ska inte behöva säga till igen. Men det är lite väntetid då Debra i England inte har hunnit skicka alla pins som vi behöver.

Kram
    Therese

• Therese6699

Hej hej, nu har vi haft hela vårdpersonalen här och lite läkare. Vi käkade smörgåstårta och hade allmänt trevligt. Det var en höjdare. Man kommer att sakna dom. Men vi lär åka upp och hälsa på.

Cat Collector: Han började på morfin i slutet på december, men det var ytterst lite morfin han fick då. Men ifrån slutet på januari och tills han gick bort fick han gradvis mera.

Kram
    Therese

• Therese6699

Godkväll. Nu är det dags att krypa ned i sängen. Tänkte svara på lite frågor här innan. Det blir på engelska.

Kerstin001: I think we have done maybe 20 of them. Themes have been many of course.. Thai food, Mexican food, Italien food, Players night, golf, appertizers etc....

Sometimes Liam follow and sometimes he doesn't.

Trocadero is a sparkling soda... No alcohol in that one : )
    I don't drink wine. The last year I haven't been drinking any alcohol. But when I do I drink beer och Cider. Nothing is cheap in Sweden.

Kram
    Therese

Svar på tråden Tilles tråd