Inlägg från: Santos |Visa alla inlägg
  • Santos

Halal-slakt!

yuzz: Filmen vi såg var ju onekligen ett Kosher och Halal-slakteri. Så att säga att det inte går till så är ju en uppenbar lögn.

Visst på små bondgårdar och mindre slakterier kan folk använda "humanare" och mer "värdiga" sätt att slakta på. Men på en fabrik hinner dom inte, det säger sig självt.

Kan någon svara på detta. (Har ställt den flera gånger nu)

Om det nu är så humant sätt att slakta på, varför går inte sverige (Med hårda djurrättslagar) med på normal halal-slakt. Varför måste djuren sövas eller bedövas innan ? Borde inte all slakt i sverige bli halal så att djuren slipper lida ?

Forskar man på nätet så hittar man att halal-slakt har inga bevis för att det ska vara bättre för djuret. Det man däremot hittar är att halal/kosher slaktade djur ofta är mer stressade och känner mer smärta under själva döden...

www.peta.com

• Santos

Kanelflickan: Missade ditt inlägg.!

"Santos, du jag vet att du inte tycker om missionärer . Du skrev om det i en annan tråd, men i mina ögon beter du dig på ett liknanade sätt."

MEN, jag kämpar för ett allmänt bästa. Medans många religösa kämpar för ett egoistiskt bästa. Det som är bäst för individen är att tro på en viss gud, Jag tycker att hjälpas åt för att få bort förtryckarna är en bättre "tro"

Jag kan ju bara sluta bry mig, jag har det bra som det är. Blir inte trackasserad av religösa på daglig basis och lever ett bra och tryggt liv. Men det solidariska i mig kan inte sitta och se vad religösa gör med vår värld och dom som de anser vara "fel" t.ex homosexuella etc....

Har inte så många bögkompisar så borde inte bry mig när religösa utalar sig om homosexualitet, men det gör jag ändå.

Religon är ingen allmännytta, det är en nytta för individen...

• Santos

video.google.com/videoplay&q=halal&pl=true

En till mysig "på samma sätt som halal" slaktning. Eftersom det inte finns någon story så vet jag ej vad dessa pojkar tillhör för religion..

• Santos

JMan skulle kunna lägga ut en hel halal-rit och de som vill skulle ändå avfärda det..

Tråkigt!

• Santos

Detta är iafl en halal-slakt ?!

• Santos

Nej vi kan ju testa på lite människor!

• Santos

Ingen får välja, utan vi tar bara några

• Santos

Jag är emot alla mord. Dödstraff, Slakt, Jakt, Mord...

Svar på tråden Halal-slakt!