• Glass

Hur skriver ni på tangentbordet?

Jag håller på att försöka lära mig att skriva rätt, men det tar tid.
    Hur gör ni?

Med  rätt fingersättning, så menar jag att man har fingrarna på asdf och jklö och utgår där ifrån.

Människan är en underlig varelse, tur att jag är en apa...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skriver ni på tangentbordet?
  • Moj Katile

Fel fingersättning men med båda händerna utan att titta!

• frulan

Zeraphia
    "Tatsmetoden" hade vi oxå med en lärare som bröt på finska

Angående vart man tittar... sitter jag här och skriver inlägg så tittar jag på texten men sitter jag på jobbet och skriver så skriver jag oftast från ett papper och då är det ju texten jag skriver in jag tittar på (tittar alltså på mitt papper)

• Cuthalion

Aldrig lärt mig korrekt fingersättning men använder de flesta fingrar när jag skriver och kollar ner på tangentbordet då och då som en extra kontroll

• Safireee

Jag kollar aldrig på tangetbordet, för då skriver jag bara fel. Har nog inte helt rätt fingersättning, men snabbt går det ändå.

• Tant Green

Bokstäverna, komma och punkt skriver jag med rätt fingersättning utan att titta. Men alla andra tangenter måste jag kika på.

• mia1980

Skriver lite olika men oftast är det med fel fingersättning och kikar ibland, men anväder dom flesta fingrar.

Människan är som viner. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. /Cicero
  • nattinattio

he hee båda händerna men använder bara 2-3 fingrar i varje hand, tittar ibland men långt i från alltid, blir många stavfel men går mycket fortare än med rätt finger sättning

• Syster Morot

Jag är en liten fuskis när det gäller knappandet på tangentbordet. ibland tittar jag på skärmen och bland inte. beror helt enkelt på vad man ska sriva det

• Danbala

Jag använder i sort sett alla fingrar, men mer för att jag arbetar vid datorn hela dagarna och har gjort så i snart tio år. Korrekt fingersättning har jag inte alls, utan det har blivit min egen personliga variant av det. Tittar, till och från, men inte hela tiden.

• norgesessan

jag skriver på mitt eget sätt...nu använte jag tummarna på mellanrum knappen, och pek och långingrarna på bokstäverna...lillfingret på enter...

• Mi na

Rätt fingersättning förutom när jag använder numeriska delen till höger. Passade på att träna in det -95 när jag chattade som en galning.

Svar på tråden Hur skriver ni på tangentbordet?