Inlägg från: colubrid |Visa alla inlägg
  • colubrid

pitebor.... 2!!!

Astri: Eftersom jag blev uppsagd (men aldrig har fått gå hem) så går jag numera på timlön,och det är mindre betalt än jag haft tidigare.. Vissa går numera bara dagtid eftersom han dragit ner kvällsskiftet på en avdelning så det ger ju oxå mindre eftersom det enda vi tjänar på egentligen är ju ob och alla tillägg.
    Dessutom finns det inget i avtalet som heter att vi får vara timanställda, minsta är månadsanställd..men det har dom inte fixat iordning än sen mars månad då alla uppsagda ändrade från fast till timlönsanställda.

Döm aldrig efter håret det kan bli fel, ty även under snåret kan gömmas en hel del
  • colubrid

Astri: Jajemän han tillhör den skaran...och som jag fattat det så har ingen av de tre som är där på avdelningen sökt till den tjänsten. De som sökte fick den inte. Men det är ju sjukt att dom som inte sökt fick tjänsten och därmed får vinka adjö till en hel del pengar.
    Sen är det så sjukt att ingen av de uppsagda (som nu inte skaffat nytt jobb) har papper på att vi finns där...inget papper =ingen försäkring heller. Och vi behövs verkligen, tom jag som är mammaledig behövs, är någon sjuk tex på eriks avdelning så kommer inte produktionen igång förrän jag kan komma..kommer inte jag så måste dom snylta av nån annan avdelning som redan är för lite folk

Döm aldrig efter håret det kan bli fel, ty även under snåret kan gömmas en hel del
  • colubrid

Welcome =)

• colubrid

mot jobbet.... vet knappt om jag lever, sover eller vad jag är i för tillstånd..trött är jag iaf

• colubrid

Gomorron allihopa

• colubrid

jahapp, flydde alla stället

• colubrid

slarva: såg din länk till bilderna på fölet...ååå jag blir alldeles sjuk, vill ha en poa!

• colubrid

Slarva: Jo det är ju en hel del jobb, så jag väntar med att skaffa häst igen tills jag får mer tid. För just nu har jag inte den tiden jag vill spendera på en häst. Hm, kanske lite väl överdrivet att vara där från morron till sena kväll som jag var förut haha men lite mer än nån futtig timma vill jag ju kunna va i stallet.

• colubrid

Chicachula: Jaa du var ju riktigt duktig, förutom att du inte duckade för dörrkarmen när jag skulle leda ut dig från höliret där du fick sitta upp *asg* Finns många som fortfarande skulle betala för att ha fått det på film =D

• colubrid

Pippirollan: Jaa fast en igångsättning är inte heller så rolig alla gånger, mycket skonsammare att låta det sättas igång av sig själv, så långt det nu går vill säga =)
    Sen tror jag att dom blivit ganska kinkiga vad gäller igångsättningar, vill vänta in i det sista för att se att inte kroppen sätter igång av sig själv.

Svar på tråden pitebor.... 2!!!