• Anonym (Osäker)

Kär i lärare

Hej!

Jag har ett jobbigt "problem": jag är kär i min lärare. Han är fjorton år äldre, jag vet att det är ganska stor skillnad mellan oss, men jag tror (är inte hundra men) att det finns ett intresse för mig hos honom, om man säger så. Det är något i hans sätt att se och tala med mig. Problemet är att jag verkligen vill berätta för honom, men får aldrig tillfälle, och jag är för feg för att säga att jag vill prata enskilt med honom. Snälla, är det någon som har något att säga om detta? Håller på att bli galen!!

• Svar på tråden Kär i lärare
  • lillräkan

jag vart kär i min körskolelärare :P han är 13 år äldre än mej.. å nu har vi hus, hund Å en underbar son.. jag talade bara om för honom vad jag kännde :P men dock i fyllan :P hehe... det är nu två år sedan.. lycka till.kram Linda

• Anonym (Osäker)

Oj! Hehe, tack, lite hopp är precis vad jag behövde!

• Sweet rock N roll

Jag tycker faktiskt att du ska berätta för även om det skulle bli så att det inte blev ngt mellan er så slipper du gå resten av livet och grubbla på hur det skulle bli om du berättade vad du kände, men som sagt var beredd på att han kan säga att det inte kan bli ngt mellan er, men så är det ju med alla förälskelser man kan få ett ja och man kan få ett nej. Lycka till och håll oss uppdaterade

• Anonym (Osäker)

Tack! Precis så känner jag också, jag måste få veta hur det kan bli/inte bli.

• Aelwa

Eftersom du inte har fyllt 18 är det olagligt. Du är i beroendeställning till honom därav det olagliga.

Vänta tillsa du gått ut skolan, då är du inte längre i beroendeställning till honom. Tänk på att han kan förlora sitt job och bli åtalat om ni inleder något.

Kram och lycka till.

• Anonym (Osäker)

Det är 16 skoldagar kvar. Jag ska berätta för honom innan, men det är klart att om det blir något så blir det efter.

• Featherboah

Woah, spännande ! Lycka till TS.

• julmusten

Va?? Skall du verkligen saga nagot?? Ar inte alla kara i en larare nagon gang i livet? Det trodde jag i alla fall?!! Nar jag var 16 sa var jag kar i varenda kille pa hela jorden typ, vilket jobb att behova tala om for alla dem att jag var kar i dem!!

Har han flickvan? Vet du nagonting om honom forutom att han ar din larare???

• Anonym (Osäker)

Men snälla du! Jag talar om kärlek, inte någon vanlig förälskelse eller fysisk attraktion. Nej, han har inte flickvän.

• julmusten

Eh, ja, och karlek vet man ju att man har nar man inte ar tillsammans.

Sorry, jag skall inte komma in har och rain on your parade. Du verkar veta vad du vill, Lycka till.

Svar på tråden Kär i lärare