• Anonym (Osäker)

Kär i lärare

Hej!

Jag har ett jobbigt "problem": jag är kär i min lärare. Han är fjorton år äldre, jag vet att det är ganska stor skillnad mellan oss, men jag tror (är inte hundra men) att det finns ett intresse för mig hos honom, om man säger så. Det är något i hans sätt att se och tala med mig. Problemet är att jag verkligen vill berätta för honom, men får aldrig tillfälle, och jag är för feg för att säga att jag vill prata enskilt med honom. Snälla, är det någon som har något att säga om detta? Håller på att bli galen!!

• Svar på tråden Kär i lärare
  • Poena

Ingen mening att vara negativ men jag tror inte du ska ha några jätteförhoppningar om att det blir något mellan er.. Mycket pga den situation ni befinner er i + ålderskillnaden. Jag tror att man får svårt att bli accepterad i ett yrke som lärare OM man skulle inleda ett förhållande med en 16-årig elev, även om detta skulle ske efter du slutat.. Det kan ju mycket väl vara så att han gillar din personlighet etc men inte tänkt mer än så. Men jag tycker du ska berätta det för honom, om du inte gör det blir det nog lätt så att du kommer gå och tänka "vad hade hänt om...". Men bered dig på att det kanske blir pinsamt och jobbigt, men sån är ju kärleken

• Anonym (Osäker)

Yiskah: Modigt och tsrakt gjort! Tycker hon överreagerade som inte ville veta av dig mer.
    Gorkerina: jag har känt honom i snart fyra år, och jag "vet" att jag är kär. Det är svårt att föklara...

Nej, jag har itne särskilt stora förhoppnnigar, men för mi negen skull måste jag få det sagt. Och enligt mitt tycke spelar åldern itne någon större roll, så länge båda parter vill och tycker samma sak, vilket jag ju ska ta reda på.

• AnniaB