30-års fest!!!
Vad kan man hitta på när man fyller 30? Jag och min man fyller år samma år och med bara en månads mellanrum. Ska vi bo på hotell? Bjuda på fest? Vad ska vi äta, dricka och leka? Har ni förslag? Överös mej med sådana då, tack!!
Vad kan man hitta på när man fyller 30? Jag och min man fyller år samma år och med bara en månads mellanrum. Ska vi bo på hotell? Bjuda på fest? Vad ska vi äta, dricka och leka? Har ni förslag? Överös mej med sådana då, tack!!
Ja, det är jättebra! Och så kan du satsa på att inte bara din mans släkt får se hur duktig du är utan även grannarna! Det hade varit något! Varför inte en gårdsfest?
Hej!
Jag önskar mig främst upplevelser i födelsedagspresent, vad tror ni om jag ger gästerna en hänvisning till denna sajten;
www.boxexperience.com/default.asp
Där kan dom antingen välja ut en specifik upplevelse eller köpa ett presentkort, passar både de som har dåligt med pengar och dom rika... (kostar från 395kr och uppåt)
Vad tror ni om det?
Lioness
Hittade även en lite dyrare variant:
www.liveit.se/presentkort/index.php
Ännu en...
www.upplevelsetorget.se/index.html
Lioness; Jag tycker att det var väldigt roliga och intressanta saker du hittat men väl dyra! Från 395kr i presenkort och uppåt. Jag känner inte många som vill lägga ut det på en 30-års fest. Sedan ser ju alla vad man har lagt ut också och då kanske man känner sig snål eller fattig...
Matheus mamma - Nej, jag förstår att det kan vara dyrt, på upplevelsetorget var priserna från 295kr. Annars kan man ju alltid gå ihop och dela på nåt dyrare om man känner att man inte har råd.
Min sambo fick en present från boxexperience.com och han blev jätteglad! Kanske ska tillägga att han fick den av mig..
Han hade fått smäll om han inte blivit glad!
Piri; Kan jag tänka mej! Hehe!
Skulle också kunna köpa något där till min man eller till ett par som gifter sig för då lägger jag gärna ut lite extra, men 30- 40- 50- års dagar... hm. Det skulle väl vara om man gick ihop flera stycken.
Har hittat några intressanta mat-sidor:
www.arla.se
www.ica.se
www.knorr.se
Hej, har kommit på lite fler frågor...
- Hur tidigt/sent kan man skicka ut inbjudningarna till öppet hus/middag? Är 1 månad innan för tidigt? Jag fyller 4 augusti, ska ha festen den 5:e.
- Vilka tider passar bra till ett öppet hus och hur länge bör man hålla på?
Lioness
Lioness: jag skickade ut inbjudningarna en månad/4 veckor innan och gav dem två veckor att bestämma sig på. Senaste datum för "anmälning" var alltså två veckor innan festen och det höll jag benhårt på. En person ringde två dagar försent men de fick ändå inte komma, för då hade jag redan räknat ut hur mycket som skulle gå åt och ville inte räkna om.
I ditt fall får du ju räkna in att folk har semester och kan vara bortresta, både när festen är och när du skickar ut inbjudningarna. Så jag skulle nog ha skickat ut dem lite mer än 4 veckor innan. För säkerhets skull...
Jag hade valt att göra något lyxigt ensam med sambon.
Något avslappnande,roligt och mysigt.
Spa,hotell,en resa eller utlandsresa kanske...kryssning.
Hej, tack för svaren!
Jag funderar på att ha öppet hus kl 13 - 16, mellan det och middagen tänkte jag lämna öppet för bad, lekar, överraskningar eller nåt som min familj kan få planera. Sen blir det middag vid typ 19 - 20.
Tre timmar för öppet hus är väl lagom?
Jag funderar på om jag ska skicka inbjudningarna i slutet av maj, början av juni med datnke på semestrar och att folk är bortresta. Är det för tidigt för augusti?
mooogn - när fyller du tant? *ler*
Lioness
Jag blir tant i mitten av september
mooogn - då har vi nästan lika långt till dagen med stort D. *ler* Jag gillar att planera så det är svårt att låta bli trots att det är ett bra tag tills dess... *ler*
Lioness
Har hittat en till matsida som är bra. Finns bl a tips om dukning och presenter: www.scan.se
Någon som har fler tips?
Buffar...
buffar