Fosterrörelser
Är i v 16. Men har inte kännt några fosterrörelser ännu. Väntar första barnet.
Vilken vecka va ni i när ni kände första gången ?
Är i v 16. Men har inte kännt några fosterrörelser ännu. Väntar första barnet.
Vilken vecka va ni i när ni kände första gången ?
min livmoder ligger i framvägg och det dröjde till v.21 innan jag kände rörelser och sedan dröjde det två veckor till innan jag kunde säga att det var flera gånger varje dag. nu är det så livligt att jag vaknar av det. lycka till!
Jag kände i v.16 första gången men det tog iallafall till v.18 eller 19 innan jag fattade att det var bebisen jag kände.
Nu är jag i v.23 och har känt av skrutten varje dag sen v.18.
Första i v 18-19. Nu tror jag att jag kände i v 14-15, men jag har liknade rörelser på ställen där livmodern definitivt inte hunnit upp till, så jag är lite osäker.
v 21
i vecka 18
Nu som först...början på v.20.....det kändes segt men nu känner jag den lilla krabaten...väntar på att känna en kick på utsidan..när gör man det?
Första barnet kände jag inga fosterröelser förrän v.21 så du behöver inte oroa dig. Med nr 2 kände jag i v.16, det är vanligt att man känner tidigare i andra grav. pga av att man "känner igen" rörelserna och inte förväxlar dem med t.ex gaser
Nu har jag kännt de riktiga sparkarna, i v20... Förmodligen har jag kännt det tidigare men inte förståt att det var dem. Ha tålamod de kommer... Sedan är det ju så att BM/Läkare säger att inte förrens v 26 ska man känna sparkar varje dag.
Kram
I v. 13 kände jag de första rörelserna. Men så fick jag också en komplikation i v. 11 och var sängbunden i fyra veckor. Hade liksom inte så mycket annat för mig än att känna efter.
Därefter har rörelserna blivit starkare och starkare och i v. 16, tror jag det var, kunde min man känna dem för första gången.
Har för övrigt moderkakan i bakvägg, så det är nog lättare att känna då.
När jag var i v. 15-16 kunnde jag känna fosterrörelser för första gången.
Är nu i v. 29