• Desse

Tilles tråd

hej !!!
    Brukar följa både er och kristoffers tuffa kamp. Måste bara fråga om folk är så dumma så att de tror ni vägart Tille vård ?? För det första bor vi i Sverige och lever under svensk lag, om läkarna kan rädda liv så måste de göra det. Skulle det varit så att Therese och Niklas inte tagit del av den vård som rekomenderas av leg läkare så hade de sociala myndigheterna ingripet för Tille. Jag vet inte men kan tänka mig att anledningen till att Kristoffer får vara kvar på sjukhuset ibland är för familjens skull. Det går ju inte riktigt att jämföra krisoffers och Tilles familjesituation. Kerstin och Gunnar har ju en liten pojke till på 2,5 år. Therese och Niklas har ju &Liam och Dea och de är ju äldre och förstår situationen på ett annat sätt. Om Tille varit vaken en natt så kan ju säkert Therese och Niklas förklara för Liam att de behöver vila en stund, vilket inte är så lätt för en två åring. Therese och Niklas valde ju för Tilles skull den sista tiden att sköta alla bad och omläggningar själva den sista tiden. De märkte att Tille var lugnare och tryggare när det var de som höll på med det. Therese och Niklas verkar ju inte behövt fara framåt tillbaka till sjukhuset för de har ju haft vårdpersonal i hemmet istället. Dessa två underbara familjer bor ju på två olika orter i Sverige och barnen behandlas av olika vårdteam så det är ju självklart att vården skiljer sig en aning, liksom även sjukdomsförloppet.
    Hoppas Therese och Niklas slipper att höra att de inte gjort allt de kan för Tille man , för det har de med råge!!!!!!!!
    Kramar från Desse

• Desse

hej !!!
    Brukar följa både er och kristoffers tuffa kamp. Måste bara fråga om folk är så dumma så att de tror ni vägart Tille vård ?? För det första bor vi i Sverige och lever under svensk lag, om läkarna kan rädda liv så måste de göra det. Skulle det varit så att Therese och Niklas inte tagit del av den vård som rekomenderas av leg läkare så hade de sociala myndigheterna ingripet för Tille. Jag vet inte men kan tänka mig att anledningen till att Kristoffer får vara kvar på sjukhuset ibland är för familjens skull. Det går ju inte riktigt att jämföra krisoffers och Tilles familjesituation. Kerstin och Gunnar har ju en liten pojke till på 2,5 år. Therese och Niklas har ju &Liam och Dea och de är ju äldre och förstår situationen på ett annat sätt. Om Tille varit vaken en natt så kan ju säkert Therese och Niklas förklara för Liam att de behöver vila en stund, vilket inte är så lätt för en två åring. Therese och Niklas valde ju för Tilles skull den sista tiden att sköta alla bad och omläggningar själva den sista tiden. De märkte att Tille var lugnare och tryggare när det var de som höll på med det. Therese och Niklas verkar ju inte behövt fara framåt tillbaka till sjukhuset för de har ju haft vårdpersonal i hemmet istället. Dessa två underbara familjer bor ju på två olika orter i Sverige och barnen behandlas av olika vårdteam så det är ju självklart att vården skiljer sig en aning, liksom även sjukdomsförloppet.
    Hoppas Therese och Niklas slipper att höra att de inte gjort allt de kan för Tille man , för det har de med råge!!!!!!!!
    Kramar från Desse

• Desse

Gomorgon härliga underbara familjen !!!
    Det lät som ni hade en riktig myskväll igår!!! Hur känns ni när ni träffar era kompisar som har barn som är lika gammla som Tille, bllir ni inte väldigt ledsna och funderar över att tänk om Tille fått varit frisk, då hade han varit si och så och framförallt så hade han fortfarnade spridit glädje med sina stora blå?? Hoppas ni får en fantastiskt skön, solig, härlig första maj !!!
    Många varma goa kramar Desse

• Desse

Gokväll !!!
    Tittar in så här på kvällkvisten och lämnar en varm, go kärleksfull kram till er alla i familjen!!! Härligt att Liam är hemma igen, ta hand om varandra och bara mys !!!!
    Kramar från Desse

• Desse

Godmorgon härliga underbara familjen !!!!
    Tänker på er som vanligt och önskar er en härlig dag !!!!
    Många varma goa kärleksfulla kramar Desse

• Desse

carinas:
    Ack så sant det du har skrivit är!!! Tänk bara om alla hade förmågan att ta vara på varje sekund. Men enlligt min uppfattning så de människor som gör det är människor som drabbats av livets svårigheter och insett hur fort livet kan förändras.
    Men hoppas det är många som läser dina rader och tar sig en funderare!!
    Kramar Desse

• Desse

Goddag !!
    Lycka till med pokern !!!!
    Du Therese jag har en liten fråga som jag har funderat över ganska mycket. Du skrev någonstans någon gång att Kristoffer ser bättre ut på insidan än vad Tille gjorde. Vad menar du med det?? Får man sår på de inre organen också eller blir de angripna på något annat sätt ?? Om det nu är så att det blir sår på slemhinnor och organ, läker de till och från som på utsidan eller hur fungerar det ??
    Tänker på er jätte mycket var dag!!!
    Många kramar Desse

• Desse

Gomorgon hela underbara familjen !!!!
    Tråkigt med förkylning !!!!! Hoppas verkligen du piggar på dig lite och att inte resten av familjen smittas av dina nysningar!!! Är det bara jag som är jätte trög och inte hittar det nya repotaget om Tille? Det ända jag såg var det som visades för några veckor sedan, varken mer eller mindre.
    Hoppas ni får en bra dag, och en nysfri dag !!!!
    Många varma kramar Desse

• Desse

Hej allihopa !!!
    Ni kloka underbara människor HJÄLP MIG !!!! jag vill se det nya programmet om Tille men jag får bara upp det gamla på tv4.se /mitt. Hittar inget annat. Kan inte någon tala om för mig i DETALJ hur och var jag kan se den.
    Tack på förhand!!!!
    Inte kan man väl missa något från denna fantastiska familj !!!
    Kramar Desse

• Desse

Hej kära vänner !!!!
    Hoppas ni fått en underbar dag i solen lite försmak av vad som kommer i Thailand!!!
    Sussa sött, själv ska jag fortsätta tampas med min hysteriska två och halvåring som vägrar att sova bara gapar och skriker tills man somnar utmattad!! Tålamodet är på bristningsgränsen kan man säga !!1
    Många kramar Desse

Svar på tråden Tilles tråd