• Anonym (Osäker)

Kär i lärare

Hej!

Jag har ett jobbigt "problem": jag är kär i min lärare. Han är fjorton år äldre, jag vet att det är ganska stor skillnad mellan oss, men jag tror (är inte hundra men) att det finns ett intresse för mig hos honom, om man säger så. Det är något i hans sätt att se och tala med mig. Problemet är att jag verkligen vill berätta för honom, men får aldrig tillfälle, och jag är för feg för att säga att jag vill prata enskilt med honom. Snälla, är det någon som har något att säga om detta? Håller på att bli galen!!

• Svar på tråden Kär i lärare
  • Anonym (Osäker)

Tack! Ja, jag vet för en gångs skull vad jag vill.

• Yiskah

Hej hur har det gått för dig?

Jag var kär i en lärare i 9:an och ett år senare då vi inte var lärare/elev så började vi ha kontakt och umgås. Jag stod inte ut med att vara vänner utan att jag berättade om mina känslor...

Det var det största misstag jag gjort i hela mitt liv.
    Att hon är en kvinna (jag med) gör ju inte saken lättare.
    Hon ville aldrig mer veta av mig, så där sumpade jag den vänskapen men ändå så måste jag nog nu idag vara lite stolt över hur tuff (och dum) jag var som ändå vågade! Är mycket fegare idag. Skulle aldrig mer våga blotta min hemliga förälskelse på det sättet för någon och det satte djupa spår i mig som aldrig gick bort. Man kan allt vara lite naiv i den åldern. Usch och jag som hatade när folk sa så till MIG i tonåren *suck*

Säkert lättare om föremålet för attraktionen är av motsatt kön , men jag skulle med det jag vet idag ändå tänka mig för en extra gång. I vilket fall hoppas jag att vad du än beslutar dig för att allt löser sig för dig!
    Kram

• Gorkerina

Hej! Jag vill inte verka negativ eller sa, men jag tycker det verkar hemskt tidigt att prata om karlek! Dels sa verkar det som om du overhuvudtaget inte har fatt bekraftelse pa hur han kanner for dig. Nog for att du kan - och sakerligen ar, om man skall doma av det du skriver in dina inlagg - vara foralskad i personen du talar om, det tvivlar jag inte pa. Jag har sjalv varit i sitationen da man "karat ner sig" i en larare och gatt och dromt om att det skulle bli just vi tva. Fast jag tycker det at tveksamt om man verkligen kan tala om akta karlek om man inte umgatts en langre period tillsammans, utan enbart i kapaciteten arare/elev...?

Jag liknar det lite vid Internetforalskelser... Jag traffade sjalv min blivande make via Internet. Nog for att vi fattade tycker for varandra innan vi traffades, men inte kan man kalla det akta karlek innan man traffats och umgatts intensivt och lart kanna personen ordentligt, det tycker jag da inte.

Fast det ar enbart min asikt, andra resonerar sakert annorlunda, och det har val dessutom inte riktigt med huvudfragan att gora. Om du kanner att du inte kommer vara i en beroendesituation vad galler honom nar denna terminen ar slut (dvs att han da slutar vara din larare) skadar det val inte att beratta for honom hur du kanner, men det kravs nog lite mod :o) Det kan forstas bli jobbigt med en sapass stor aldersskillnad med tanke pa att du ar hemskt ung an sa lange, men om du kanner att det fungerar sa kan ju inte vi som utomstaende kommentera alltfor mycket. Lycka till.

• Anonym

jag tycker det hela värkar äckligt. skulle jag vara du så skulle jag se upp för han om han va intresserad av mig! fy va äckligt. e själv 22 o skulle aldrig skaffa nån som e 30år blää. rena gubben ju.

• Yiskah

Men hallå anonym? Har du fördomar mot åldrar?

• Anonym

jag tror att ts har missförstått hans känslor eller blickar. Jag tror inte att han är intresserad.

tycke rinte att du ska berätta ngt till han. Han kommer antagligen bli väldigt generad och tycka att de är jobbigt att vara i din närhet ...då de är ganska laddat ämne i dag...

• Yiskah

Fast jag kan ju hålla med, killar över 25 ÄR gubbar

• smultronbubbla

Hihi, gubbe när man är 30 Förlåt, det lät så kul!

• Sulla

Ja jag tycker inte 35 är "gubbe" direkt

• Gorkerina

Men, Anonym, det later som om du har hangt upp dig hemskt mycket pa just aldern hos en manniska?!? Ar det verkligen alltid sa viktigt? Nog for att bada skall vara pa samma - eller atminstone nagolunda likvardig - niva mognadsmassigt, och ingen skall hamna i en situation dar man utnyttjas, men for min del ar det viktigare att man kan prata och ha roligt tillsammans an att man ar fodda ungefar samtidigt! Jag haller med om att det kan bli problematiskt i just tradstartarens fall, eftersom hon fortfarande ar valdigt ung. Men det ar ju ingenting som sager att hon inte om ett par ar kan ha ett jattebra, jamlikt och harmoniskt forhallande med nagon som ar en bra bit over 30...!

Svar på tråden Kär i lärare