Blev lite ställd då jag själv jobbar som lärare, men också för att min dotter (snart 15år) var kär i sin franska lärare och trodde på fullt allvar att han var kär i henne också! Hon sa att han till och med hade ringt till henne hemma. När jag fick höra detta kontaktade jag skolan och ville ha ett möte med både rektorn och läraren. Det visade sig att det var hon som hade sökt honom och sagt att det gällde en skoluppgift de skulle lämna in dagen därpå, så han ringde snällt upp för att berätta vad hon skulle göra. Han var alltså bara en för snäll lärare, men min dotter som var upp över öronen förälskad tog det här som kärleks bevis! Han ringde ju upp direkt när hon sökt honom! Sånt som tjejer annars beklagar sig till varandra om att killar inte brukar göra. Det här var lite över ett halvt år sen, och hon är nu kär i en jämnårig kille och jag kan le gott åt minnet, men bara tanken på att en lärare skulle ha flörtat med henne skulle få mig att tappa fattningen totalt! Jag kan inte råda dig i vad du ska göra, men jag hoppas att du tänker dig för, för jag vet att min dotter skäms så mycket för den här läraren att hon lnappt vågar hälsa utan att rodna idag.