Hej! Jag vill inte verka negativ eller sa, men jag tycker det verkar hemskt tidigt att prata om karlek! Dels sa verkar det som om du overhuvudtaget inte har fatt bekraftelse pa hur han kanner for dig. Nog for att du kan - och sakerligen ar, om man skall doma av det du skriver in dina inlagg - vara foralskad i personen du talar om, det tvivlar jag inte pa. Jag har sjalv varit i sitationen da man "karat ner sig" i en larare och gatt och dromt om att det skulle bli just vi tva. Fast jag tycker det at tveksamt om man verkligen kan tala om akta karlek om man inte umgatts en langre period tillsammans, utan enbart i kapaciteten arare/elev...?
Jag liknar det lite vid Internetforalskelser... Jag traffade sjalv min blivande make via Internet. Nog for att vi fattade tycker for varandra innan vi traffades, men inte kan man kalla det akta karlek innan man traffats och umgatts intensivt och lart kanna personen ordentligt, det tycker jag da inte.
Fast det ar enbart min asikt, andra resonerar sakert annorlunda, och det har val dessutom inte riktigt med huvudfragan att gora. Om du kanner att du inte kommer vara i en beroendesituation vad galler honom nar denna terminen ar slut (dvs att han da slutar vara din larare) skadar det val inte att beratta for honom hur du kanner, men det kravs nog lite mod :o) Det kan forstas bli jobbigt med en sapass stor aldersskillnad med tanke pa att du ar hemskt ung an sa lange, men om du kanner att det fungerar sa kan ju inte vi som utomstaende kommentera alltfor mycket. Lycka till.