• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Erita

nusse: jag har aldrig anmält ett inlägg tycker sånt är löjligt.. men jo det är ett personligt påhopp att kalla ngn/några för dum
    jo den här diskussionen har gjorts många gånger om och varje gång slutar det med att rökare och icke-rökare inte direkt omvänds åt något håll..så den är onödig,
    tror alla vet vad alla känner vid detta tillfälle och inget vettigt sägs ju här ändå
    det är ju bara påhopp efter påhopp
    "du är dum som röker"
    "du är dum som inte vet hur svårt det är att röka"
    "du riskerar ditt barns liv"
    "varför bryr du dig vad jag gör"
    o.s.v.

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • nusse1

Hej svejs nu skall jag gå morgonpromenix och fylla mina lungor me frisk luft. Ha det så bra jag kommer tillbax...

• nusse1

Erita En sista grej... TS har skrivit om det och får räkna med att ickerökare kommer hit och är upprörda. Det får alla här göra!! Det är så fel att röka vid en graviditet så man kan inte annat än att bli sur!! Jag menar inte att du eller någon rökare e dum, sorry över det då, men önskar att alla vore modiga nog att pröva för man fattar inte hur underbart det är när man slipper det. Hej svejs...

• Erita

nusse: har faktiskt slutat röka men rökte under hela graviditeten
    iofs skärde jag ner från ca 1-2pack/dag till 1-2cigg/dag men det har inget med saken att göra. Anser att alla har rätt att göra sina egna val här i livet utan att få höra hur dum man är.

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Anonym

No no no jag skulle ALDRIG röka när jag e gravid ,, never ever...eller dricka, livsfarlig juh .

• Huskatt

Jag har förståelse för att människor inte uppskattar att gravida kvinnor röker.
    MEN, jag är av den åsikten att alla människor har ett alldeles eget fritt val att göra vad de vill med sina liv. Om de vill riskera sitt liv med röknig eller bilkörnig, så är det deras eget fria val och rättighet.
    Foster har, som sagts, inga rättigheter alls.
    Så tycka illa om rökande mammor kan man göra, men man kan inte tvinga dem att sluta.
    Och lika lite som man "hoppar på" en gravid mamma om bilåknig/körnig, lika lite tycker jag att man har annlednig att ge sig på rökande mammor/gravida.

• Who am I

Erita: Visst får alla rökare förgifta sina kroppar och dö i förtid, det är deras val. Men när de har ett foster, ett liv, i magen är det inte längre enbart deras val och inte heller enbart deras liv.

• Huskatt

Men abort får man göra, då gäller det fra valet...

• Who am I

Huskatt: Jag är inte direkt för abort, men kan inte precis jämställa abort med att röka under graviditeten. Väljer man abort eliminerar man barnet, man utsätter inte fostret för gifter under 9 månader för att sedan föda ut det och därav ha riskerat att det barnet föds eller blir sjukt.

• Huskatt

Den logiken har jag lite svårt att ta till mej. Förklara lite mer hur du tänker.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----