Inlägg från: Moa och Max |Visa alla inlägg
  • Moa och Max

Tilles tråd

Hej lilla Tille!
    Satt ute i solen idag och tittade på mina katter som lekte tafatt på gräsmattan. medans jag satt där kom en härlig liten blå fjärill flygandes, vingarna flaxade jätte fort på han och han va sååå fin. Härligt gyllene blå färg och genast gick mina tankar till dej! För en kort kort sekund inbillade jag mej att de var ett tecken för att du vandrat vidare men jag vägrar tro på att de var det. Så jag blev glad över å se att du fortfarande hänger kvar i linan trotts att du bara sover! Men man måste ju få sova någon gång också, man kan inte alltid vara på top liksom.
    Jag hoppas att din kväll blir lugn och att mamma och pappa snusar så där mjukt å skönt på din panna. Känn kärleken och slappna av vännen lilla!

• Moa och Max

Therese. Kommer du ihåg att jag berättade igår om min dotter och hennes pippiplåster. För en stund sedan kommer hon in och stor gråter. Ramlat och slagit upp knät så blodet droppade. Tvättade rent och skulle sätta på plåster varpå hon säger gråtandes - Nää mamma, Tille ska ha dom! Moa vill inte ha pippplåster för Tille ska ha dom så han kan bli frisk. ja va säger man till en 3 1/2 åring i de här läget? De slutade med att knät hennes inte fick något plåster alls, för Tille skulle få alla så att han inte skulle ha ont.

jag hoppas ni får ro i natt och att natten inte blir för tung för er.

• Moa och Max

God morgon lille Tille. Du hänger kvar trotts allt! I morgon kommer Dea och hela familjen är samlad.
    De är så härligt och höra att ni slipper tänka på matlagning, vilka underbara mäniskor de finns som gör mat till er och lämnar vid dörren. Känner mej själv att om jag bodde i s-vall så skulle jag garanterat komma varie dag för å laga mat och städa åt er, så att ni kunde ägna all tid åt Tille och inte behöva allt annat som måste göras! Dom riktiga vännerna visar sej när de är som svårast.

Många kramar å snusningar

• Moa och Max

lillemanTösa.
    Så underbart du skriver. Ser senariet framför mej och de får mej å gråta! Varför bor man inte nära dom för, så att man kunde hjälpa dom lite mer handgripligt? Nu bor jag i östergötland och de tar ju en stund å komma till sundsvall!

• Moa och Max

De är härligt å se att Tilleman är vaken och att han dricker lite. var över hos en vän i Motala idag och jag kunde bara inte hålla mej borta i från din tråd. Var tvungen å låna datorn så att jag kunde se att du fortfarande var kvar!
    Nu ska jag snart i säng men du finns i mina tankar jämt lille vännen.

• Moa och Max

God morgon!
    Inga nyheter är goda nyheter heter de ju och jag tar de som de just nu! Här hos mej regnar de men jag hoppas att ni får sol i s-vall idag! Tille är värd solsken tycker jag.
    Ni är i mina tankar jämt å ständigt och jag lär aldrig glömma den lilla pojken som fick mej till å inse vilket härligt liv jag igentligen har!

• Moa och Max

Dina små blå finns med idag också trotts att du låter som en misshandlad liten trast! Hoppas du får de lugnt i dag och när mormor och morfar kommer kan du få snusningar så de räcker lång tid.

Therese, du gör rätt i å lägga dej i badet å koppla av med en bok.Du är värd de tusen gånger om!

• Moa och Max

Lilla snutten så smal han har blivit. men ögonen lyser utav liv trotts den trötta blicken. Han vill inte ge upp än trotts att kroppen inte vill vara me!
    En fundering har snurrat runt i mitt huvud ett tag nu och jag vet ärligt inte om de är rätt fråga å ställa! Men hur känns Tille, är han varm eller kall i huden? Dricker man å äter man inget så går ju värmen till de inre organen för å hålla dom varma liksom.
    Lilla gubben som han kämpar för å få uppleva saker. Han vill ge er mer utav sin tid här och han lär aldrig bli bortglömd utav oss här på fl . Jag lär aldrig glömma hans härliga nyfikna ögon som suger in alla nya intryck!

• Moa och Max

Hej lilla karamellen!

Drömde om dej i natt, du och Magnus var ute och spelade boll och hade picknik, solen sken och ni hade jätte roligt. vid en skogsdunge fanns de en massa ballonger i alla möjliga färger och du for fram som en kanonkula och pangade alla ballongerna. Magnus han skrattade så att hans choklad spilldes ut över allt och ni skrattade såå härligt. Men medans ni hade de så där underbart härligt roligt så hörde ni tågvisslan, de var dags att stiga på tåget. Mamma och pappa kom och likaså Dea och Liam, alla var såå lessna. Men din mormor kom och sa - Vi ses snart om ett tag, innan du vet ordet av så är vi alla hos dej igen. Dit du ska finns ingen tid, tid existeras inte där. Så 10 år känns som ett ögonblick bara!

Vaknade utav att min dotter samt ena kissen låg å mös brevid mej. Jag hoppas att din natt har varit lugn och att mamma och pappa har fått sova!

• Moa och Max

Läste att han inte fick behålla något alls, lilla söta Tille da! De värker i mej att han har så sköra slemhinnor, jag tror att de är pga kräkningarna som han hostade blod. Å va de måste vara jobbigt för er, önskar att jag kunde göra mer för er än bara sitta här å tycka synd om er! Vill så gärna vara en trolltant eller häxa som man kanske ska säga idag och kunna trolla han frisk.
    Jag hoppas dock att dagen blir lite bättre än vad natten gick.

Svar på tråden Tilles tråd