Hur skriver ni på tangentbordet?
Jag håller på att försöka lära mig att skriva rätt, men det tar tid.
Hur gör ni?
Med rätt fingersättning, så menar jag att man har fingrarna på asdf och jklö och utgår där ifrån.
Jag håller på att försöka lära mig att skriva rätt, men det tar tid.
Hur gör ni?
Med rätt fingersättning, så menar jag att man har fingrarna på asdf och jklö och utgår där ifrån.
Jag skriver med båda händerna på tangentbordet, men inte på rätt tangenter.
Hm... Använder typ 7 fingrar.... Inte lillfingrarna och vänster tumme..... Tittar mest, men kan avsluta ord eller meningar utan att titta..... Hade maskinskrivning en gång för 100 år sedan i skolan, men det minns jag absolut ingenting av!!!
Jag har ett engelskt tangentbord och blir bara förvirrad när jag kollar på tangentbordet, framför allt om man ska skriva åäö eller ()?= osv eftersom de inte ligger på 'rätt' ställen på mitt tangentbord utan fingrarna måste komma ihåg var de ligger för att de ska bli rätt.
Rätt, superfort och utan att titta
Ibland hinner jag inte med mig själv
Ett tips är att sätta över en kåpa över tangentbordet så att man inte ser sina fingrar eller tangenterna och sen skriver man på...
Så gjordes det förr i världen på maskinskrivningslektionerna vi hade i högstadiet, vet inte hur det är idag
Man har nog inte maskinskrivning, va?!
Skriver med båda händerna och tittar på annat än där jag skriver på skärmen t.ex. som nu på sonen som äter lite lunch. Slutresultatet brukar bli bar ofta, men ibland jättekonstigt.
Tätt ginfesärrmign uram arr rotta = Rätt fingersättning utan att titta
med rätt fingersättning utan att titta, lärde mig det i skola för många år sedan
Jag har haft rätt fingersättning eftersom vi lärde oss det i skolan, men jag använder en modifierad variant utan lillfingrarna. Alltså; korrekt i övrigt. Snabbt dessutom (skryyyt). Tyvärr leder det, precis som någon annan skrivit, att man alltid får skriva gruppuppgifter osv i skolan...
med rätt fingersättning utan att titta, lärde mig oxå det i skolan. så det sitter i ryggraden.