• Kejo

Hur fungerar Healing?

Hej alla,
    Jag undrar om det finns någon här som kan berätta lite om healing. När använder man healing? Används det "bara" till själsliga sjukdomar, eller även till mer konkreta besvär?
    Någon som utövar själv?
    Någon som blivit behandlad?

Har alltid haft en positiv syn på healing men skulle vilja ha lite mer kött på benen innan jag genomgår en behandling.
    Hoppas att någon härkan berätta något, det är så svårt att sålla information då man Googlar

• Svar på tråden Hur fungerar Healing?
  • yaaniz

Min plast mamma healar..hon kan heala bort fysiska besvär oxå..
    vad som händer är väl typ att man för över posetiv energi till den andra människan..hon healade mej under min graviditet då jag ahde sååååå mycket vätska i ben och fötter och hade så ont av det..medans hon healade så kännde jag ingen smärta längre plus att mina tår som jag inte kunnde röra på ör dom var så fyllda med vatten började röra på sej jätte mycket och det var inte jag som jorde det själv...jag kunnde verkligen itne röra på dom..det hjälte då för stunden..inte längre..
    men hon är "nybörjare" med detta..
    hon berättade om en kvinna som kunnde heala bort större slag av sjukdommar..
    om det är nått mer särskilt du vill veta så fråa så kanske jag kan svara eller så kollar jag med min plastmamma :)

• Fiddeli75

Hej!

Jag healar, och det jag har healat är fysiska åkommor. Jag lägger mina händer på personens om vill ha hjälp, jag känner i min kropp vart personen har ont koncentrerar mig på det och låter bara healingen flöda genom min kropp till personen som ligger där. Ibland är det starkt och jag blir varm, ibland är det en lugn stund. Många somnar.

Hör av dig om du vill veta mer!
    Mvh
    Fia

• Kejo

Ååh tack snälla ni för att ni svarat.

Anledningen till att jag frågar är att jag av två anledningar har fundert på om healig är rätt metod för mig.

1. Skulle behöva lite "inre balans", finna lite inre trygghet. Tycker att healing låter mer spännande och motiverande än att gå till en terapeut.

2. Något så banalt som ett skadat ledband i knät. Detta är säkert något som jag kommer att kunna styrketräna bort med tiden, men jag behöver full stabilitet lite snabbare än så. Fungerar healing verkligen på en sådan konkret åkomma?

(Som ni märker så är jag skeptisk till alternativa metoder som ger konkreta resultat, till min knäskada. Är nog egentligen bara rädd för att bli besviken om det inte fungerar. Att heala själen kan ju fungera genom Placeboeffekten. Men nu ska jag inte vara mesig )

• Fiddeli75

Som med allt här i världen så tror jag man ska ha ett "öppet sinne" för går man och gör något man verkligen inte tror på (och det gäller ju allt) så blir det ju inget bra. Barn är verkligen öppna för det här, måste bara få ge ett exempel...
    Min son hade jordens nackspärr för ca 2 år sedan, jag tänkte att jag skulle ge honom healing utan att säga något till honom. Så jag la mina händer på hans ben och nästan genast så sa han att jag skulle ta bort händerna för att det blev så varmt. Det sägs ju att barn är mycket mer mottagliga och därför inte behöver lika stor "dos".

Men prova du, gör det, det kan ju inte bli sämre i knät.

• Trossens mamma

intressant. kanske skulle vara nåt för min jätteonda axel/skuldra som krånglat från å till 6 månader

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Kejo

Fiddeli75,
    Du har ju helt rätt. Problemet är ju att jag VILL tro. Om mitt knä inte skulle reagera positivt så skulle så mycket av det jag vill tro på kännas lite tveksamt.
    Jag VET att jag överanalyserar detta nu och att det inte finns någon anledning till att tänka sönder ett koncept som jag ännu inte ens har provat.
    Och med tankte på hur utbrett healing är så måste det ju ligga någonting positivt i det. Om inte så får jag väl bara sälla mig till skaran av lurade dumbommar

• Kejo

Fiddeli,
    Du healar själ sa du... I vilken del av Sverige finns du? Jag bor i Stockholm.

Yaaniz,
    Vart finns din plastmamma? Har hon en mottagning?

• Kejo

själv, ska det ju vara
    Men du kanske healar båe själ och själv när allt kommer till kritan.

• BadSector

Healing har testat kliniskt mycket noga och har ingen effekt.

Det finns dessutom reglerat i Lagen om verksamhet på hälso- och sjukvårdens område att man inte får behandla barn under 9 år och cancerpatienter m.fl. då dessa anses behöva extra skydd mot lurendrejare.

• JessicaB

Hej! Det beror på vilke form av helang du menar? Sjävl har ajg gått grundkursen i reiki, som var det bästa jag gjort i hela mitt liv. Du kan läsa lite om det här. www.reiki.se

Svar på tråden Hur fungerar Healing?