• ArnaMy

Ovanliga efternamn?

Finns det några här med ovanliga efternamn?

När min sambo och jag pratar lite löst om giftemål kommer så klart efternamns frågan upp. Hans efternamn fick han då hans mamma gifte om sig, men de är skiljda nu, så han har ingen större koppling till namnet. Det roliga är att hans barndomsman är Rääf! Skulle jag presentera mig som Angelica Rääf skulle jag skratta var eviga gång tror jag.

Är ni nöjda med era efternamn?

• Svar på tråden Ovanliga efternamn?
  • MansonDust

Runfors, kan jag avslöja, hehe.

• Ai67

Anni G: Visst kan man om man vill ta reda på nåns efternamn, men det betyder inte att jag för den skull gärna skriver ut det "vind för våg" s.a.s. Vi är ju som sagt bara sex i Skandinavien - troligen inte många fler om vi räknar Europa - som heter så. 

Jag brukar också googla migsjälv och det blir inte många träffar alls på mitt namn. Sist var det väl fem eller sex. Och då är jag ändå väldigt aktiv på nätet och i olika forum.

~¨¨~*~¨¨~ ai.bilddagboken.se/ ~¨¨~*~¨¨~
  • Flickmamma 75

Jag har inget ovanligt, tvärtom.. jättevanligt.
    Men mina döttrar har ett väldigt ovanligt efternamn, vad jag vet så är
    dom de enda i hela Sverige som heter så.

Vill ni veta vad så får ni titta in i barnkammaren!

• LabLover

Kul idé Anni G!

Jag googlade just mig själv och fick flera träffar som faktiskt handlade om mig. En träff på kommunens hemsida där jag har en presentation, två som är husdjursrelaterade (en vunnen kattfototävling och ett tävlingsresultat från min hundsport) och en träff från när vi fick barn och fotografen från BBs hemsida.

Vi är ganska ensamma om vårt efternamn i Sverige. Har hittat en anna på gula sidorna och på SCBs namnstatistik kommer inte vårt namn upp eftersom de inte visar hur många det är om det är färre än 3 eller 4?

• Tovalisa

Tack malwina för den infon! intressant! undrar om vi är släkt med nån av dem, knappast. Det kryllar av klingenbergare i tyskland tror jag, så utomlands är det nog rätt vanligt. Bäst att hålla sig inom finland om man vill känna sig unik, ha ha

• popsnöre

Hur kollar man hur många som heter samma efternamn du en själv? :)

• popsnöre

Hihi.. 19 st i sverige som heter som jag..å det är släkten ju.hihi

• ArnaMy

Sweet rock N roll:
    Min kille kommer från Gävle, vet inte riktigt vart de har sina släktingar förutom de som bor där, men det är inte norrut iaf. Vad roligt att han också ska bli kock:)

• Losan

Hihi... när jag sökte på mitt efternamn så fanns det inte ens med, bara efternamn som bärs av fler än fyra personer finns registrerade. Så det är alltså bara jag, mamma, pappa och min bor som heter så

Svar på tråden Ovanliga efternamn?