• Kejo

Hur fungerar Healing?

Hej alla,
    Jag undrar om det finns någon här som kan berätta lite om healing. När använder man healing? Används det "bara" till själsliga sjukdomar, eller även till mer konkreta besvär?
    Någon som utövar själv?
    Någon som blivit behandlad?

Har alltid haft en positiv syn på healing men skulle vilja ha lite mer kött på benen innan jag genomgår en behandling.
    Hoppas att någon härkan berätta något, det är så svårt att sålla information då man Googlar

• Svar på tråden Hur fungerar Healing?
  • JessicaB

Bs: Vi har förstått din poäng. Låt nu oss som har märkt att det fungerar få fortsätta med vårat. Om jag vill använda healing för att lindra min värk låt mig göra det. Om folk vill gå till healare för att få hjälp, låt dom göra det. Du har gjort din poäng klar 110 ggr om.
    Sedan att det finns folk som blivit hjälpta av healing har ju givetvis inte med saken att göra.

• Hella77

Kejo:

Hej!

Jag har både healat andra & blivit healad själv.
    När man healar andra människor så är det jätteviktigt att man vet hur man gör och framförallt VAD man gör.
    Man kan heala på så olika sätt, och alla har sina speciella kunskaper, men vet man inte vad man gör så kan det bli en "obalans" i våra chakras, som i sin tur gör att man kan känna sig yr, konstig i kroppen, ont i huvudet osv osv...
    Detta har jag själv upplevt dessvärre.....

Så mitt tips till dig är att gå till någon healer som du litar på, eller har hört mycket goda vitsord om!
    Det allra vanligaste man "känner" när man genomgår en behandling är att man känner sig mycket lugn, avkopplad & tillfreds med situationen.
    Många blir även trötta efteråt, men det är en skön trötthet Glad

Lycka till & ha det gott!

• Kejo

Miljoner tack för era svar, jag uppskattar det jättemycket. Ska nu bara hålla öron och ögon öppna efter någon healare (heter det så?)
    Jättekramar till er alla

• BadSector

JessicaB & yaaniz:
    Håll er till ämnet.

• JessicaB

BS: Håll dig till ämnet själv. Du kommer md massa info om att healing inte fungerar osv osv, så då får du räkna med bemötanden från folk som säger att det gör det. Punkt slut.

• JessicaB

Bs: Förresten håller jag mig till ämnet:
    "Jag undrar om det finns någon här som kan berätta lite om healing. När använder man healing? Används det "bara" till själsliga sjukdomar, eller även till mer konkreta besvär?
    Någon som utövar själv?
    Någon som blivit behandlad?" Men strunt i det, vi ska itne bråka, det är bara ledsamt.

Kejo: Jag kanske skulle svara dig lite längre.. Den form jag utövar, reiki, används till båda formerna av sjukdomar, och jag har både behandlat folk och ger mig själv reiki dagligen och det lindrar min reumatism väldigt mycket! Jag har även gett reiki till en vän som hade ryggproblem som sedan försvann, och en som hade knäproblem som blev bättre. Och båda tror inte ett dugg på healing.

• karatelinda

Bad Sector,
    väntade nästan på ett inlägg från dig!
    Tycker ändå det är rätt magstarkt att på basen av en länk på nån sida på internet påstå att nånting absolut inte fungerar och till 110% är bullshit..

Men det är ju klart att det finns skeptiker överallt. Och alla har ju rätt till en åsikt. Dessutom kan man ju själv välja vad man vill lyssna på (läsa) och jag väljer att inte bry mig speciellt mycket om BS´inlägg i den här tråden.

Det kommer alltid, ALLTID, finnas människor som inte tror på vissa saker.. jag kan slå vad om att det finns människor nånstans som hävdar att jorden visst är platt. Eller att massage inte alls gör musklerna mer avslappnade. (Har jag förresten läst att det finns många, många som anser).

Jag vill ju inte tycka illa om nån eller så, men jag har en stark övertygelse att det finns en orsak till att vissa människor är elaka tex. Som att det finns en orsak till att vissa inte tror på ockulta grejer. Det är nog så att Bad Sector har lång väg att gå om han vill nå en högre nivå av medvetande, men det tyder det ju inte på att han skulle vilja i det här livet. Och alla behöver inte vilja det heller. Alla människor behövs ju ändå.

Men för att återgå till healingen. Efter att ha känt av distanshealing, som jag var väldigt skeptisk till innan, började jag undersöka det här noggrannare. Och det är ju inga konstigheter alls.
    Det är ju bara vanlig energi som flyter i energibanorna i kroppen. Ja, t.o.m. Bad Sector har en massa energi i sin kropp. Det handlar ju bara om att hjälpa energin att flyta bättre, om den stannat av eller "klumpat ihop sig" på nåt ställe. (Iofs, om energin stannar av i kroppen så lär man inte vara speciellt levande..) Konstigare än så är det ju inte!
    Så varför påstå att det är humbug? Det är ju nästan samma sak som blodet som rinner i årorna, bara det att den syns.

• Fiddeli75

Kejo:

Jag bor i Stockholm jag med, i söderförort. Och ja, det blir nog både själ och kropp som helas samtidigt.
    Är du intresserad av att komma så är det bara att du hör av dig! Det finns många healare i Stockholm... gå in på www.spirituellt.com där kan du hitta massor och förhoppningsvis det som passar just dig.
    Lita på din intuition när du väljer!
    Kram
    Fia

• Kejo

Hej alla goa människor (ingen nämnd, ingen glömd) som har tagit sig tid att HJÄLPA mig. För det var just hjälp mitt inlägg handlar om, vilket de flesta härinne förstod.
    Jag tycker att det är synd att vissa personer prompt ska lägga in sina åsikter när det inte är dessa åsikter som efterfrågats. men det är ju fint att det finns en tråd för detta nu.

Så över till healingen. Det verkar finnas så mycket kunskap om detta här. Och jag tycker att det är så härligt att se hur alla här verkligen vill hjälpa till när man ber om hjälp eller råd. En stor kram till er.

Är inne på Spirituellt och kollar nu. Vilket bra tips, det finns ju massor att läsa där.
    Återigen, tack för alla tips och råd. Jag återkommer med mina nya erfarenheter när jag skaffat dem

• JessicaB

Eftersom mitt inlägg blev anmält (igen) och bortplockad så får jag väl omformulera mig. Jag vet att folk har blviit hjälpa at helaing, och jag tycker vi ska få kunna tro på det och utöva det utan att bli anklagade för att vara lögnare och charlataner. Nu är jag faktiskt arg och ledsen. det är tråkgit när folk hyser agg mot en utan anledning.

Svar på tråden Hur fungerar Healing?