• Matheus mamma

30-års fest!!!

Vad kan man hitta på när man fyller 30? Jag och min man fyller år samma år och med bara en månads mellanrum. Ska vi bo på hotell? Bjuda på fest? Vad ska vi äta, dricka och leka? Har ni förslag? Överös mej med sådana då, tack!!

• Svar på tråden 30-års fest!!!
  • Piri

Jag skrev såhär:

Nu är det dags!

NN fyller 30 och det ska firas ordentligt.
    Ni kommer väl?

Lördagen xx månad 2006 kl xx
    på platsen i orten

Vi bjuder på öl, vin och alkoholfri dryck
    till maten, samt likör till kaffet.
    Övrig dryck får medtagas.

Meddela medverkan och allergier
    senast xx månad 2006.

Eventuella frågor besvaras av NN

Hemtelefonnummer
    NN's mobilnummer

VÄLKOMNA!

Detta skrevs sedan ut på ett ljust gult papper, lite tjockare än normalt skrivarpapper. Jag skrev ut det i liggande format så att det blev som ett kort man öppnade. På framsidan av "kortet" hade jag klistrat in en bild på en röd ballong. Det blev lite pyssel innan jag listat ut hur jag skulle göra för att få utskrift på båda sidor av pappret, men det blev jättefint!

• Matheus mamma

Piri; Tack så mycket för tipsen! Vad åt ni för något? Hade ni också något tema?

• Piri

Marheus mamma - om du läser mitt första inlägg så står det ganske detaljerat vad vi åt. Hade Medelhavstema, alltså alla recept/maträtter kommer från länderna runt Medelhavet.

• Matheus mamma

Sorry. Den stod på första sidan. Var visst lite trött igår!!

• mooogn

Oj, vilka fester! Låter som värsta 50-års- eller bröllopfesterna! Min pappa reagerade på mina "Öppet hus"-planer i samband med min 30-årsfest i höst, och tyckte att det mer lät som en 40- eller 50-årsdag...  Är det vi som är generationen som inte orkar vänta?!

Efs "alla" av mina och sambons vänner har småbarn så vill jag inte ha en typisk "fest" utan mer en avslappnad tillställning där folk kan komma och gå som de vill under eftermiddagen och kvällen Inga lekar, inga fylleslag; bara skönt lojt

Min meny (med reservation för ändringar):

* Örtostfylld parmaskinka
    * Ruccolapaj med tomater
    * Parmesangratinerade paprikahalvor
    * Gorgonzolafylld gurka
    * Grönsallad
    * Bröd och tapenade
    * Grissini. Oliver
    * Marinerad rostad paprika
    * Marinerade småchampinjoner
    * Medelhavfrittata på polenta
    * Tomat- och mozarellasallad
    * Någon mer paj

* Fryst cheesecake
    * Någon egenhändigt bakad konstifik tårta *S*

• Lioness

moogn - Ååååh va gott det där lät! *kurr kurr*
    Lagade ni all mat själva? eller använde ni er av catering?

Jag får oxå intrycket att det inte är så stort att fira 30 år av de äldre. Men det dröjer ju en evighet om man ska vänta till typ 40 juh... *ler* Nej, vill man ha kalas så ska man ha kalas!

Själv funderar jag på att hyra in mig på ett pensioant och ett hotell, blir ganska lugnt här med. Öppet hus på dagen och middag på kvällen, resten får gästerna planera gällande bus, skoj o lekar.

Vad fick ni för fint? Fick ni vad ni önskade er?

Lioness

• mooogn
    Lioness: Jag har inte haft festen än; skall ha den i september. Och ja, jag kommer att laga allt själv. Jag kommer även att bjuda på dricka, men det blir ju inte himla dyrt eftersom det inte kommer att bli något röjarparty

Apropå stor fest, så kommer jag alltd på någon anledning att bjuda hit folk! Inte så mycket för att umgås (det får sambon göra men det är ju ändå mest "hans" vänner och släkt ändå *S*) som för att impa I påskas ordnade jag stor påskbuffé för sambons föräldrar, syskon, farföräldrar, sambons ex samt min pappa. Nu står jag ännu högre i kurs hos "svärmor" än tidigare

Det är kul att bjuda på fest!
  • Matheus mamma

Mooogn; Ja, det verkar bli en bra fest! Kan jag komma!
    Visst är det kul med fester. Jag gillar också att imponera på folk. När jag ändå inte har någon hobby så är det ju kul att fixa lite häftiga fester. På barnens kalas har vi alltid teman. Tex allt går i blått och allt i nalle-puh (tallrikar, glas, bestik m.m.) Osv.

• mooogn
    Matheus mamma: Du är så välkommen, så!

Själv håller jag på att odla en ny hobby: Tårtskapande! Jag ser mååånga tillfällen framöver att bjuda över folk
Svar på tråden 30-års fest!!!