Inlägg från: Santos |Visa alla inlägg
  • Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Santos

Jag är då emot all slakt, tycker bara inte detta såg humant ut alls. Det är som att dra huvet av hönor och dom fortsätter springa... Det humanaste vore ju att låta dom leva!

• Santos

1. Jag skapa en ledande topic -> vaför ? För att fler skulle titta in.
    2. Jag ställde en fråga "Är det inte ungefär så en halalslakt går till"

Varför i hela fridens namn ska jag skämmas över det ?

När jag hör vad halal är, och ser denna film så tänker jag. Så gör nog djren som får sina halsar avskurna också.

Om ni skulle sättas i samma situation vad skulle ni valt.

1.Halshuggning/Skära halsen av en
    2.Elstol
    3.Dödlig injektion

Jag tar 3:an varje dag efter dom redovisningar man hört om halshuggning eller skära halsen av en. Vissa av dagens militärer har fortfarande skära halsen av sina fångar som ett sätt att döda dom på...

• Santos

:D Som om det fanns ett "humant" sätt att ta ett annat liv.

En mördares utalande: Jag dödade den där kvinnan på ett fint sätt, jag högg halsen av henne. MEN! Innan erbjld jag henne vatten och var trevlig mot henne, jag sa att hon var söt och hade fint hår.

Shila

"jag är muslim meninte så troende och jag kan säga att detta har inget med halalslakt att göra. usch va hemsk det var, mycket barbarisk. jag har set hur man slaktar ett djur enligt islam och man visar mycket respect för djuret,det ska gå snabbt och med minsta möjliga lidandet för djuret. Jag är däremot skeptisk till kristet slakt där t ex grisar blir tappade på blod till sista droppet fyyyyyyyyy."

Jag håller med, om det nu är så kristna gör. Har aldrig hört talats om en slakt som går ut på ett kristet sätt, men visst i vissa delstater där det är säkert att gifta sig med sina egna syskon är det okej. ALL slakt är fel.

bolbol:

Om det är så humant vacker och fint varför är inte ÄKTA->halal-slakt laglig i sverige ? I Mina ögon så har ju inte allah med något att göra, att ens gud bestämmer hur man ska ta andras liv är bara jätte fel. Du får mörda, men bara mörda på detta sätt.

Då borde det vara okej att offra människor, för det står ju i min heliga skript!

Sobi3: Låt oss säga att det finns 100.000 muslimer i världen. Alla vill ha en köttbit varje dag till middag. Tror du i din vildaste fantasi att 100.000x365 = 365.000 djur får går lugnt och fint till slakt varje dag. Slakt är en maskin, djur föds djur dör, djur föds djur dör. Flera miljarder djur, samma sak varje dag. tror du folk hinner gulla med djuren. NEJ!

Det mest humana vore att låta djuret leva

Att ge ett slaktdjur vatten och gulla med det innan döden är ju som att lova sin älskade sex för att när det väl ska hända säga NEJ! och sedan åka ensam till kreta i två år...

Gulli Gulli Gulli , shop shop!

Ofeliaa :
    Undra hur dom gjorde förr i tiden??
    Förr i tiden kaste folk ut sin avförsing på gatorna, Förr i tiden brände man "häxor" på bål. Förr i tiden så fick kungen våldta flickor som en laglig rätt, Förr i tiden trodde man jorden var platt, Förr i tiden så tände man eld med flinta..

Jag är garanterat fan så myclet smartare idag. Hör jag folk säga, när jag var liten så hade vi inget som hette stöd, då fick vi göra allt själva. OCH ska ala leva som förr. Välkommen till framtiden. VI VET ATT DJUR HAR KÄNSLOR, GÖR NÅGOT ÅT SAKEN!

Hur ser ni på att ni skiter i djurens rättigheter ?

• Santos

Kina är överbefolkat, jag hör ingen säg att vi borde avrätta eller slakta lite kineser..

• Santos

Sobi3
    "Varför en del länder är överbefolkade beror på människans egoism och känslan om att ha "rätt". Hade inte människans varit det så skulle inte en enda area blir alltför tättbefolkad."

Så kineser är mer egoistiska ?

Jag tror länder blir överpopulerade av flera anledningar. Vissa religioner bannlyser preventivmedel. Det är finare att ha pojkar så en familj fortsätter föda till dom får en pojke, Vi lever längre idag än vad vi gjorde för 100 år sedan. Det finns massa saker som verkligen gäller och jag tror inte egoism eller ha rätt är två av dom!

• Santos

Hur kan man säga att man aldrig kommer bli vegetarian. Anser du det vara din fulla rätt att äta döda djur eller vad ?

För att vara lite skadeglad skulle man nästa hoppats alla naturen slog tillbaks och gjorde allt kött oätligt för våra svaga magar.... :D

• Santos

Kan nån svara på varför vi i sverige inte tillåter halal utan bedövning om det är så himla vackert och humant att skära halsen av ett levande djur ?

• Santos

Åke Vilse, hade du tagit dig den lilla tid det tar att läsa ett par rader så skulle du se att det var en fråga som var ställd. Citerar mig själv!

"Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?"

Jag vill att du letar upp det stycke jag har skrivit "Detta är halal" och kopierar in det här.

Vad jag har emot religion ?

I allmänhet tycker jag religion är skit. Religösa försöker hela tiden påverka resten av oss människor på politiska eller morala plan, vilket är totalt barockt och tillbakasträvande. Jag som icke troende vill inte bli påverkad efter vad jag anser en sagobok. Då lever jag heldre efter nån spännande sagobok med drakar och demoner, men även det vore fel...

Vad tror jag på ?
    Jag tror på mig själv, jag tror på mina vänner, jag tror att jorden är rund och att alla människor på jorden är samma skit. Varken onda varken goda, bara någonstans där mitt i mellan.

Vart står jag ?
    Jag står på fast mark med båda fötterna på jorden. Menar du politiskt så står jag igentligen ingenstans. Varken röd eller blå. När jag var tonåring var jag mer åt det anarkistiska hållet.

Min livsfilosofi:
    Du blir behandlad som du själv behandlar andra.

Regler?
    Jag lever efter min liberala moral. Läs ovan!

Nu ska jag använda nätet till att leta upp en dokumenterad halal slakt...
    Länkar upp den sen så får vi se hur det går till.....

• Santos

Kosher slakt (Indistriell Kosher slakt) www.petatv.com/tvpopup/video.asp&Player=wm&speed=_med

På detta slakteriet är skillnaden mellan Kosher och Halal den att en imam eller präst läser upp något för djuret.

Dom har alltså halal och kosher på samma slakteri med samma maskiner...

Svar på tråden Halal-slakt!