Inlägg från: Slarva |Visa alla inlägg
  • Slarva

pitebor.... 2!!!

Go kväll!
    Vi har haft en riktigt bra helg faktiskt. Varit hos föräldrarna mina och även svärföräldrarna. Frida har varit riktigt snäll men idag har vi fått ta tillbaka det! ;)
    Har ammat i 2 timmar nu och hon gråter fortfarande. Verkar inte alls vilja sova. Jaja, pappa får ta vid och försöka söva henne en stund så jag får vila ögat.

• Slarva

missteddy: Det har jag aldrig hört talas om, finns sånt på apoteket eller?

• Slarva

Tack för tipset!
    Ska kolla upp det imorrn nu är det skiftbyte igen... sen ska jag försöka sova!
    Go natt!

• Slarva

Haaaallåj på er!
    Idag är jag och Frida ensamna hemma då Matti börjat jobba igen.
    Jag tänker tillbringa hela dagen i telefonkö och bråka med Försäkringskassan som tror att jag kan leva på inga pengar. Att dom ALLTID ska tjorva om nått. *suck*

Verkar vara skönt väder ute idag också, kanske man hinner utanför dörren på en promenad. Tror inte jag har stuckit ut näsan de senaste 2 dygnen.

Vad pysslar ni med?

• Slarva

Försäkringskassan gav mig 3500:- att leva på den här månaden och det kom som en liiiten chock då man åtminstone hoppats på att få pengar som täcker hyran. Ny lyckades tanten i andra sidan luren åtminstone rätta till det så jag får resten av pengarna snart. Men sen kunde hon inte svara på mina andra frågor utan tyckte att jag skulle ringa nån annan... *morr*

Så ringer Jehovasvittnen på dörren och vill predika för mig. Självklart så vaknar Frida av ringklockan!

• Slarva

Det hade blivit en miss i något så jag fick bara pengar enligt lägstanivån eller va det då heter.
    Tar ut full fp över sommaren (då det har en förmåga att gå lite mer pengar) och ska egentligen åtminstone ha 7000:- tror jag.
    Tanten skulle fixa en extra utbetalning så jag får resten senare i veckan...

Man blir inte klok på försäkringskassan... åsså under semestertider så får man ju aldrig prata med rätt person.

• Slarva

Jo, jag har Sture också... men han hade semester nu.
    Har iofs inte varit i kontakt med han mer än en gång då jag sökte havandeskapspenning. Försöker att sköta allt på nätet då jag HAAAAAATAR telefoner! :)

Ska ta mig i kragen och fixa lite fler jobbiga telefonsamtal när Frida ändå sover. Måste ringa försäkringsbolaget.

Hur har ni era barn försäkrade?
    Jag har ingen aning om vad man ska ha för försäkringar?!

• Slarva

Okej... Jag tog aldrig nån gravidföräkring men tror jag får nån sorts försäkring via facket. Om det då inte vore för alla dessa telefonköer så man fick fixa färdigt när man har fått "iile".

• Slarva

Vad gör man i den riktiga världen?
    Å var finns den?

• Slarva

Haha... Det kan nog hända att det är riktiga världen då! :)

Jag har inte lämnat lägenheten på 3 dagar förutom idag då vi gick en 5 minuters promenad.

Nu måste jag bege mig till sängen medans Matti försöker söva Frida som vägrar sova.

Sitt inte uppe hela natten! :)
    Go Natt!

Svar på tråden pitebor.... 2!!!