Hur skriver ni på tangentbordet?
Jag håller på att försöka lära mig att skriva rätt, men det tar tid.
Hur gör ni?
Med rätt fingersättning, så menar jag att man har fingrarna på asdf och jklö och utgår där ifrån.
Jag håller på att försöka lära mig att skriva rätt, men det tar tid.
Hur gör ni?
Med rätt fingersättning, så menar jag att man har fingrarna på asdf och jklö och utgår där ifrån.
Jag skriver jättefort utan att titta, det har bara blivit så nu när jag har diskuterat på fl så himla mycket. Detta har lett till att det alltid är jag som får skriva alla skolarbeten etc. Suck.
Jag skriver superfort, men kollar då o då. Jag har inte rätt fingersättning, men skriver med de flesta fuingrar, fast på mitt eget lilla sätt.
Ni som röstat annat, hur gör ni?
Aha, jag börjadefundera på tår och armbågar...
Rätt fingersättning - utan att titta.
Vi hade maskinskrivning hela högstadiet....och en lärare som blev galen om vi tittade eller försökte radera. Har dessutom jobbat rätt mycket både med maskin och i dator, så det hjälper väl till...
Har en blandning att rätt fingerersättning o pekfingervalsen... o ibland fuskar jag med att titta ner men inte alltid..
Jag använder alla fingrarna, tittar ibland men har nog inte rätt fingersättning. Fast just nu skriver jag bara med vänsterhanden för jag har min dotter på andra armen
Jag tittar lite då o då när jag plötsligt tapppar bort att var boksätverna finns..
Jag skriver med rätt fingersättning men tittar till då och då...
haha ett pekfinger nää...