• Anonym (Osäker)

Kär i lärare

Hej!

Jag har ett jobbigt "problem": jag är kär i min lärare. Han är fjorton år äldre, jag vet att det är ganska stor skillnad mellan oss, men jag tror (är inte hundra men) att det finns ett intresse för mig hos honom, om man säger så. Det är något i hans sätt att se och tala med mig. Problemet är att jag verkligen vill berätta för honom, men får aldrig tillfälle, och jag är för feg för att säga att jag vill prata enskilt med honom. Snälla, är det någon som har något att säga om detta? Håller på att bli galen!!

• Svar på tråden Kär i lärare
  • Anonym (Osäker)

Tack! Ja, jag vet för en gångs skull vad jag vill.

• Yiskah

Hej hur har det gått för dig?

Jag var kär i en lärare i 9:an och ett år senare då vi inte var lärare/elev så började vi ha kontakt och umgås. Jag stod inte ut med att vara vänner utan att jag berättade om mina känslor...

Det var det största misstag jag gjort i hela mitt liv.
    Att hon är en kvinna (jag med) gör ju inte saken lättare.
    Hon ville aldrig mer veta av mig, så där sumpade jag den vänskapen men ändå så måste jag nog nu idag vara lite stolt över hur tuff (och dum) jag var som ändå vågade! Är mycket fegare idag. Skulle aldrig mer våga blotta min hemliga förälskelse på det sättet för någon och det satte djupa spår i mig som aldrig gick bort. Man kan allt vara lite naiv i den åldern. Usch och jag som hatade när folk sa så till MIG i tonåren *suck*

Säkert lättare om föremålet för attraktionen är av motsatt kön , men jag skulle med det jag vet idag ändå tänka mig för en extra gång. I vilket fall hoppas jag att vad du än beslutar dig för att allt löser sig för dig!
    Kram

• Gorkerina