• therre

snyggast.com...

hrm, vet inte riktigt om detta var rätt ställe, men vi tar det kanske under etik då.. en sak som jag tycker är ganska töntigt och löjligt är föräldrar som lägger ut sina "fjortisbilder" på snyggast.com. varför gör man det egentligen?! trodde det bara var fjortisar som var ute efter bekräftelse som gjorde det?! fine med att man är nöjd med sitt utseende, men vad får man ut av det? själv tycker jag det är mest patetiskt...

• Svar på tråden snyggast.com...
  • Vicka

Det låter som ett dåligt skämt - och det kan jag tycka nu när jag är 30. Varför skulle man som vuxen uppmuntra en sådan fixering vid utseende? (Om jag hade haft en tonårsdotter hade jag spärrat den sidan på henes dator!)

• Pokemon

Jag är också (fortfarande) nyfiken. Vill veta vilken pantarsle som lägger ut sig på en barnsida.

*Ti-hi-hi*

• therre

nevy -> haha, det vorre ju värre *skrattar*

• therre

dramaonline -> ja, man kan undra vad folk får ut av det. haha, snuskgubbar o gamla kärringar som sitter o flåsar framför skärmen kanske ;)

• therre

vicka -> precis så tänkte jag också!!

• therre

pokemon -> hehe. ja, det är ganska löjligt..

konstigt att ingen vågat stå för det än varför dom gör det *s* de som gör det alltså. hehe.

• pebbles

therre m fl: Jag tror inte någon "förälder" (eller någon annan heller för den delen) är intresserad av att försöka förklara varför vederbörande lagt ut sin bild på sajten ni skriver om, då alla inlägg handlar om hur pantade de måste vara som gör det.

Förstår i och för sig inte varför det är värre med en vuxen (förälder) som gör det än ett barn. Bekräftelse behöver nog alla oavsett ålder. Och medlen till att få den skiftar som vi vet.

Personligen skulle jag själv tycka det var mycket värre om min dotter la ut bilder på dylika sajter än om en singel-polare gjorde det.

ps. har inte lagt ut några bilder på vare sig snyggast.com eller fulast.com! ds.

• therre

pebbles -> som vicka skrev: Varför skulle man som vuxen uppmuntra en sådan fixering vid utseende? (Om jag hade haft en tonårsdotter hade jag spärrat den sidan på henes dator!)

• JosefinU

Sanslöst. Kan det verkligen vara sant? Man undrar ju vart världen är på väg.... Vad ÄR vi människor för människor egentligen???!

• pebbles

Håller med! Tycker inte alls man ska uppmuntra utseendefixeringen som finns i samhället idag! Tvärtemot bör man ta avstånd från den om man har barn (enda sättet att ändra synsättet är att ändra det hos nästa generation)!

Tyckte bara lite synd om de som lagt ut bilder på sajten för att i bästa fall få bättra på sin självkänsla lite. Och som sen blir nerskrivna av oss härinne...

Svar på tråden snyggast.com...