• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • Slarva

Haaaallåj på er!
    Idag är jag och Frida ensamna hemma då Matti börjat jobba igen.
    Jag tänker tillbringa hela dagen i telefonkö och bråka med Försäkringskassan som tror att jag kan leva på inga pengar. Att dom ALLTID ska tjorva om nått. *suck*

Verkar vara skönt väder ute idag också, kanske man hinner utanför dörren på en promenad. Tror inte jag har stuckit ut näsan de senaste 2 dygnen.

Vad pysslar ni med?

• Slarva

Försäkringskassan gav mig 3500:- att leva på den här månaden och det kom som en liiiten chock då man åtminstone hoppats på att få pengar som täcker hyran. Ny lyckades tanten i andra sidan luren åtminstone rätta till det så jag får resten av pengarna snart. Men sen kunde hon inte svara på mina andra frågor utan tyckte att jag skulle ringa nån annan... *morr*

Så ringer Jehovasvittnen på dörren och vill predika för mig. Självklart så vaknar Frida av ringklockan!

• pippiprollan

Godmorgon föresten!

Allt bra idag?

Här sover ungarna middag.

Kl 14 så ska jag på 1 års koll med Mattias på bvc,det är väl spruta idag då!

Vi har ju funderat på att köpa en stor pool men vi struntar i det ,vi köper en mindre iår å kanske en större sen.

Men vi ska köpa en gungställning till Mattias i present,ska hämta den idag.

Sen händer det nog inte så mycket här,bara ta det lungt.

Håller med dig Sandra om att försäkringskassan ALLTID hittar nått att tjata över.

• pippiprollan

Men varför bara så lite om jag får fråga?
    Hur många dagar tar du ut ?

Får du det i efterskott då pengarbna,kommer ju inte ihåg hur det var.

• Slarva

Det hade blivit en miss i något så jag fick bara pengar enligt lägstanivån eller va det då heter.
    Tar ut full fp över sommaren (då det har en förmåga att gå lite mer pengar) och ska egentligen åtminstone ha 7000:- tror jag.
    Tanten skulle fixa en extra utbetalning så jag får resten senare i veckan...

Man blir inte klok på försäkringskassan... åsså under semestertider så får man ju aldrig prata med rätt person.

• pippiprollan

nä det håller jag med om,vem har du igentligen?
    Jag har Sture backman och han tycker jag är jätte bra å trevlig.

Har åxå tagit ut fullt nu över sommare...men man vill ju gärna kunna spara lite dar åxå men det e ju inte så himla lätt.

Bra att du får dina pengar iaf.

• Slarva

Jo, jag har Sture också... men han hade semester nu.
    Har iofs inte varit i kontakt med han mer än en gång då jag sökte havandeskapspenning. Försöker att sköta allt på nätet då jag HAAAAAATAR telefoner! :)

Ska ta mig i kragen och fixa lite fler jobbiga telefonsamtal när Frida ändå sover. Måste ringa försäkringsbolaget.

Hur har ni era barn försäkrade?
    Jag har ingen aning om vad man ska ha för försäkringar?!

• pippiprollan

Mina är försäkrade i trygg hansa.

Tog en gravidförsäkring då jag väntade dom sen ändrade jag det till vanilg barnförsäkring.
    Betalar ca 350 kr i kvartalet / barn

• Slarva

Okej... Jag tog aldrig nån gravidföräkring men tror jag får nån sorts försäkring via facket. Om det då inte vore för alla dessa telefonköer så man fick fixa färdigt när man har fått "iile".

Svar på tråden pitebor.... 2!!!