Fosterrörelser
Är i v 16. Men har inte kännt några fosterrörelser ännu. Väntar första barnet.
Vilken vecka va ni i när ni kände första gången ?
Är i v 16. Men har inte kännt några fosterrörelser ännu. Väntar första barnet.
Vilken vecka va ni i när ni kände första gången ?
Är nu i v 20 och känner inga sparkar ännu . kände nåt för nån vecka sen men vet inte om det va sparkar. men va på UL förra veckan och allt såg bra ut. Moderkakan ligger i bakvägg. Tar det längre tid innan man känner sparkar om man va lite rund om magen innan man blev gravid ?
Vecka 17-18 kände jag första gången..nu i vecka 20 känner jag inga ordentliga sparkar än (som visa verkar göra) men väl en massa buffande och bubblande. Jag har moderkakan i framvägg så det påverkar nog!
Först nu känner jag nästan varje dag, är i v 23 och rätt smal innan.. Kände första gången v 20 men sen dröjde det en vecka tills nästa gång. Det kommer!
vecka 16 med första barnet, vecka 14 med andra o v 12½ med tredje o nu fjärde i v 12½ där med=) är snart i v 15 o känner nåt nästan varje dag=)
I vecka 20....är nu i vecka 24, känner sparkar flera gånger om dagen..
I vecka 18 kom de första små diffusa rörelserna. Kom på kvällen ett par försiktiga buffar när jag låg med handen och verkligen kände efter. En vecka senare blev de lite tydligare men fortfarande bara på kvällen när jag skulle sova. Nu i vecka 25 har de tränat upp musklerna minsann och jag får ganska hårda sparkar ibland.
I slutet av vecka 20 kände jag första bubblet och buffen. Nu i vecka 26 känner jag flera gånger varje dag, men inte jättesparkar. Min sambo kunde känna sparkar utanpå magen först för några dagar sedan.
jag kände första rörelserna runt vecka 15-16 men sen dröjde det till nästa.Är nu i vecka 22 o känner fortfarande inga riktiga sparkar, mer som buffar då o då.Har moderkakan i framvägg..
Jag kände inget förrans efter v.20. Även jag har moderkakan i framvägg.
Jag är i v 20+0 idag och har känt lite rörelser i två-tre veckor, men inga riktiga sparkar. Det känns som "ryckningar" i magen. Jag har moderkakan i framvägg. Nu längtar jag efter riktiga sparkar!!!
Med mina andra två kände jag de första svaga sparkarna i v.19
Jag var i v20 (19+2) när jag kände sparkar första gången
v 16 med de två första,14 denna gång!