• astri

pitebor.... 2!!!

Nakenhet är bra!
    Mer naket tycker jag

Dali hade väl en fru... av det mer knepiga slaget va?
    Faaast jag vet inte hur smart det är att ligga i en kista med myror krypandes på sig och knäcka ruttna ägg över sig själv är så himla normalt heller

• astri

JAg såg nåt av han.. och sen såg jag ett program som skildrade hans *hmm*artistiska framträdanden och en dokumentär om honom och hans fru...
    Väldigt intressant.

Han hade väl ett samarbete med Disney?
    Tydligen vart det för dyrt för att visa för allmänheten eller nåt... typ tre minuter lång tecknad film! Hihihi

• astri

Schiele påminner lite grann om han med de konstiga korna.. en av de större Generad kommer aldrig ihåg vad det var karl hette. MEd trianglarna och tre-ögon-människorna

• astri

Nej, usch! DEn har jag inte sett!!
    Fast jag har en förkärlek att se skumma filmer, gärna utan tal, färg eller på ett språk jag inte förstår utan text

En bok om Dali? Vad heter den?!

• astri

Van gogh?
    Visst är det han med skumma typer?

Rembrandt var han med självporträtt och höskullar...?

• astri

Essential Dali - lät intressant. Kanske man skulle masa sig till bibblo och dra fram sin jättestroa lista med skumma boktitlar och lägga till den innan man trycker upp den under nosen på den lokala bibliotekarien

Jo stumfilm är bra!
    De visste hur man skulle göra saker förr i tiden

• astri

Nää, då var det inte Van Gogh...

Ååå - jag blir gaaalen!
    Min farmor hade en tavla av den här snubben i trappen och när det var mörkt och man skulle gå ner så stirrade den treögda kon gjord av trianglar efter en
    Kan ju ge men för livet!

• astri

Joo, The Kid! Den var bra.
    Buster Keaton såg jag en intressant fakta-film om för ett par år sedan.
    Jag är rätt så insnöad på fakta filmer

Poet?
    Den enda jag har läst något av är "Fragment av en heroid." av Hedvig Charlotta Nordenflycht.
    Oskyldig

Svar på tråden pitebor.... 2!!!