:D Som om det fanns ett "humant" sätt att ta ett annat liv.
En mördares utalande: Jag dödade den där kvinnan på ett fint sätt, jag högg halsen av henne. MEN! Innan erbjld jag henne vatten och var trevlig mot henne, jag sa att hon var söt och hade fint hår.
Shila
"jag är muslim meninte så troende och jag kan säga att detta har inget med halalslakt att göra. usch va hemsk det var, mycket barbarisk. jag har set hur man slaktar ett djur enligt islam och man visar mycket respect för djuret,det ska gå snabbt och med minsta möjliga lidandet för djuret. Jag är däremot skeptisk till kristet slakt där t ex grisar blir tappade på blod till sista droppet fyyyyyyyyy."
Jag håller med, om det nu är så kristna gör. Har aldrig hört talats om en slakt som går ut på ett kristet sätt, men visst i vissa delstater där det är säkert att gifta sig med sina egna syskon är det okej. ALL slakt är fel.
bolbol:
Om det är så humant vacker och fint varför är inte ÄKTA->halal-slakt laglig i sverige ? I Mina ögon så har ju inte allah med något att göra, att ens gud bestämmer hur man ska ta andras liv är bara jätte fel. Du får mörda, men bara mörda på detta sätt.
Då borde det vara okej att offra människor, för det står ju i min heliga skript!
Sobi3: Låt oss säga att det finns 100.000 muslimer i världen. Alla vill ha en köttbit varje dag till middag. Tror du i din vildaste fantasi att 100.000x365 = 365.000 djur får går lugnt och fint till slakt varje dag. Slakt är en maskin, djur föds djur dör, djur föds djur dör. Flera miljarder djur, samma sak varje dag. tror du folk hinner gulla med djuren. NEJ!
Det mest humana vore att låta djuret leva
Att ge ett slaktdjur vatten och gulla med det innan döden är ju som att lova sin älskade sex för att när det väl ska hända säga NEJ! och sedan åka ensam till kreta i två år...
Gulli Gulli Gulli , shop shop!
Ofeliaa :
Undra hur dom gjorde förr i tiden??
Förr i tiden kaste folk ut sin avförsing på gatorna, Förr i tiden brände man "häxor" på bål. Förr i tiden så fick kungen våldta flickor som en laglig rätt, Förr i tiden trodde man jorden var platt, Förr i tiden så tände man eld med flinta..
Jag är garanterat fan så myclet smartare idag. Hör jag folk säga, när jag var liten så hade vi inget som hette stöd, då fick vi göra allt själva. OCH ska ala leva som förr. Välkommen till framtiden. VI VET ATT DJUR HAR KÄNSLOR, GÖR NÅGOT ÅT SAKEN!
Hur ser ni på att ni skiter i djurens rättigheter ?