Inlägg från: Nadine |Visa alla inlägg
  • Nadine

    Kan man bota prostatacancer som spridit sig till skelletet?

    Min man fick diagnosen prostatacancer som ej gick att operera 2004.  Han hade då haft ont i höften ca 1 år, med svåra smärtor. Ingen läkare tog hans signaler på allvar, för att han hade haft "ont" i ryggen i ungdomen. Hans PSA värde var 182, och när han fick sina sprutor efter mycket om o män låg det på mellan 0,12. - 1,00. Efter ca 10 år började PSA värdet t öka, och nu är det konstaterat att han har tumörer i skelettet. Har fått cellgifter, strålning samt nu går på dyra tabletter. En ny genomgång skall nu göras genom röntgen, får se hur tumörerna har utvecklas. Han har fortfarande ont, ligger mycket och jag är orolig för att han "förtvinas" Hans humör är dåligt och det är jag som är frun, som får ta "skiten". Men i allafall man lär sig att leva med sjukdomen, och som sagt hela familjen  är sjuk. I julas 2014 var vi hela familjen samlad, och vi tänkte nog samma tanke allihopen, att det kanske är sista julen som vi är en "hel" familj! Jävla läkare som ej tar patienternas synpunkter på allvar! Har ni en man som måste gå upp på toa på nätterna, skicka honom till läkare och ta ett PSA prov! Detta kan rädda många liv. Vi kvinnor har ju på prover i underlivet, samt brösten. Varför denna skillnad? 

Svar på tråden Kan man bota prostatacancer som spridit sig till skelletet?