• ArnaMy

Ovanliga efternamn?

Finns det några här med ovanliga efternamn?

När min sambo och jag pratar lite löst om giftemål kommer så klart efternamns frågan upp. Hans efternamn fick han då hans mamma gifte om sig, men de är skiljda nu, så han har ingen större koppling till namnet. Det roliga är att hans barndomsman är Rääf! Skulle jag presentera mig som Angelica Rääf skulle jag skratta var eviga gång tror jag.

Är ni nöjda med era efternamn?

• Svar på tråden Ovanliga efternamn?
  • Tvillingmam

Jag har två killefternamn, Bertils Thors, båda är gårdsnamn från Dalana.

• DRÖMMIS

Jag heter Estmark i efternamn -fint o ovanligt. Gifte mig o har lagt till Siik. Ett fult namn som jag inte är nöjd med. Så jag har dubbla efternamn pga att mannen inte ville byta. Men använder mitt egna mer.

• Who am I

Jag älskar mitt efternamn, men tänker inte skriva det då det bara är min släkt som heter detta. Ingen annan på denna jord har vårt efternamn *ler*

• Göteborgstjej

Samma här, minfamilj, 14 personer är de enda som heter vårt namn. Problemet uppstår om jag o sambon gifter oss, hans namn är också jätteovanligt

• Bella8

Jättefint att heta som du skrivit i rubriken tycker jag, inget konstigt alls så duu, kör på det och var glad att din man heter något så ovanligt och fint!! Serious alltså!!

• Who am I

GBGTjej: Det problemet har som tur är inte jag. Killen heter Lindkvist, hur många heter inte det liksom, så det blir mitt efternamn som tas.

• DRÖMMIS

Måste tillägga att mitt efternamn -Estmark är det bara ett fåtal som heter. Därför ville jag ha kvar det.

Ha det så bra

• piixelslyna

Jadå, mitt efternamn ser ni hela tiden ^^ -pekar på nicket-

Morfars bror som kom på det, och det är bara våran släkt som heter det. Det är fint, men man måste tåla massa stavfel och uttalsfel om man bär det. :/

• Julifru

Vi heter Maxe Makens namn och jag trivs jätte bra med det

• Sweet rock N roll

Spännande! Jag känner nämligen en kille som heter Rääf i efternamn, kanske finns någon koppling mellan honom och din sambo? Det är väll ändå inte ett så vanligt efternamn?

Svar på tråden Ovanliga efternamn?