• Kejo

Hur fungerar Healing?

Hej alla,
    Jag undrar om det finns någon här som kan berätta lite om healing. När använder man healing? Används det "bara" till själsliga sjukdomar, eller även till mer konkreta besvär?
    Någon som utövar själv?
    Någon som blivit behandlad?

Har alltid haft en positiv syn på healing men skulle vilja ha lite mer kött på benen innan jag genomgår en behandling.
    Hoppas att någon härkan berätta något, det är så svårt att sålla information då man Googlar

• Svar på tråden Hur fungerar Healing?
  • JessicaB

Fniss: ja ajg vet, ajg kopplade ajg med. rätt kul det där. Önskar ajg kudne. Haha, skönt sätt när man itne kan somna.

• Kejo

Jag gör ett försök med mina gamla tråd igen,
    jag fick många fina svar med jag lyckades inte hitta ngn healare.

Jag har fått en hyfsad god uppfattning om hur det fungerar med healing, men vart ska jag gå?
    Finns det någon som känner till en seriös healare i Stockholmsområdet?

• yaaniz

kejo

det finns en här på fl som healar han heter multihealar tror jag det var :) han finns annars i min gärbok :) prata med honom!

LYCKA!!! Jag & Andres gifter oss den 23/9 - 06
  • Kejo

yaaniz; tack för tipset.
    har hört mycket gott om honom. har du själv blivit behandlad av honom?

• yaaniz

han försökte men hade lite fel..men det kanske inte är så lätt när man inte träffar perosnen eller nått..sen kan man kanske inte alltid ha rätt :) har bara pratat med han en gång här på fl..skulle vilja ha mer kontakt med honom för att se mer :)

• Kejo

Vad gjorde han då? spådde han, eller?
    Kanske finns det en statistisk missvisning även inom detta område?

• yaaniz

kejo

ne han sa bara att han fick till sej vissa saker..bara utav att jag sa en sak typ

• cissi24

Tror på mycker men inte healing.

• Kejo

yaaniz; stämde något av det han sa?
    Blir nyfiken nu

• yaaniz

ne det gjorde ju inte det. men som jag sa att man kanske kan ta fel ibland..
    men skriv till han och kolla..det verkar som han är duktig

• JaneDoe

Jag ska bli healad om någon vecka. Denna kille har tidigare healat vår hund som var nästan helblind och väldigt sjuk. Efter det fick han synen tillbaka (dock ej till 100% )och blev mycket bättre. Så visst tror jag. Min bror har också blivit healad och han var väldigt skeptisk till det hela, men var senare tvungen att erkänna att det faktiskt fungerade

• Kejo

JaneDoe,
    Vad kul att du har positiva erfarenheter. Får jag fråga om denna healare finns i Stockholm?

• Johan

JaneDoe;

Akta så du inte får päls och börjar jaga katter
    Kul att höra om possitiva erfarenheter. Är kul att läsa om när man börjat forska lite i sina egna förmågor. Vet du något om det är någon skillnad mellan att heala ett djur eller en människa?

mediala.se - En icke kommersiell gratis-sida för oss mediala.
  • Sanniis

Jag brukar ge min sambo healing (reiki) om han tex har huvudvärk eller känner sig väldigt stressad osv. Ger det även när vi tex bara sitter och myser i soffan. Det är väldigt avslappnanade, både att få och ge.
    Så jag ger alltså healing vid både "själsliga sjukdomar" och fysiska, som tex värk.

Healar även min hund. Hon älskar det, blir alldeles stilla och lugn och ligger bara och njuter.

• Multihealer

Hej Johan!
    Det är lite skillnad. Djur är mer mottagliga för healing så man ska inte skicka samma styrka till djur som till oss lite trögare människor.

På en skala från noll till tio så har djur 0.5 med ett undantag och det är katter som har 0.8, människor ligger på 1.0-1.5, om du ska arbeta med andra så behöver du använda 7 i styrka och gäller det arbete med globala katastrofer så kör man på 10.

Dessa är som riktlinjer och man ska givetvis känna in varje situation för bästa resultat.

Ljus och kärlek
    Kent

• JaneDoe

Kejo - nej, denna mannen finns i skåne.

Johan - Jag är inte så insatt i hur det fungerar, om det är lättare eller svårare med djur,men denna mannen healar både människor och djur, och han healar även på distans.

Svar på tråden Hur fungerar Healing?