• Kejo

Hur fungerar Healing?

Hej alla,
    Jag undrar om det finns någon här som kan berätta lite om healing. När använder man healing? Används det "bara" till själsliga sjukdomar, eller även till mer konkreta besvär?
    Någon som utövar själv?
    Någon som blivit behandlad?

Har alltid haft en positiv syn på healing men skulle vilja ha lite mer kött på benen innan jag genomgår en behandling.
    Hoppas att någon härkan berätta något, det är så svårt att sålla information då man Googlar

• Svar på tråden Hur fungerar Healing?
  • JessicaB

Hmm. Healing ska det ju stå.

• Kejo

Jessica,
    nej, jag vet ju inte alls vad jag menar
    Tack för länktipset, ska läsa på lite

• JessicaB

det där är bara en form av healing som sagt, det finns ju lite olika. Jag skulle gärna skicka till dig på distans, men jag kan inte riktigt det tyvärr..

• yaaniz

Kejo

nej tyvär..hon håller på att lära sej mer om detta..hon sa nått om att hon ska lära sej om att göra det på distans sen oxå..
    tror dock inte att hon kommer börja med att göra det på olk hon inte känner till..kanske sen när hon är mer säker på vad hon gör,

• Kejo

Attans
    men det var värt ett försök. ni råkar inte känna till någon förtroendeingivande person i stockholmsområdet som jag kan vända mig till? Är ju alltid bättre att få personliga rekommendationer än att hitta ngn på nätet

• JessicaB

Kejo: Jag kan kolla upp lite, det finns en del bra folk där vet jag.

• Kejo

Jessica,
    Gulle dig, vad glad jag blir

• JessicaB

KejO. Skriv ett inlägg i min gb så ajg itne glömmer det. Sov gött!

• karatelinda

Kejo,

jag är rätt säker på att healing inte kan skada dig. Healing är ja, man kan väl kalla det "positiv energi" och tillför dig inget dåligt. Energin går till de ställen i kroppen som behöver den. Vilket kan betyda att ditt knä inte direkt känner av nån förbättring om det finns nåt annat ställe som behöver healingen mer just då.

Jag har själv provat att ge mitt sjuka knä healing, eftersom det hindrar min karateträning en del då jag inte kan belasta det så mycket. Och ja - det fungerade!

Själv har jag inte så bred praktisk erfarenhet ännu, men teoretisk kunskap finns det gott om här.

Jag känner till många, många som kan ge reiki/healing på distans, och som ger det till tja, alla som behöver, och som jag i alla fall litar på. Hör av dig i min gb om du är intresserad av distanshealing så kan jag berätta mer där.

Linda

• BadSector

Heling har bevisats som verkningslöst hur många gånger som helst.
    Helt. Totalt. Funkar inte alls. Som att bre motorhuven på sin bil med smör för att fixa punktering.

Se bland annat här hur en 9årig flicka exponerar tramset för vad det är;
    www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/tt.html

Svar på tråden Hur fungerar Healing?