Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Godmorgon.... Nationaldag idag som det är och allting. Jag ska gå på bio idag med en av mina killkompisar... Mission Impossible 3 blir det den här gången. Ska försöka recensera den sedan då. Nu tänkte jag gå in och uppdatera min blogg.

Idag har Nicklas match igen. Ska bli roligt att se hur sliten han är efter den här matchen : ) Liam och jag ska dit och kolla.

Kram
    Therese

• Therese6699

AdaPada: Jo, den skulle heta det. "Ljuset som aldrig slocknar" står på baksidan. Det fick inte plats på bra sätt tyckte dom.

Kram
    Therese

• Therese6699

Goddag:  nu har jag varit in på jobbet här på förmiddagen och hälsat på. Det var faktiskt första gången som jag inte kände mig helt knäckt när jag kom hem så det går ju framåt i alla fall.

Carina S, det blev ett litet körsbärsträd.

När det gäller pinsen och portot så är det så många frimärken som är påklistrade. Finns det inga frimärken så behöver ni inte betala något porto.

Kram
    Therese

• Therese6699

Hej hej... När det gäller pinsen har vi ca 2000 beställningar och vi har fått ca 600 pins så det är en del kvar att skicka till kan jag lugnt säga : )

Cecilia, jag hittade din beställning. Du är på sidan 35 av 40 och vi har skickat pins till ca 13 sidor. Men så fort vi får fler pins så betar vi av listorna fort som attans.

Vi ska upp till Boden i helgen och han har ju varit där för att inhalera mest så det verkar inte vara något annat än det som är problemet just nu i alla fall. Kerstin och Gunnar var ju och hälsade på oss när Tille var jättedålig.

När det gäller sorg och saknad så tycker jag oftast att det går bra. Förra veckan var ju rätt tuff. Men det hade ju sina orsaker. Annars så tycker jag att det går rätt så bra ändå. Det är inte några speciella stunder man blir ledsen utan det är som när man var gravid. Helt plötsligt blir man ledsen men man har inte någon aning om vad som triggar igång det hela. Och det i sig är jobbigt när man inte kan styra när man blir ledsen och det är det som påverkar exempelvis jobbet. Även om jag inte har några problem med att bli ledsen mitt i en folksamling så blir det ändå jobbigt när man är bland många människor.

Nessie72: Du får ta och krama gopojken ifrån oss.

Kram

Therese

• Therese6699

Godmorgon på er alla. Här är det strålande sol så det känns skönt. Inte så varmt i luften, men det kommer nog att komma kan tro.

Lilla Citron: Boken borde komma snart kan tro. Jag har själv inte fått någon än så jag väntar också.

Filles mamma: Jo det går att kolla listorna. Tyvärr så var inte Nicklas och jag så förutseende så vi la in alla adresser i excel utan dom står skrivna i worddokument. Men använder man sök funktionen så går det att söka hjälpligt. Men jag behöver din adress i så fall. Jag kan bara säga att dom som har väntat längst har väntat sedan i slutet av mars. Vet inte riktigt hur långt vi har kommit i tidsaxeln. Men det är en betydande mängd kvar. Jag skickade mail till England igår och bad dom skynda på. Så vi får se när nästa lass kommer.

Therese

• Therese6699

Goddag på er... Nu har sommaren äntligen kommit... Jag ska ha på mig kjol idag för första gången i år. Det ska bli trevligt. Kanon att dom som går ut skolan får fint väder.

Lite mer trevliga nyheter har jag allt. Jag fick mail ifrån England så dom skulle skicka den nya sändningen av pins alldeles snart så jag hoppas att vi får dom inom en snar framtid. Då kan vi nog beta av ett helt gäng till.

Jag fick förresten mitt eget ex av Tille-Lille boken idag. Jag läste dom första kapitlen och gud så ont det gör i hjärtat. Men jag tror det är bra för oss att läsa den och bearbeta allting igen. Eller jag hoppas det är bra i alla fall.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Oj Marieth, det lät inte så roligt... hoppas att läpparna går till sig : )

Ankmor, du kan skicka din adress till min inbox så skriver jag upp dig på pinslistan.

Kram
    Therese

• Therese6699

Godkväll: imorgon så bär det iväg... Dagen har ju varit riktigt fin idag. Vi har varit hos Nicklas kompis och lämnat Elsa och Ewald. Lite tråkigt att inte ha dom liggandes med mig inatt... Men det är ju inte så länge vi ska vara borta.

Liam ska följa med. Vi ska på det där stora äventyrsbadet och bada när vi är där så det kommer nog han tycka är jätteroligt. Är det fint väder på vägen upp så gör vi kanske ett kort stopp vid Piteå havsbad. Lär vara hur kallt som helst, men man kan behöva bli lite upp piggade efter en massa tid i bilen.

Nu ska jag gå och packa och lägga mig.

Sov så gott!
    therese

• Therese6699

Godmorgon, nu är vi snart på väg. Jag pratade med Kerstin igår och det är ju lite jobbigt där nu. Men som jag sa till Kerstin, man kan knappast räkna med att han bli bättre så skjuter vi upp besöket så är det risk för att det inte blir något alls. Så vi siktar på att ta oss iväg nu vid tio tiden.

Liam och jag har varit ute på en före frukost löprunda. Fortsätter han så här så kommer han vara i kanonform när skolan börjar igen. Jag har taig med mig träningskläderna till Boden. Vår försäsongsträning drar ju igång på tisdag så det gäller att ligga i. Jag lär ju antagligen vara sämst tränad av alla... Men jag tänker positivt, det betyder ju att jag antagligen kan bygga upp min kondis snabbast också : )

Nu ska vi ta och packa det sista och dra oss iväg. Vi får väl se hur resan går.

Kram
    Therese

• Therese6699

Hej hej,
    Nu sitter vi här i Gunnars och Kerstins kök och ska kolla på Thailands korten. Jag skriver mer sedan...

Kram
    therese

Svar på tråden Tilles tråd