Inlägg från: Santos |Visa alla inlägg
  • Santos

Halal-slakt!

Och att människor skulle vara skapta för att äta kött är skitsnack!

Våra magar pallar det inte, våra tänder är inte gjorda för kött heller.

Kollar man på våra förfäders huvuden och skallar så ser man att dom inte heller åt så mycket kött. Kanske när dom fick tag på nått men det var inte deras basföda!

• Santos

yuzz, vem har någonsin påstått det ? Jag menar igentligen så äter ju muslimer slaktat kött som inte är halal med tanke på att djuren är bedövade..
    Mord är mord vare sig halshuggning eller en bult i skallen!

• Santos

Har inget emot människorna bakom muslimerna, gillar inte religion bara. Vare sig judendom, kristendom eller islam.. Men det hör inte hit, jag ville ha en halal-debatt precis som den började innan folk började känna sig påhoppade.

Saken är ju den att det finns ju inga bevis för att halal-slakt skulle vara mindre smärtsam. Mrn det finns studier som visar att djuren visst känner smärta när dom får halsen avskuren..

Sen slaktas ju svensk halal på scan, samma djur bara olika slaktmetoder..

• Santos

Precis sån debatt vill jag se... Nån som kan länka till ett sånt slakteri i sverige som enbart tar in djur som är bra bendlade. Sökt som fn och har mest hittat länkar till tyska halal-slakterier som säljs i sverige, kan vara för att dom inte har samma djurrätts regler där, eller billigare..?!

Men är det inte så att för att slakten ska vara halal så måste man följa vissa regler. En av reglerna är att djuret inte får vara bedövat, sövt eller dött innan slakten ?

Men i sverige är de ju lag på detta, hur fungerar då en halal i sverige ?

• Santos

Hade älgarna haft samma rättighet som jägarna hade jag vart för älgjakt. Dvs att älgarna hade hundar och gevär och låg och smårunka i buskarna och smögskjöt människor.. Absolut, men annars inte...

Finns ett bra budskap som jag står för...

It´s wrong if you kill fo the thrill of the hunt!

• Santos

Jag skulle kunna se en människa slaktas på halal-vis lika mycket som ett djur... Nej tack!

• Santos

Jag har inte ens skinnskor. Har inget här hemma som är i skinn, förutom en skinnflik på ett par skateskor. Vi har en fårpläd fast fakeskinn som botten.

Finns ingen slakt som är okej, förutom om en person vart strandsatt på en ö där han fick lov att kämpa för sin föda. Det skulle jag kunna köpa, då är nog jämnlikheterna lika. Djuren brukar oftas vara starkare, det är därför människor använder kikarsikte. För att dom är för fega att döda ett djur på nära håll, då kan dom ju själva också få ont..

Jag tänker inte berätta vad jag har gjort för att bekämpa vissa djurmisshandlar.

Om jag inte tar helt fel så startade jag en "PETA" tråd innan men den var det ingen som ville diskutera i. Därför startade jag en tråd som jag visste folk skulle diskutera.

Är absolut ingen rasist eller något åt högerhållet, bara så det ligger på bordet. Sen vad jag har emot religon hör som sagt inte hit, jag ville skapa en debatt om köttindustrin och en allmän köttdiskution. Då använder man titlar som lockar. Vad lockar bäst.. religon...

• Santos

Känner inga troende judar, har ärligt talat aldrig kännt en troende jude. Känner dock en jävla massa muslimer. Därför gillar jag att diskutera med dom..

Jag har fått nog av alla religoner, men som sagt det hör inte hit. Vi pratar Halal-Slakt, men allmän slakt får gärna också förekomma!

• Santos

Tha Princes. Men lägg ner att diskutera då. Jag kan ju inte diskutera med några jag inte känner. Det finns många fler muslimer i sverige än troende judar. Och jag känner en jävla massa svennar också. Menade inte jävla massa som något negativt. Det är bara så jag pratar...

1: Det är intresant att diskutera som jag sa.
    2: Kosher-slakt pågår knappt förutom på liten liten privat skala i sverige. Halal är något större med tanke på att Islam är en mycket större religion i sveirge än vad Judendom är.

Sluta tycka så synd om dig själv hela tiden, har man en religon och bor i ett sekuladiserat land så får man vara beredd på att ens tro blir ifrågasagt och diskuterat. Så är det med alla religioner, folk klagar på kristna också, dagligen. Ta ett exempel så vart Pingskyrkan illa däran när Paste Åke Green gjorde sin hat predikan mot bögar. Då ifrågasatte man den kristna tron och deras syn på homosexuella. Präster från Svenska kyrkan fick sitta på heta stolen och svara vad dom tyckte etc..

Sluta vässa armbågarna och diskutera istället!

• Santos

Jag brukade stryka omkring i min palistina sjal och BURN ISRAEL BURN tröja.. Mer ett politisk ställningstagande än ett hat mot judar.. (Min far är en adopterad jude) Jag hatar verkligen det USA och Israel gör mot Palestina. Samma gäller äckliga statskiktet i Turkiet mot Kurderna. Jag hatar folk som spottar och sparkar på människor som ligger ner...

• Santos

bluemountain: Ja lilla sveriges konung ska åka till turkiet och leka med deras statsledare. Dom ska bygga sandslott och skratta åt bergskurderna och deras olycka... Sinnesjukt att vår egen kung åker till ett land som Turkiet. Hade han åkt för att läsa lusen av dom och säga att sluta, annars kan ni glömma att få komma in i EU hade jag förstått. Men nu har ju kungen inget med EU att göra.

Vad gäller Israel så är ju del ett att rika länder ska sluta stödja israel. Sluta ta parti.

Svar på tråden Halal-slakt!