funkar russin vid förstoppning?
gar det hemma tänkte fråga..
gar det hemma tänkte fråga..
...................
nån som vet?
inte så säker på det´....men katrinplommon ger garanterat resultat!
ok
har inte det hemma..men tack för svaret
Hej! Personligen så blir jag bara enormt pruttig av russin (täcket lyfter om natten
. Dom har nog aldrig hjälpt mig mot trög mage. Men du får prova det kan ju funka på dig. Kram Linda
eller linfrön, ett gäng med pepparkakor, eller kaffe, kan göra susen oxå
.........Päron och att dricka mycket vatten funkar för mig
hi hi tack!
Russin hjälper väl snarare vid lös mage har jag för mig... eller är jag ute och cyklar då? Katrinplommon är effektivt mot hård mage! Eller mycket fibrer. eller linfrön t ex.
Många russin gör mig lös i magen. Men det är ju individuellt.
Juice (ganka mycket) gör definitivt mig lös i magen...
Psylliumfrön är också ruskigt effektivt. För mig i alla fall.
drick mycket vatten om du har jobbigt och rör på dig om du orkar
päron som någon sa tidigare är lösande
men russin, nä för mycket socker... då är katrinplommon bättre
öter du tillräckligt mycket fibrer? dom nedrans järntabletterna kan ju sätta stopp på vilken mage som helst
Jag hade definitivt gått till apoteket o handlat Lactulos!!!
Jag klarade mig inte utan det de sista 6 veckorna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har köpt katrinploomon juice ( finns på ica i hälsokosthyllan) och tar mig en sluring varje dag. Inge gott alls, men effektivt.
Mitt bästa knep är havregynsgröt, gjord på extra fiberberikade havregryn och så lägger jag i en matsked (eller två) med hela linfrön. Koka i mikron 2-3 minuter. Funkar alltid! Inte världens godaste tyvärr.
Alternativt kan man koka linfrön för sig (i kastrull ca 10 min), blir ganska "slajmigt" och är ruskigt svårt att få i sig, men funkar det med.
Ät en kiwi varje morgon INNAN frukost, det hjälper mot trög mage.
Vad jag forstatt ar allt med fibrer bra mot forstoppning: ett litet russin paket innehaller tex 10% av det dagliga intaget av fibrer. Andra fiberintag ar ju saklart knackebrod, frukter, katrinplommon. Fast, det absolut basta jag funnit ar katrinplommon-juice. Drick det med ett par isbitar i glaset sa smakar det lite mindre. Lycka till!
Hej
jag har också provat russin men det verkar inte hjälpa. Nu har jag köpt Lunelax på apoteket. Men jag ska nog också köpa katrinplommon juice. Jag är bara i 9:e veckan men jag har verkligen problem med hård mage. Har i och för sig även glutenallergi vilket också gör att man får hård mage. Så att både vara gravid och ha glutenallergi är ingen hit!
Helene
ok, jag puffar igen för att äta en kiwi innan frukost, den innehåller massor med fibrer som hjälper magen o dessutom C-vitamin som är bra för upptaget av järn.
Är man allergisk mot vanlig kiwi så testa den gula istället.