• therre

snyggast.com...

hrm, vet inte riktigt om detta var rätt ställe, men vi tar det kanske under etik då.. en sak som jag tycker är ganska töntigt och löjligt är föräldrar som lägger ut sina "fjortisbilder" på snyggast.com. varför gör man det egentligen?! trodde det bara var fjortisar som var ute efter bekräftelse som gjorde det?! fine med att man är nöjd med sitt utseende, men vad får man ut av det? själv tycker jag det är mest patetiskt...

• Svar på tråden snyggast.com...
  • therre

pebbles -> men du måste väl hålla med om att det finns andra sätt att få bättre självkänsla än att kasta ut sina bröst framför kameran och pluta lite med läpparna? ;)

• Tualie

Inte nog med det.. snyggast.com är en av sajterna som virus flööödar på. Jag har rensat upp ett antal av mina döttrar och deras polare datorer från virus efter besök på snyggast. Andra sajter att se upp med är lunarstorm som oxå infekterar datorer.

• Tualie

Kan tillägga att ingen av mina tonårsdöttrar får vara ute på dylika sajter.

• Vicka

Jag blir bara ledsen när jag tänker på hur mycket mer press på att se snygg och sexig ut som tonårsflickor (och kanske pojkar också) utsätts för idag jämfört med när jag var 14. Och det är ändå bara 16 år sedan. Överallt bilder på tjejer som ser ut som små porrstjärnor, tips på hur man blir smalare och snyggare och så sådana här Internetsidor där man kan poängsätta andras utseende.

Vi skulle starta en motkampanj - en sida med bilder på vuxna kvinnor och män som tycker om sig själva oavsett yttre företräden - och man skulle bara kunna dela ut högsta betyg i poängsättningen !

• pebbles

therre: Absolut! Det flesta andra sätt är bättre och håller också i längden.

Men det är inte alltid lätt för någon m svag självkänsla att vara så förnuftig. Ett sätt att snabbt på uppmärksamhet är just att "kasta ut sina bröst framför kameran och pluta lite med läpparna" - tragiskt nog...
    De kanske inte har så många andra sätt att välja på?

Jag menar att man har så många fler möjligheter/chanser om man har en massa goda vänner, kommer från en bra och stöttande familj, har ett jobb man trivs med och dessutom lever i schysst relation. Då får man feedback och uppskattning helt automatiskt. Men om någon av delarna ovan saknas är det lätt att bli vilsen och börja söka bekräftelse på "fel" sätt.

Tjejerna (o även killarna för den delen) på sajten skulle nog inget hellre vilja än att vara starka i sig själva, få respons, värme, kärlek och uppskattning på annat sätt (dvs utan att marknadsföra sig som våp).

Hej hopp!

• pebbles

Vicka: INSTÄMMER!

Känner mig skrämd över den utseendefixering vi har i samhället idag. Och gör allt som står i min makt för att min älskade dotter (10 år) inte ska "trilla dit" på objektifieringen. Det är ett så rått klimat på skolorna idag. Med mobbing, klädkoder och utanförskap... Men om hon "dömer" folk efter deras hjärta och själ istället för hur de ser ut så känner jag att jag lyckats. Ungarna är vår framtid - det är deras inställníng vi måste ändra!

Får spader när vuxna inför henne (o andra barn) kommenterar utseende hos folk på stan, på tv, i bilkön mm! Samtidigt som jag försöker lära henne att utseendet är det minst viktiga i längden... *suck*

• Vicka

pebbles
    Ja det måste vara jättesvårt idag att ha barn i den åldern. Man kan ju inte skydda dem från allt och utestänga resten av världen heller.

• lillsmurfen

Såg på uppdrag granskning i dag och där var det en pedofil som berättade att han "raggade" på den sidan. Nåt för alla tonårsföräldrar att se upp med. Han hade lurat flera unga tjejer bl a en 12 och 13-åring. Han var nära att våldta en flicka hade inte hon kommit undan och polisanmält honom hade han nog försökt med den andra tjejen sa han. FFFFFFFFFYYYYYYY FAAAAAAAAN! SVIN!

• Annika 1983

Ja jag såg också det. Hur f*n kan man bara låta en så sjuk männsika sitta i tv och berätta??? HAn satt t.o.m och sa att han blev upphetsad av att se sexuella övergrepp på SPÄDBARN!!!! Höll nästan på att sparka itu tvn av ilska och hade önskat det var han grrrrrrrrrrr.

SJUKT e allt jag har o säga! Eller rättare sagt.. Det finns inget som beskriver hur mycket jag verkligen hatar sånna männsikor grrrrrrrrr.

• Nattsaga

Håller med dig fullständigt. Samtidigt så fort man går in på sidan laddas det ner en massa skit på datorn man inte kan styra över. Så man får sitta och rensa och rensa.

• Leona71

Vicka:
    En motkampanj/sida är inte en sån dum idé

• therre

leona71 -> vad hade du tänkt dig då?

• Skrattmås

Såg på den groteska sidan (som jag hört om tidigare men aldrig kikat på förut) att folk lagt in sina SPÄDBARN och BARN på den också!!

Och på dem ska folk "rösta" på!!! Bläää!

• therre

skrattmås -> ja, det är helt absurt!

Svar på tråden snyggast.com...